9 φωτογραφίες »

Νέα Mercedes C-Class: Η οικονομική εκδοχή της S-Class

Διαβάστηκε από 20925 αναγνώστες - 22/7/2021

Με τόση άνεση, τεχνολογία και πολυτέλεια, η νέα C-Class λογικά θα αποτελέσει το νέο ορόσημο για τη μεσαία κατηγορία. Εμείς την οδηγούμε για πρώτη φορά και σας αναφέρουμε!

Δεν τους πήρε και πολύ! Η Mercedes μας έχει συνηθίσει να εξοπλίζει τα αυτοκίνητα μεσαίας κατηγορία της, με τις πρωτοπορίες που χρησιμοποιεί στα κορυφαία της μοντέλα μετά από κάποιο καιρό. Με τη νέα S-Class (W223) όμως να μην έχει καλά-καλά κυκλοφορήσει στους δρόμους, οι Γερμανοί ξεπέρασαν τον εαυτό τους ήδη και εφαρμόζουν αυτή την πρακτική και στην μικρότερη C-Class.

Kοινοποίησε το »

 
Η νέα C Class είναι το δεύτερο μόλις μοντέλο που αξιοποιεί το σύστημα πολυμέσων MBUX δεύτερης γενιάς. Αυτό το σύστημα δίνει αρκετές δυνατότητες, όπως για παράδειγμα ο φωνητικός έλεγχος: «Hey Mercedes, βάλε πλώρη προς το σπίτι, άνοιξέ μου το παράθυρο λιγάκι, άναψε τα θερμαινόμενα καθίσματα και παίξε μου Τσαλίκη». Είναι ωραίο να μπορείς να ανοίξεις διάλογο με το αυτοκίνητό σου – ιδιαίτερα όταν εκείνο σε καταλαβαίνει. Μπορεί το MBUX να έχει ένα από τα πιο περίεργα ονόματα συστήματος στην ιστορία, αλλά είναι, ούτως ή άλλως, το πιο εξελιγμένο φωνητικό σύστημα που υπάρχει αυτή τη στιγμή σε αυτοκίνητο. Η δυνατότητα χρήσης πολλαπλών εντολών κάνει τον φωνητικό έλεγχο ακόμα πιο χρήσιμο και πρακτικό, ενώ θα υπάρξει μέχρι και δυνατότητα χειρισμού του με απλές χειρονομίες! Στη Mercedes δουλεύουν πάνω σε τέτοιου τύπου βελτιώσεις και σε εντελώς νέες λειτουργίες, οι οποίες θα μπορούν να προστεθούν στο σύστημα αργότερα με αναβαθμίσεις.



Επίσης νέα είναι η επιλογή προφίλ οδηγού είτε μέσω δακτυλικού αποτυπώματος (με τον αισθητήρα να βρίσκεται κάτω από την κεντρική οθόνη), είτε μέσω φωνητικής εντολής. Όχι μόνο στο δικό σας αυτοκίνητο, αλλά ακόμα και σε ενοικιαζόμενο: «Hey Mercedes, φόρτωσε το προφίλ μου», λες, και κατευθείαν έχεις πρόσβαση στις επιλογές ρυθμίσεών σου, στα αγαπημένα σου, στα emails σου, στο ημερολόγιό σου και σε ένα σωρό άλλα δεδομένα. Το σύστημα περιλαμβάνει ακόμα τη λειτουργία Online Music, μια υπηρεσία streaming σαν το Spotify ή το Apple Music, που συνεργάζεται με το σύστημα πολυμέσων και φυσικά σου φτιάχνει το κέφι.


 
Οδηγώντας
Καλά τα πολυμέσα βέβαια, αλλά μιας που μιλάμε για αυτοκίνητο, είναι σημαντικότερο για τους περισσότερους από εμάς να δούμε πώς πάει στο δρόμο. Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε είναι μια C-Class 300d 4Matic. Ο κινητήρας diesel τελευταίας γενιάς βασίζεται στον προκάτοχό του, αλλά έχει νέο στροφαλοφόρο άξονα και ελαφρώς μεγαλύτερη διαδρομή πιστονιών (χωρητικότητα πλέον στα 1.993 κυβικά, αντί για τα 1.950 προηγουμένως). Εξοπλισμένος με διπλό τούρμπο, διαθέτει βελτιωμένη απόκριση και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt. Το σύστημα αυτό έχει μίζα-δυναμό ISG (παράγει ενέργεια όταν επιβραδύνετε και τη διοχετεύει στον κινητήρα για να πάρει μπροστά, κάνοντας πιο ομαλή και λιγότερο ενεργοβόρα τη λειτουργία start-stop), που συνεργάζεται άψογα με το εννιατάχυτο αυτόματο κιβώτιο και προσθέτει ακόμα 20 άτια στους 265 ίππους που αποδίδει ο πετρελαιοκινητήρας. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Το μοτέρ παίρνει μπροστά με βελούδινο τρόπο και η ισχύς είναι περίσσια όποτε και να τη χρειαστείτε μέχρι τα 250 km/h, όπου περιορίζεται ηλεκτρονικά.


 
Αξίζει να σημειώσουμε ότι πάνω από τις 4.000 στροφές το μοτέρ δεν σου επιτρέπει να ξεχάσεις ότι οδηγείς έναν κινητήρα diesel. Ρίχνοντας μια ματιά στην κατανάλωση της δοκιμής μας σημειώνουμε το εξής: περίπου επτά λίτρα απαιτήθηκαν για να καλύψουμε 100 χιλιόμετρα, αλλά εμείς το γκαζώσαμε αρκετά – και ανάλογα με το οδηγικό στυλ ο αριθμός αυτός μπορεί να πέσει κάτω από τα έξι λίτρα, σχετικά κοντά με τα 5,2 λίτρα κατανάλωσης που ανακοινώνει ονομαστικά η εταιρεία. Σε επίπεδο βάρους, τετρακίνησης και επιδόσεων τα πράγματα είναι εντυπωσιακά και δεν έχουμε να πούμε πολλά – το αυτοκίνητο είναι φτιαγμένο για να ικανοποιεί όποιον οδηγεί για να οδηγήσει, και όχι απλά για να μετακινηθεί.


 
Σαν μαγικό χαλί η άνεση 
Στον τομέα της άνεσης η νέα C-Class είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική χάρη στις νέες αναρτήσεις. Στη μαλακή ρύθμιση το σώμα σου νιώθει να ταξιδεύει πάνω σε βελούδινο μαγικό χαλί και το όλο θέμα θυμίζει αερανάρτηση (που προσφέρεται προαιρετικά). Βέβαια όσο η ταχύτητα αυξάνεται, κάποιες ανωμαλίες του δρόμου περνούν στην καμπίνα, αλλά εδώ έρχεται η λειτουργία Sport, για να βάλει τα πράγματα στη θέση τους χωρίς να θυσιάσει πολλά από την άνεση. Μόνο σε μεγάλα σαμαράκια ή λακκούβες μέσα στην πόλη βλέπεις μια μικρή υστέρηση, αλλά η αερανάρτηση το βελτιώνει αυτό.
 
Μαζί με την τετρακίνηση, το σύστημα τετραδιεύθυνσης εξασφαλίζει μεγαλύτερη ακρίβεια στην οδήγηση για το μοντέλο, αφού σε ταχύτητες άνω των 60 km/h οι πίσω τροχοί στρίβουν παράλληλα με τους εμπρός, προσδίδοντας καλύτερη κατευθυνσιμότητα. Χωρίς την τετραδιεύθυνση το αυτοκίνητο δεν είναι τόσο αποτελεσματικό στις αλλαγές κατεύθυνσης με μεγάλη ταχύτητα και στις γρήγορες στροφές. Και εκεί είναι που ξεχωρίζει άλλωστε αυτή η Mercedes. Το μήκος των 4,75 μέτρων, οι μόλις 2,1 στροφές που απαιτούνται για να φτάσει το τιμόνι από την μία άκρη στην άλλη και τα 10,6 μέτρα κύκλου στρέψης καθιστούν την ευέλικτη συμπεριφορά στις μεγάλες ταχύτητες μεγάλο πλεονέκτημα. Ωστόσο, βάσει του μήκους της, η C-Class δυσκολέυει λιγάκι τους πίσω επιβάτες. Χώρος για τα πόδια υπάρχει αρκετός, αλλά η κεκλιμένη οροφή περιορίζει λιγάκι τον χώρο για τα κεφάλια – εδώ η E-Class συνεχίζει να υπερέχει. Έτσι είναι αυτά: δίνεις κάτι, παίρνεις κάτι. Εδώ η Mercedes αντάλλαξε χώρο με αντίτιμο βελτιωμένη αισθητική και ίσως καλύτερο επιμέρους αεροδυναμικό συντελεστή.
 
Με 100χλμ. αυτονομία η PHEV έκδοση
Εντωμεταξύ, μας δόθηκε η ευκαιρία να οδηγήσουμε και λίγα χιλιόμετρα με την υβριδική plug-in έκδοση, που προς το παρόν συνδυάζεται με κινητήρα βενζίνης – οι diesel εκδόσεις θα ακολουθήσουν. Το ηλεκτρικό μοτέρ προσθέτει στα 200 άλογα του τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα άλλους 129 ίππους και σίγουρα βελτιώνει αρκετά και την κατανάλωση, αφού προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία σχεδόν 100 χιλιομέτρων. Η έκδοση αυτή έχει όμως και τα μειονεκτήματά της: η μπαταρία 25,4 κιλοβατωρών, που βρίσκεται τοποθετημένη στο (επιτέλους χωρίς σκαλοπάτι) πορτμπαγκάζ, ζυγίζει σχεδόν 200 κιλά – και αυτό το καταλαβαίνεις καθώς βρίσκεσαι στο δρόμο. Όσοι προσανατολίζονται σε δυναμική και γρήγορη οδήγηση χωρίς το επιπλέον βάρος, καλύτερα να επιλέξουν μια ήπια υβριδική έκδοση.
 
Καλά και όμορφα λοιπόν όλα τα παραπάνω, αλλά με τι τίμημα; Η «μικρή» S-Class λοιπόν ξεκινά από τα 45.350 ευρώ – τιμή σε καμία περίπτωση αμελητέα, αλλά τουλάχιστον υπάρχει η παρηγοριά ότι η πραγματική S-Class κοστίζει σχεδόν τα διπλάσια.
 
Συμπέρασμα
Η νέα Mercedes C-Class εντυπωσιάζει με καλούδια προερχόμενα από την S-Class, με εξαιρετική οδική συμπεριφορά λόγω της τετραδιεύθυνσης και με κορυφαία επίπεδα άνεσης, αποτελώντας το νέο ορόσημο στην μεσαία κατηγορία.
 

Kοινοποίησε το »