Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Πώς είναι το νέο Peugeot e-308 των 156 ίππων;
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Πώς είναι το νέο Peugeot e-308 των 156 ίππων;

21/11/2023

Η Peugeot εισήλθε έγκαιρα στο «παιχνίδι» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αφού το 2020 παρουσίασε τα αμιγώς ηλεκτρικά e-208 και e-2008. Το 308 της τελευταίας γενιάς, που μπορεί να χαρακτηριστεί ως το «δίδυμο» του Opel Astra όσον αφορά στα μηχανικά σύνολα, κυκλοφόρησε αρχικά με κινητήρες βενζίνης και diesel, αλλά και ως plug-in υβριδικό.

Πλέον το γαλλικό μικρομεσαίο είναι διαθέσιμο και ως ηλεκτροκίνητο, σε δύο εκδοχές αμαξώματος: Στην hatchback 5θυρη και στην station wagon, η οποία παραδοσιακά χαρακτηρίζεται ως «SW» από την Peugeot. Οδηγούμε την τελευταία  και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Δεν ξεχωρίζει σε εμφάνιση το ηλεκτρικό Peugeot 308 από τα θερμικά «αδέλφια» του

Ξεκινώντας από την εμφάνιση, τίποτα στο εξωτερικό του αυτοκινήτου δεν μαρτυρά πως κάτω από το καπό βρίσκεται ηλεκτρικός κινητήρας αντί για το πατροπαράδοτο θερμικό μοτέρ. Ακόμα και το ασημένιο διακοσμητικό στο τελείωμα του πίσω προφυλακτήρα, που παραπέμπει οπτικά σε απολήξεις εξάτμισης, βρίσκεται στη θέση του, όπως ακριβώς και στα υπόλοιπα μοντέλα.

Το μήκος του Peugeot 308 SW είναι 4,64 μέτρα, γεγονός που συντελεί στην επιβλητική εμφάνιση που έχει το γαλλικό μοντέλο. Παρόλα αυτά το μήκος είναι όσο «μαζεμένο» χρειάζεται προκειμένου να μην περιορίζει την ευελιξία του αυτοκινήτου εντός της πόλης.



Περνώντας στο εσωτερικό του e-308, η εικόνα είναι πανομοιότυπη με τα υπόλοιπα, βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα «αδέρφια» του ηλεκτρικού μικρομεσαίου. Η μόνη διαφορά βρίσκεται στη χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ, η οποία έχει μειωθεί από τα 608 στα 548 λίτρα, κάτι που συμβαίνει και στις ήπια και plug-in υβριδικές εκδόσεις. Τα 60 λιγότερα λίτρα ωστόσο δεν αποτελούν σημαντική «θυσία». Οι Γάλλοι έχουν τοποθετήσει επιπλέον μια θήκη για το καλώδιο φόρτισης, ενώ ο χώρος φόρτωσης ανεβαίνει ελαφρώς προς το πίσω κάθισμα, χωρίς να δημιουργείται ενοχλητικό σκαλοπάτι. 

Με 156 άλογα, 270 Nm ροπή και 300 χλμ αυτονομία το Peugeot e-308

Ο ηλεκτροκινητήρας του Peugeot e-308 αποδίδει 156 άλογα και 270 Nm ροπή. Η ισχύς μπορεί να μην διεκδικεί ρεκόρ ιπποδύναμης, ωστόσο αρκεί για να επιταχύνει το αυτοκίνητο από στάση σε 100 χλμ/ώρα μέσα σε 10 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να είναι 170 χλμ/ώρα.



Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 54 kWh, ενώ στη σύντομη γνωριμία μας στην Ισπανία, σε διαδρομή που συνδύαζε αστικό κύκλο και επαρχιακούς δρόμους, η κατανάλωση κυμάνθηκε στις 18 kWh, κάτι που σημαίνει πως η πραγματική αυτονομία είναι 300 χιλιόμετρα. Όσον αφορά στη φόρτιση, σε σταθμό DC με ισχύ 100 kW η μπαταρία μπορεί να γεμίσει από 0 στο 80% μέσα σε 35 λεπτά.

Μπορεί άλλα αυτοκίνητα να έχουν μεγαλύτερες μπαταρίες, όμως αυτές είναι και πιο βαριές. Στον αντίποδα, με την υιοθέτηση της συγκεκριμένης μπαταρίας, το βάρος του Peugeot e-308 SW έχει διατηρηθεί σε χαμηλά -για ηλεκτρικά μοντέλα- επίπεδα, αφού ζυγίζει 1.791 κιλά. Καταλαβαίνουμε ωστόσο πως το «GT» στο σήμα που κοσμεί το αυτοκίνητο έχει να κάνει με το επίπεδο εξοπλισμού και όχι με τις επιδόσεις.

Σελ.
1
Οδηγούμε το ηλεκτροκίνητο Peugeot e-308 με 156 άλογα
Σελ.
2
Πώς είναι το νέο Peugeot e-308 των 156 ίππων;
Σελ.
3
Δυναμικό το Peugeot e-308 στο δρόμο, χωρίς να κουράζει