Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
6 φωτογραφίες »

Οδηγούμε το νέο VW Arteon Shooting Brake με τους 200 ίππους

Διαβάστηκε από 10657 αναγνώστες - 29/4/2021

Δοκιμάζουμε το νέο VW Arteon Shooting Brake με τον diesel κινητήρα των 200 PS και ανακαλύπτουμε γιατί ένα... station wagon μπορεί να είναι κομψό!

Το VW Arteon, πέρα από την coupe… λιμουζινάτη έκδοσή του, διατίθεται πλέον και σε Shooting Brake και, μάλιστα, σε ακόμα δύο ξεχωριστά χρώματα, ένα όμορφο μπλε και ένα αριστοκρατικό κόκκινο, επιλογές που τονίζουν την life style προσέγγιση που δίνει η VW σε αυτό το μοντέλο της. Ας δούμε όμως το Arteon Shooting Brake πιο αναλυτικά.



Με συνολικό μήκος 4,87 μέτρα, το Arteon Shooting Brake είναι κατά 9 εκατοστά μακρύτερο σε σχέση με το Passat Variant και για ένα τέτοιο concept με υψηλό δείκτη χρηστικότητας και κομψότητας, τα 565 έως 1.632 λίτρα του όγκου του χώρου αποσκευών (στο Passat ο αντίστοιχος όγκος κυμαίνεται μεταξύ 650 και 1.780 λίτρων) είναι ένα πραγματικά ισχυρό επιχείρημα.

Επιπλέον, οι υπεύθυνοι της VW φρόντισαν έτσι, ώστε να καλυφθεί εντελώς με μοκέτα ο χώρος φόρτωσης, τη στιγμή που η γερμανική φίρμα τοποθετεί χαλί ακόμα και στη μικρή θήκη για τον εφεδρικό τροχό κάτω από το διπλό δάπεδο του ίδιου χώρου, wow! Αριστερά και δεξιά, στα πλαϊνά τοιχώματα του χώρου αποσκευών, υπάρχουν άγκιστρα, τα οποία μπορούν να τραβηχτούν προς τα έξω, ώστε να κρεμαστούν από εκεί βολικά οι σακούλες με τα ψώνια σας. Αν χτυπήσετε απαλά το ρολό-κάλυμμα του χώρου αποσκευών, αυτό μετακινείται κατά το ήμισυ προς τα πίσω, ενώ αν το χτυπήσετε ξανά, τότε διπλώνεται τελείως. Η VW αποσπά το χειροκρότημά μας για την τόση αγάπη, που έδειξε κατά τη μελέτη, καθώς και την κατασκευή του Arteon Shooting Brake. Ωστόσο, θα πρέπει να «μαλώσουμε» τους Γερμανούς για το ψηλό κατώφλι φόρτωσης, κάτι που στην πράξη δυσκολεύει τη φόρτωση μεγάλων και βαριών αντικειμένων, ενώ στα θετικά στοιχεία αξίζει να σημειωθεί ότι το διαθέσιμο μήκος φόρτωσης αγγίζει τα 2 μέτρα.



Η χαρά συνεχίζεται στο πίσω μέρος, το οποίο είναι πραγματικά πολύύύύ μεγάλο! Με μεταξόνιο 2,84 μέτρων, περιμέναμε -με το δίκιο μας- να δούμε θαυμάσια πράγματα. Αυτά τα πράγματα, λοιπόν, έχουν κάπως έτσι: τέσσερις άντρες, ύψους 1,90 μ., θα ταξιδέψουν πολύ χαλαρά στο Arteon Shooting Brake, με τόσο πολλή ελευθερία χώρου για τα πόδια και το κεφάλι τους, αλλά η πρόσβασή τους εκεί μέσα δε θα είναι τόσο εύκολη λόγω της κουπέ σχεδίασης. Επίσης, το Arteon Shooting Brake εξοπλίζεται με το σύστημα πολυμέσων Discover Media, που διαθέτει και το Passat, κάτι που σημαίνει ότι δε διαθέτει τον περιστροφικό διακόπτη για τον έλεγχο της έντασης του ήχου.
Και προτού περάσουμε στην κριτική της ανάρτησης, του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων και του συστήματος διεύθυνσης σε αυτήν την δοκιμή, καταθέτουμε μία πληροφορία ακόμη: την ύπαρξη μικρών αμορτισέρ πίεσης αέρα, αντί των συνηθισμένων στηριγμάτων του μπροστινού καπό, όπως τις παλιές μέρες, αλλά και τα προαιρετικά -εξαιρετικά άνετα- σπορ καθίσματα με τις 14 ηλεκτρικές ρυθμίσεις για τον οδηγό, που αγκαλιάζουν το σώμα, όντας ιδιαίτερα ξεκούραστα.


 
Το Arteon είναι ένας άξιος εκπρόσωπος της γνωστής πλατφόρμας της VW, της MQB (σε αυτή βασίζονται τα Golf κτλ.), καθώς διακρίνεται εν τέλει για την καλή ανάρτηση και την πολύ καλή αίσθηση του τιμονιού. Το πρώτο στοιχείο οφείλεται και στην -προαιρετική- προσαρμοζόμενη ανάρτηση, η οποία λειτουργεί σε ένα ευρύ φάσμα, που περιέχει τόσο τη σπορτίφ συμπεριφορά του οχήματος όσο και την παροχή άνεσης. Την ίδια στιγμή το μοντέλο της VW, με τους extra τροχούς των 20 ιντσών και χάρη στο σύστημα τετρακίνησης διατηρεί πάντοτε την πρόσφυσή του με την άσφαλτο, κινούμενο με μεγάλα αποθέματα ασφάλειας, με το τιμόνι να είναι πάντα ακριβές και να λειτουργεί γραμμικά. Το αυτοκίνητο κάνει απλά ό,τι του υποδεικνύετε εσείς να κάνει, και είναι πάντα προβλέψιμο και ελεγχόμενο. Και στη συνέχεια ακολουθεί αυτός ο κινητήρας, που είναι καλά μονωμένος, όντας εν τέλει ένα «πακέτο» ισχύος, το οποίο βοηθά το Arteon Shooting Brake 2.0 TDI να επιταχύνει από στάση έως τα 100 km/h μέσα σε 7,4 δευτερόλεπτα, καταναλώνοντας μόλις 6,3 λίτρα diesel στην καθιερωμένη διαδρομή της AUTO BILD. Αν  οδηγείτε, τηρώντας το προβλεπόμενο όριο των 130 km/h στον αυτοκινητόδρομο, είναι πολύ πιθανό να δείτε στην ένδειξη της κατανάλωσης ακόμα και το "5" ως πρώτο αριθμό.

Συμπέρασμα
Υπάρχουν όμορφα station wagon; Βεβαίως, αν πρόκειται, όπως τώρα, για ένα Shooting Brake. Το συγκεκριμένο Arteon συνδυάζει τις ιδιότητες ενός station wagon με την κομψότητα και την καλή οδική συμπεριφορά του, η οποία οφείλεται στην πλατφόρμα MQB της VW. 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις