Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Μικρά SUV | Μικρά | Electric
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio: Στην πίστα με την κυρία των 520 ίππων
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio: Στην πίστα με την κυρία των 520 ίππων

30/8/2023

520 ίπποι, 600Nm ροπή και ένας V6 κινητήρας να «φουσκώνει» τις δυο τουρμπίνες στο βύθισμα του γκαζιού! Το ζήσαμε στην πίστα Linas-Montlhery της Γαλλίας, στο δεξί κάθισμα της Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio των 520 ίππων και ακόμα δεν μας έχει πέσει... η αδρεναλίνη.

Στην πίστα με την Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Είναι εκεί και μας περιμένει, σε «Blue Misano» χρωματισμό, έτοιμη να μας χαρίσει μοναδικές στιγμές. Μπαίνουμε μέσα και πατάμε το κόκκινο κουμπί της εκκίνησης, ο V6 αρχίζει να γουργουρίζει, επιλέγουμε τη σχέση D στο κιβώτιο και το αυτοκίνητο ξεκινάει, έτοιμο να ξεπεταχτεί με ορμή μπροστά. Πάντα η Alfa Romeo ταυτιζόταν με την οδηγική απόλαυση, την σχεδίαση και κυρίως τα συναισθήματα που κατακλύζουν τον οδηγό. Μέσα στην συγκεκριμένη Stelvio όλα τα παραπάνω έρχονται σε υπερθετικό βαθμό, διότι στα φτερά στέκει περήφανα το παραδοσιακό τετράφυλλο τριφύλλι που δεν αφήνει περιθώριο αμφισβήτησης ότι κάτω από καπό υπάρχει ένα σεβαστό εργοστάσιο παραγωγής ισχύος. Εξάλλου τους 520 ίππους που αποδίδει η Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio δεν τους βρίσκεις κάθε μέρα σε ένα SUV.

Βγαίνουμε στην θρυλική πίστα του Montlhery, που βρίσκεται 30 χιλιόμετρα νότια του Παρισιού και πατάμε το γκάζι. Η ιδιαίτερη τσιμεντένια πίστα με τις «προκλητικές» στροφές της, που έχουν κλίση σχεδόν 30 μοίρες, είναι  η πιο κατάλληλη για να γιορτάσει την 100ή επέτειο της η Scuderia Alfa Romeo. Η πίστα είναι τόσο απαιτητική και τεχνική που «αναγκαζόμαστε» να μην επιλέξουμε την λειτουργία «Race mode», όπου όλα τα συστήματα υποβοήθησης είναι απενεργοποιημένα, για να μην έχουμε περίεργα παρατράγουδα και δυσάρεστες εκπλήξεις.

Κινητήρας Quadrifoglio με δόση από Ferrari

Όμως ακόμα και με μερικώς ενεργοποιημένα τα ηλεκτρονικά συστήματα, η Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio δεν κρύβει την σπορ φιλοσοφία της και επιδεικνύει μια σχεδόν παιχνιδιάρικη ελεγχόμενη συμπεριφορά σε κάθε στροφή. Κάτω από το καπό της, ο ισχυρός τρίλιτρος V6 biturbo κινητήρας, ο οποίος αναπτύχθηκε σε στενή συνεργασία με τη Ferrari, είναι ακόμα πιο δυναμικός, αφού χάρη στο αναβαθμισμένο λογισμικό του, έχει ακόμα καλύτερη απόκριση κι έκρηξη.



Μπορεί να είναι μόλις 10 ίππους παραπάνω από τον προκάτοχο του, αλλά η αυξημένη ισχύς γίνεται αισθητή σε όλο το φάσμα των στροφών, βγάζοντας μια φλογερή μεγαλοπρέπεια. Το αυτόματο κιβώτιο της ZF αλλάζει μεταξύ των οκτώ ταχυτήτων του με απόλυτη ακρίβεια, δείχνοντας ότι μπορεί να διαχειριστεί το ίδιο εύκολα τόσο χαλαρές βόλτες μέσα στην πόλη, όσο και ξέφρενα ανεβάσματα έως τον κόφτη των 7.000 σ.α.λ και ταχύτητες κοντά στην τελική των 285 χλμ./ώρα.

50/50 βάρος και συμπεριφορά που δεν θυμίζει SUV

Όμως η αυξημένη ιπποδύναμη δεν σημαίνει τίποτα από μόνη της και οι άνθρωποι της ιταλικής εταιρείας το γνωρίζουν καλά. Για αυτό το λόγο έχουν δώσει ιδιαίτερη προσοχή σε κάθε τομέα του αυτοκινήτου, με το αποτέλεσμα να τους ανταμείβει. Η κατανομή του βάρους είναι τέλεια, μιας και αγγίζει το 50/50, και σε συνδυασμό με την ενεργή ανάρτηση με τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης του πίσω άξονα, κάνουν την Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, παρά το υψηλό κέντρο βάρους της, να μοιάζει σαν ένα mini supercar.

Όλα έχουν το τίμημα τους

H Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio αποδεικνύεται ότι είναι ένα πραγματικό σπορ αυτοκίνητο. Ο V6 έχει φλογερό ταπεραμέντο, το αυτόματο κιβώτιο είναι γρήγορο κι ακριβές, ο χειρισμός είναι χειρουργικός κι η απόλαυση μιλάει στη ψυχή του οδηγού. Βέβαια όλα έχουν το τίμημα τους και εδώ ξεπερνάει τις 101.000 ευρώ (τιμή Γερμανίας)!


Σε μια θρυλική πίστα με ένα θρυλικό μοντέλο!
Η νέα Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio των 520 ίππων είναι μια ένεση αδρεναλίνης!
Με τεχνολογία από Ferrari, εντυπωσιακά περιφερειακά και ζύγισμα ακριβείας θυμίζει mini supercar.
Μιλάει στη ψυχή και στην καρδιά του οδηγού, αλλά... με το κατάλληλο αντίτιμο.
Τα 101.000 ευρώ που κάνει στη Γερμανία για πολλούς είναι απαγορευτικά, αλλά υπάρχει άλλο SUV που κάνει όσα η Ιταλίδα με το τετράφυλλο τριφύλλι;