Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
7 φωτογραφίες »

Οδηγούμε το νέο Citroen C5 Aircross PHEV

Διαβάστηκε από 18819 αναγνώστες - 29/11/2020

Τώρα είναι πλέον δυνατό να φορτίζεται στην πρίζα και το μεγάλο SUV της Citroen, το C5 Aircross.

Τα Opel Grandland X, Peugeot 3008 και DS7 Crossback ανταγωνίζονται μεταξύ τους ως plug-in υβριδικά μοντέλα εδώ και λίγο καιρό. Και τώρα η Citroën ακολουθεί την ίδια οδό με το C5 Aircross. Η σύγχρονη ναυαρχίδα της μάρκας οφείλει να είναι τεχνολογικά μπροστά, μιας και το σύνολο με τους δύο κινητήρες βρίσκεται στο ράφι της εταιρείας ούτως ή άλλως. Βέβαια, αυτό σημαίνει επίσης ότι τα τεχνικά χαρακτηριστικά δεν αποτελούν έκπληξη.



Ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων με 181 PS χρησιμεύει ως βάση, που ακολουθείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 110 PS, ο οποίος είναι ενσωματωμένος στο περίβλημα του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων. Σας υπενθυμίζουμε πως πρόκειται μόνο για έναν ηλεκτροκινητήρα, ενώ οι άλλες μάρκες του ομίλου PSA παρέχουν επίσης στα plug-in τους επιπλέον ώθησης στον πίσω άξονα με extra χρέωση, κάνοντάς τα στην ουσία τετρακίνητα, σε αντίθεση με το Citroën, που παραμένει μία αμιγώς προσθιοκίνητη πρόταση.
 
Οι ψηλοί οδηγοί μπορούν επίσης να κάθονται άνετα πίσω από το σύνθετο, ψηφιακό πίνακα οργάνων, αλλά το πίσω μέρος είναι σαφώς πολύ πιο στενό. Αν τα γόνατά σας στριμώχνονται, τα τρία συρόμενα μεμονωμένα καθίσματα μπορούν να βοηθήσουν, αλλά με ύψος από 1,90 μ. και πάνω τα περιθώρια στενεύουν κατά πολύ. Από την άποψη αυτή, η plug-in έκδοση δε διαφέρει από τα συμβατικής τεχνολογίας αδέρφια του. Όπως και σε πολλά εν μέρει ηλεκτροκίνητα μοντέλα, η μπαταρία καταλαμβάνει και στο Citroën όγκο στο χώρο αποσκευών - περίπου 120 λίτρα.


 
Και οι δύο κινητήρες λειτουργούν μαζί αρμονικά, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει με την ανάκτηση και το φρένο του e-κινητήρα, που δεν είναι πάντα ΟΚ. Όταν, για παράδειγμα, κυλάτε προς το κόκκινο φανάρι, μερικές φορές σκορτσάρει. Ενίοτε, όμως, συμβαίνει και το αντίστροφο: Παρόλο που και οι δύο κινητήρες παρέχουν συνδυαστικά 224 PS και μέγιστη ροπή 360 Nm, η χαρακτηριστική ηλεκτρική... γροθιά, που πιέζει τους επιβάτες στα καθίσματά τους, μένει εκτός παιχνιδιού. Ωστόσο, αυτό δεν έχει σημασία, αφού ο Γάλλος, ο οποίος ζυγίζει περισσότερο από 1,8 τόνους, δεν προσποιείται ότι είναι ιδιαίτερα σπορτίφ ούτως ή άλλως. Ενάντια σε όλα τα παραπάνω, όμως, τοποθετείται επίσης το τιμόνι, το οποίο δεν ενθουσιάζει και τόσο με την αίσθηση, που παρέχει, κάτι που ισχύει και για την έντονη πλευρική κλίση του αμαξώματος στις στροφές. Το C5 Aircross, πάντως, αποσπά καλή κριτική στην ενότητα της άνεσης χάρη στο συνδυασμό ελατηρίων και αμορτισέρ, που μεταβάλλουν υδραυλικά την ένταση της απόσβεσης. Η υποδομή, λοιπόν, αποκρίνεται με ευαισθησία χωρίς να αφήνει το C5 να αναπηδά πάνω στην άσφαλτο. 
Οι μπαταρίες ζυγίζουν περίπου 300 κιλά και διαθέτουν 13,2 kWh ηλεκτρικής ενέργειας μπορείτε να πάρετε μαζί σας. Η Citroën υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία έως και 54 χιλιόμετρα, αλλά εμείς μπορέσαμε να οδηγήσουμε με την μπαταρία για μόλις 40 χιλιόμετρα.


 
Αν θέλετε να ανεφοδιάζετε σπάνια το C5 Aircross σας, θα πρέπει να κάνετε συχνά φόρτιση, η οποία διαρκεί από 3 έως 7 ώρες, ανάλογα με τη σύνδεση. Η Citroën εγκαθιστά στο αυτοκίνητο standard ένα μονοφασικό φορτιστή 3,7 kW, ενώ υπάρχει και ένας προαιρετικός ισχύος 7,4 kW. Εφόσον φορτίζετε συνήθως καθ όλη τη διάρκεια της νύχτας, μπορείτε εύκολα να αποφύγετε την παραπάνω ταλαιπωρία. Αν η μπαταρία είναι άδεια, ο βενζινοκινητήρας καταναλώνει σχεδόν 7,5 λίτρα ανά 100 km, σύμφωνα με τη μέτρηση της δοκιμής μας.
Ποιο είναι το μεγαλύτερο -ίσως- πλεονέκτημα του C5 Aircross; Η τιμή του: Το plug-in υβριδικό μοντέλο, στην αγορά της Γερμανίας, είναι περίπου 3.000 ευρώ φθηνότερο από τα αντίστοιχα Opel και Peugeot, που οι τιμές τους στην ελληνική αγορά είναι 47.200 και 47.900 ευρώ αντίστοιχα. Επομένως, το Citroen, εφόσον διατηρηθεί αυτή η διαφορά των 3.000 ευρώ και στην ελληνική αγορά, αναμένεται να ξεκινά από τα 44.200 ευρώ.

Συμπέρασμα
Το Citroën C5 Aircross ήταν εξ αρχής ένα άνετο ταξιδιάρικο αυτοκίνητο. Και, ως plug-in, είναι επίσης οικονομικό καθ οδόν. Το γεγονός ότι δεν έχει σπορτίφ φιλοδοξίες το συγχωρεί κανείς στο Γάλλο. Ή τον αγαπά για τον ίδιο λόγο.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις