Το νέο VW Golf GTi σε άδεια πίστα δοκιμών

Διαβάστηκε από 71126 αναγνώστες - 27/5/2020

Η πίστα θα κλείσει για μας ακριβώς στις 13:30, τότε που είναι η σειρά του Karsten. Επομένως, και η δική μας. Το δεξί πεντάλ βυθίζεται στο πάτωμα και στην οβάλ διαδρομή υψηλής ταχύτητας βλέπουμε στο ταχύμετρο τις παρακάτω ενδείξεις: 200, 230, 240, 250 km/h. Το νέο VW Golf GTI επιταχύνει αβίαστα μέχρι την τελική ταχύτητα, που συγκρίνεται ακόμα και με αυτές αρκετά μεγάλων BMW, Audi και Mercedes. Ό,τι ακολουθεί, δεν προτείνουμε να το μιμηθείτε. Ο έμπειρος υπεύθυνος εξέλιξης δυναμικής οδικής συμπεριφοράς, Schebsdat, περιστρέφει με μαεστρία το τιμόνι και το VW βρίσκεται από την άκρα δεξιά λωρίδα προς την αριστερή των συνολικά τεσσάρων. Με 250! Και το νέο VW Golf GTI; Δεν επηρεάζεται. Δεν παρουσιάζει κλίσεις ως προς κανέναν από τους δύο άξονές του, τίποτα...

Για την επόμενη άσκηση θα σας βοηθήσει να γνωρίζετε, ότι ο Schebsdat είναι παντρεμένος και έχει δύο παιδιά. Ένα τέτοιο άτομο σίγουρα θα θέλει να γυρίσει στο σπίτι του το βράδυ. Επομένως, όλα πρέπει να είναι εντάξει, όταν προσπαθεί να κάνει το πίσω μέρος του αυτοκινήτου να γλιστράει σε μια στροφή με ταχύτητα πολύ μεγαλύτερη των 230 km/h (οδηγώντας και στην «εσωτερική»). Το GTI κάνει ξανά τα πάντα όπως θα έπρεπε; Σωστά, δε συμβαίνει τίποτα... περίεργο. «Θέλαμε να φτιάξουμε ένα προβλέψιμο αυτοκίνητο, το οποίο δεν εκπλήσσει ποτέ τον οδηγό δυσάρεστα. Εκτός, βέβαια, από το τι μπορεί να κάνει», λέει ο Schebsdat. Απολύτως σωστά.



Δε μας εκπλήσσει, λοιπόν, πόσο ήρεμο είναι ένα τέτοιο GTI όταν στρίβουμε μέσα στην περιοχή 9 της πίστας. Αυτή παραπέμπει σε μια μέτριας ποιότητας επαρχιακή οδό, με κλειστές στροφές, με κομμάτια παγετού, αλλά και πολλών ειδών κακοτεχνίες - μπορείτε να παρατηρήσετε πόσο ανισόπεδος είναι ο δρόμος μόνο από το ελαφρύ τρίξιμο στον πίνακα οργάνων του πρωτοτύπου GTI. Ακόμα και στις πιο κλειστές στροφές, το VW δεν υποστρέφει, «κάτι που δε θα ήταν σπορτίφ», συμπληρώνει ο Schebsdat. Όλα αυτά έχουν επιτευχθεί με τη βοήθεια της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας του GTI, η οποία επιτρέπει την επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο. Στο GTI νούμερο επτά, όλα τα συστήματα που επηρεάζουν τη διαμήκη και πλευρική δυναμική δε λειτουργούσαν μαζί με τον ιδανικότερο τρόπο. Δηλαδή το ESP, το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS και τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ.



Τώρα τα πάντα επικοινωνούν μεταξύ τους με έναν κεντρικό ρυθμιστή δυναμικής οδήγησης, πολύ πιο γρήγορα. Τόσο γρήγορα που ο οδηγός δεν αισθάνεται καν τις μικρές, διορθωτικές παρεμβάσεις. Και έτσι, ο Schebsdat «καθαρίζει» την πίστα στροφή με στροφή, στρίβει, πιέζει το δεξί πεντάλ (είναι εντυπωσιακό πόσο σκληροπυρηνικό ακούγεται το νέο GTI), ενώ χάρη στο ηλεκτρομηχανικά ελεγχόμενο, προοδευτικό τιμόνι, έχει πάντα τη ζητούμενη πληροφόρηση και πλήρη έλεγχο (όπως λέει κι ο Schebstadt και εμείς, από το κάθισμα του συνοδηγού, τον πιστεύουμε).

Όταν στο τέλος βρεθήκαμε μπροστά από το GTI, που... έτριζε στην προσπάθειά του να κρυώσει, μετά από την καυτή βόλτα μας στην πίστα, σκεφτήκαμε ότι η Ford θα πρέπει να σκεφτεί πολλές φορές ξανά αν θα κατασκευάσει τελικά μια έκδοση “RS” του σημερινού Focus. Βέβαια, κάτι τέτοιο στο πρόσφατο παρελθόν απορρίφθηκε. Αν το έκαναν εξαιτίας του νέου GTI, ο κύκλος της ιστορίας θα έκλεινε.

Συμπέρασμα
Το νέο VW Golf GTI είναι εξαιρετικά γρήγορο, εκπληκτικά ουδέτερο και προβλέψιμο. Και όμως δεν είναι τελειοποιημένο σε σημείο να το βαριέσαι. Τώρα θέλουμε μόνο ένα πράγμα: να το οδηγήσουμε μόνοι μας. Το καλοκαίρι φτάνει και ανυπομονούμε!
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει