7 φωτογραφίες »

Οδηγούμε πρώτοι το νέο Ford Mustang Mach-E

Διαβάστηκε από 11083 αναγνώστες - 1/1/2021

Ως Mach-E το Ford Mustang είναι στην ουσία ένα ηλεκτροκίνητο SUV, που παραμένει πιστό στο DNA του. Οδηγούμε για πρώτη φορά το e-car της Ford με το... βαρύ όνομα.

 
 

Ford : Bonus με 0,99% επιτόκιο και 8 χρόνια εγγύηση, μάθε περισσότερα Advertisement

Από μόνη της η λέξη «Mustang» είναι αρκετή για να ξυπνήσει στους φίλους του αυτοκινήτου το όνειρο των... φουσκωμένων V8 και των πίσω πλευρών ενός σπορ μοντέλου, που πλαγιολισθαίνει. Και επειδή τα οικογενειακά, ηλεκτρικά SUV είναι προφανώς πιο σπάνια, η Ford έχει ένα λόγο παραπάνω, για να δοκιμάσει τη συγκεκριμένη αλλαγή.
 
Με «βαρύ» όνομα
Το αμιγώς ηλεκτρικό coupé SUV Mach-E, που είναι ένας «φόρος τιμής» στο Mustang Mach 1 της δεκαετίας του 1970, καλείται να «παίξει» το ρόλο του άγριου τύπου μεταξύ των περισσότερο... αθώων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τα πίσω φώτα με τις τρεις κάθετες ράβδους, η «αυστηρή» σχεδίαση των προβολέων και φυσικά το καλπάζον άλογο στη γρίλια του ψυγείου, η οποία είναι κλειστή στο Mach-E, θυμίζουν εξωτερικά το υπέροχο πρότυπό του. Για να είναι σε θέση να συνδυαστεί η χαμηλή γραμμή της οροφής με το υψηλό επίπεδο χρησιμότητας, οι σχεδιαστές χρησιμοποίησαν ένα τέχνασμα: Η συγκεκριμένη γραμμή, λοιπόν, κλίνει χαμηλότερα προς τα πίσω, αλλά το μαύρο τμήμα της οροφής υψώνεται μετά από αυτήν και έτσι παρέχει άφθονο χώρο στις πίσω θέσεις.



Ένα περαιτέρω χαρακτηριστικό είναι κρυμμένο κάτω από το μπροστινό καπό. Επειδή, λοιπόν, όλα είναι τόσο ωραία και με μικρό όγκο, απομένει αρκετός χώρος για μία κλειστή θήκη με οπές αποστράγγισης, όπως αυτή που γνωρίσαμε στο Puma. Όταν το επόμενο καλοκαίρι στην παραλία η θήκη αυτή, δίκην ψυγείου, θα είναι γεμάτη με πάγο και δροσερά ποτά, το Mach-E θα αποκτήσει σίγουρα πολλούς νέους θαυμαστές.
 
Ενώ οι επιβάτες των πίσω θέσεων χαλαρώνουν εξαιρετικά στο SUV των 4,71 μέτρων, στην πρώτη σειρά αισθάνεται κανείς ακόμα πιο άνετα. Στον ίδιο χώρο κυριαρχεί μια τεράστια «όρθια» οθόνη 15,5 ιντσών. Κάποιοι θα ήθελαν ευχαρίστως να έχουν κάτι τέτοιο σαν τηλεόραση στο σαλόνι τους. Μάλιστα, για πρώτη φορά χρησιμοποιείται η νέα, τέταρτη γενιά του συστήματος Ford SYNC, το οποίο θα πείσει τους χρήστες του Mach-E με τους μισούς χρόνους φόρτισης και τις "over-the-air" ενημερώσεις του. Το σύστημα της Ford προσφέρει συνδεσιμότητα με Apple CarPlay, Android Auto και AppLink. Από την άλλη πλευρά, όμως, ο πίνακας οργάνων διαστάσεων 10,2 ιντσών πίσω από το τιμόνι, φαίνεται απλός. Ωστόσο παρέχει σημαντικές πληροφορίες στον οδηγό με και χαρακτηρίζεται αρκετά ευανάγνωστος. Ο χώρος αποσκευών κρίνεται αρκετά ικανοποιητικός φτάνοντας στα 402 λτ. Βέβαια, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, εκτοξεύεται στα 1.420 λτ.
 


