ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ TEST: BMW i3s

Διαβάστηκε από 2134 αναγνώστες - 5/5/2019

Ένας οικολόγος σε έκσταση! Η BMW βάζει στο i3 σπορ ανάρτηση και κάνει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πιο διασκεδαστικό από ποτέ. 184 μπριζομένα ηλεκτρικά άλογα!

 
 
Πώς αλλάζουν οι καιροί... Έχουνε περάσει 5 χρόνια από την παρουσίαση του περιέργου ηλεκτρικού της BMW i3, και καθίσταται επιβεβλημένη η ανανέωση. Οι αισθητικές αλλαγές δεν είναι πολλές διατηρώντας το έτσι ιδιαίτερο, εκκεντρικό κάνοντας το να προκαλεί εντυπώσεις όπως την πρώτη μέρα που κυκλοφόρησε. Ανασχεδιασμένοι είναι οι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω που του έδωσαν τον απαραίτητο φρέσκο αέρα. 



Η κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει όλο και συχνότερα νέους παίχτες. Να θυμίσουμε το Nissan Leaf, το Opel Ampera αλλά και το Renault Zoe. Η BMW θέλοντας να ξεχωρίσει στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία, φέρνει μια σπορ πρόταση παράλληλα με το ανανεωμένο μοντέλο. Ένα πράσινο αυτοκίνητο με αγωνιστική διάθεση.


 

  • Διαθέτει επιπλέον 14 ίππους και 20 Nm ροπής σε σχέση με το απλό i3, με τα 184 άλογα και τα 270 Nm ροπής να μην είναι αυτά που κάνουν την διαφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις, αλλά η νέα ανάρτηση. Το i3s είναι κατά 10 χλστ χαμηλότερο σε σχέση με το απλό, ενώ το μετατρόχιο είναι κατά 40 χλστ φαρδύτερο, κάτι που είναι εμφανές ακόμα και από τους θόλους των τροχών. 
    Φαίνεται μικρό, αλλά πρακτικά το i3s τα καταφέρνει όπως το ΜΙΝΙ που ανήκει και αυτό στην οικογένεια της BMW. Χωράει έτσι τέσσερις επιβάτες ενώ για τις αποσκευές υπολογίστε 260 λτ. που με την αναδίπλωση των πίσω θέσεων μπορεί να εκτοξευθεί στα 1100 λτ. 



    Στον δρόμο
    Οδηγικά το BMW i3s σε κερδίζει με την αμεσότητά του. Είναι τόσο άμεσο και προβλέψιμο που νομίζεις ότι έχει διαβάσει από πριν την σκέψη του οδηγού και γνωρίζει ήδη προς ποια κατεύθυνση θα στρίψει. Χάρη στα φαρδύτερα ελαστικά δεν εμφανίζεται σπινάρισμα κατά την επιτάχυνση και το μπροστινό μέρος δείχνει να πιέζεται λιγότερο. Το νέο σπορ ηλεκτρικό μοντέλο είναι άκρως ενδιαφέρον. 



    Αυτονομία και φόρτιση
    Τα 180 χιλιόμετρα πραγματικής αυτονομίας που έχει είναι μεν κοντά στα 200 που υπόσχεται η BMW αλλά απέχουν πολύ από τα 500 που ανακοινώνουν η Nissan και η Opel.  Τα καλά νέα είναι βέβαια ότι η απόκλιση της θεωρητικής από της πραγματικής αυτονομίας είναι μόλις 10%. Για να φορτίσει σε ποσοστό 80% χρειάζεται 11 ώρες σε κοινή οικιακή πρίζα και 7,5 ώρες στο Wallbox των 3,7kW / 16 A της  BMW.
    Διαθέτει ακόμα ένα εξελιγμένο σύστημα ESP που συμφώνα με την BMW είναι 50 φορές πιο γρήγορο. Αυτό έχει επιτευχθεί χάρη στην τοποθέτηση του εγκεφάλου του ESP μέσα στον κινητήρα και όχι στους άξονες, ενώ παράλληλα έχει και σπορ επιλογή.
    Η λειτουργία του iDrive μέσω του περιστροφικού διακόπτη δείχνει και αυτή με την σειρά της την πραγματική ηλικία του ηλεκτρικού μοντέλου, αλλά είναι πλέον πιο εύχρηστο με την οθόνη στο κέντρο του ταμπλό να είναι μεγαλύτερη. 



    Αξιολόγηση
    • Αμάξωμα: Πολύ καλοί οι χώροι αναλογικά με τις εξωτερικές του διαστάσεις. Η ψηλή θέση οδήγησης δεν θα βολέψει όλους τους σωματότυπους.

    • Κινητήρας: Δεν είναι πιο γρήγορο από την  απλή έκδοση αλλά εξακολουθεί να είναι αρκετά δυνατός και να χαρίζει καλές επιταχύνσεις. 

    • Οδική συμπεριφορά: Το i3S είναι το πιο οδηγοκεντρικό μικρό ηλεκτρικό, θυμίζει ΜΙΝΙ στις στροφές. 

    • Συνδεσιμότητα: Με δική του SIM μπορεί να συνδεθεί στο διαδίκτυο αλλά με τις ανάλογες χρεώσεις. 

    • Περιβάλλον: Η βασική ικανότητα του i3s. Μηδενική ρύποι και ελάχιστος θόρυβος.

    • ¶νεση: Αρκετά άνετο παρά την μικρότερη απόσταση από το έδαφος. Τα λεπτά καθίσματα είναι άβολα.