Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
H Brabus έκδοση έχει από τα καλύτερα 0-100 χλμ./ώρα

H Brabus έκδοση έχει από τα καλύτερα 0-100 χλμ./ώρα

30/11/2023

Το κορυφαίο Smart #3 Βrabus εφοδιάζεται με έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα 156 ίππων στον μπροστινό άξονα, που εκτός από την τετρακίνηση που προσφέρει, στέλνει την συνολική ισχύ στους 428 ίππους και 543Nm ροπής. Για καλύτερη διαχείριση της αυξημένης ιπποδύναμης, η εταιρεία έχει προσθέσει το Brabus mode, το οποίο ενεργοποιεί το Launch Control κι επιτρέπει στο 1,9 τόνων (200 κιλά πιο βαρύ από τις πισωκίνητες εκδόσεις) ηλεκτρικό SUV να εκτοξευθεί από το 0 στα 100 χ.α.ω. σε μόλις 3,7 δλ. Η δύναμη της επιτάχυνσης είναι τόσο έντονη που πραγματικά σας κολλάει στα κατά 20 χιλιοστά χαμηλότερα bucket καθίσματα σε σχέση με το Smart #1 Brabus, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το Smart #3 Βrabus αυτή τη στιγμή έχει ένα από τα καλύτερα 0-100 ανάμεσα σε όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα ανεξαρτήτου κατηγορίας.



Κατά τα άλλα, η οδηγική συμπεριφορά της τετρακίνητης έκδοσης, η οποία ξεκινάει από τα 50.990 ευρώ (Γερμανία), είναι πολύ παρόμοια με της πισωκίνητης. Ο λόγος γι αυτό είναι ότι το πλαίσιο και το στήσιμο είναι πανομοιότυπα, με τις 2 εκδόσεις να έχουν σφιχτό set-up και να κάνουν κάπως πιο αισθητές τις εγκάρσιες ανωμαλίες.

Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές με ευχάριστη πληροφόρηση, με την έκδοση Brabus να είναι λίγο πιο γρήγορη στις στροφές, αφού η τετρακίνηση και τα συστήματα ελέγχου επιτρέπουν στον οδηγό να «επιτίθεται» με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στις καμπές και να επιταχύνει αντίστοιχα πιο γρήγορα.

Η μη ρυθμιζόμενη ανάκτηση κουράζει

Εκτός όμως από τις επιδόσεις και τη δυναμική οδική συμπεριφορά, υπάρχει κάτι που είναι λίγο ενοχλητικό. Μόλις σηκώσετε το πόδι σας από το γκάζι, η μη ρυθμιζόμενη ανάκτηση επιβραδύνει το Smart #3 τόσο πολύ που καταντάει ελαφρώς κουραστικό. Επίσης οι βοηθοί είναι κάπως «θρασείς», αφού δεν σταματάνε να επισημαίνουν την υπερβολική ταχύτητα ή το τράβηγμα των ματιών από το δρόμο, κάτι που είναι συνέπεια των νέων κανονισμών της Ε.Ε., οι οποίοι απαιτούν ακριβώς αυτό. Κατά τα άλλα, τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης είναι καλορυθμισμένα και σωστά ρονταρισμένα.

Συμπέρασμα
Με το #3, η Smart πάει ένα βήμα παραπέρα όσον αφορά τη σπορ οδήγηση. Το εσωτερικό είναι οπτικά ευχάριστο και χρησιμοποιεί υλικά υψηλής ποιότητας, τα οποία τονίζουν την συγγένεια με τη Mercedes και φέρνουν premium φιλοσοφία στην κατηγορία σε αποδεκτές τιμές. Σίγουρα μικρές «ατασθαλίες» υπάρχουν, αλλά η εταιρεία ήδη μαζεύει τα στοιχεία για να τις διορθώσει, όποτε δεν θα αποτελούσε έκπληξη αν σύντομα βλέπαμε μια αναβάθμιση όπου θα εξαφανίζονταν τα κακώς κείμενα.
 

 

Σελ.
1
Οδηγούμε το Smart #3: Coupe SUV εμφάνιση, δυναμίτης στο δρόμο
Σελ.
2
Οδηγούμε το Smart #3
Σελ.
3
H Brabus έκδοση έχει από τα καλύτερα 0-100 χλμ./ώρα