Με «ευρωπαϊκή» ανάρτηση

Για την ευρωπαϊκή αγορά, οι τεχνικοί της Ford πήραν για άλλη μια φορά την ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης... επάνω τους, κάνοντάς τα τελικά ακόμα πιο έντονα. Αξιζε τον κόπο; Σαφώς, γιατί ανεξάρτητα από το αν η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα ή σε όλους τους τροχούς, ο πρώτος δέχεται άφθονη ροπή, ανάλογα και με το πρόγραμμα οδήγησης, που έχει επιλέξει ο οδηγός και το οποίο εξασφαλίζει ζωηρή κίνηση στην πίσω πλευρά του οχήματος, αλλά και αρκετή... γκρίνια ακόμα και στους συνήθεις πιλότους των Mustang. Συνολικά υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης ώστε να ικανοποιούν τον οδηγό σε κάθε περίσταση. Η Ford τα ονομάζει Whisper, Engage και Unbridles, ενώ δεν απουσιάζει και το σύστημα παραγωγής ψεύτικου ήχου, ώστε να υπενθυμίζει στον οδηγό ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που, αν και ηλεκτρικό, δεν παύει να είναι μία Mustang.

Αυτό συνεχίζεται στο φορτιστή. Ανάλογα με την έκδοση, η αυτονομία του Mach-E κυμαίνεται μεταξύ 440 και 610 χιλιομέτρων, σύμφωνα με το πιο ρεαλιστικό πρότυπο μέτρησης WLTP. Στον ταχυφορτιστή, η μπαταρία των 75 ή 99 kWh επανέρχεται στο 80% της φόρτισής της μέσα σε 45 λεπτά. Το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους, το Mach-E των 269 PS θα είναι διαθέσιμο (στη Γερμανία) με τιμή, που θα ξεκινά από τα 46.900 ευρώ. Η κορυφαία έκδοση των 346 PS και με τετρακίνηση θα διατίθεται στην ίδια αγορά με αρχική τιμή τα 62.900 ευρώ. Εμείς, πάντως, αφήσαμε το καλύτερο για το τέλος: Η παλιά καλή Mustang με τον V8 κινητήρα βρίσκεται ακόμη στην γκάμα της Ford...



Έρχεται και η «απόλυτη» Mach-E GT Performance
Όπως ήδη αναφέραμε, η αμιγώς ηλεκτρική Mach-e αναμένεται στην αγορά της Γερμανίας το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους. Βέβαια, λίγο αργότερα θα είναι διαθέσιμη και η κορυφαία Mach-E GT Performance. Πρόκειται για την σκληροπυρηνική έκδοση του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου, η οποία θα αποδίδει 480 PS και 860 Nm ροπής, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας θα τροφοδοτείται από μπαταρία χωρητικότητας 88 kWh. Έτσι, σύμφωνα με τη Ford θα είναι εφικτή μία αυτονομία της τάξης των 378 χλμ. Η GT Performance θα διατηρεί την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία, αλλά θα διαφοροποιείται λόγω της ύπαρξης μερικών επιπλέον αξεσουάρ.

Ενδεικτικά, η εμπρός μάσκα θα είναι σκουρόχρωμη και όχι στο χρώμα του αμαξώματος, όπως συμβαίνει στις άλλες εκδόσεις. Εκπληκτικό στοιχείο θα είναι τεράστιες ζάντες αλουμινίου μεγέθους 20 ιντσών, οι οποίες θα «φιλοξενούν» φρένα της Brembo, ενώ μικρές αλλαγές θα εντοπίζονται και στην εικόνα του εσωτερικού. Στην πράξη, η «απόλυτη» Mach-E GT Performance θα είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-96 χλμ./ώρα σε 3,5 δλ. (0,2 δλ. ταχύτερα), ενώ η τελική ταχύτητα θα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα. Υπενθυμίζουμε ότι η «απλή» Mustang Mach-E σταματά στα 180 χλμ./ώρα.



Συμπέρασμα
Η Ford δείχνει την αφοσίωσή της στο μεγάλο και ιστορικό όνομα, δίνοντας στο Mustang Mach-E πολύ... αέρα, όταν αυτό κινείται γρήγορα. Στην καθημερινότητα, οι καλοί χώροι και η μεγάλη αυτονομία είναι ιδιαίτερα πειστικά στοιχεία.