Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
LEXUS RZ450e: Πρώτη οδήγηση στο αυτοκίνητο προ-παραγωγής
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

LEXUS RZ450e: Πρώτη οδήγηση στο αυτοκίνητο προ-παραγωγής

24/5/2022

Το αμιγώς ηλεκτρικό RZ 450e θα μας κάνεις να ξεχάσουμε την κλασική έννοια του τιμονιού και θα χαρίσει μια καινούργια εμπειρία οδήγησης, με την ελάχιστη δυνατή προσπάθεια από τον οδηγό. Είναι πιο διασκεδαστικό από όσο ακούγεται, λιγότερο τέλειο από ότι φαίνεται!

LEXUS RZ450e: Με το ιδιαίτερο τιμόνι

To νέο ηλεκτρικό SUV της Lexus, το RZ 450e, ουσιαστικά είναι ένα πολυτελές, πιο δυνατό και πιο όμορφο bZ4x (μοιράζονται το ίδιο πάτωμα). Όμως αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει από το υπόλοιπο ανταγωνισμό είναι το ιδιαίτερο τιμόνι του. Όχι μόνο του σχήματος του, που ονομάζεται ζυγός (στα αγγλικά yoke και δεν αναφέρεται στο ζώδιο), αλλά στον τρόπο λειτουργίας του. Ξεχάστε τους πολλούς κύκλους στροφής για να μπείτε σε μια κλειστή στροφή, αφού μια μικρή κίνηση του τιμονιού θα είναι αρκετή. Η συγκεκριμένη τεχνολογία ονομάζεται «One motion Grip Steer-by-Wire» και ουσιαστικά πρόκειται για ένα εκπληκτικά άμεσης μετάδοσης σύστημα διεύθυνσης που δεν συνδέεται μηχανικά με το  τιμόνι, αλλά μόνο μέσω ηλεκτρικών καλωδίων και ηλεκτρονικών σημάτων.

H Lexus μπορεί να ετοιμάζει το επίσημο λανσάρισμα τους για τα μέσα φθινοπώρου με τη τιμή του να ξεκινάει από τις 65.000 ευρώ, αλλά εμείς είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε σε κυκλική διαδρομή το πρωτοποριακό «πηδάλιο». Άραγε λειτουργούν όλα?

Ενδιαφέρον στις γρήγορες στροφές, βαρύ στις κλειστές, χρήζει βελτίωσης το σύστημα του τιμονιού.

Αφήνοντας την εξωτερική σχεδίαση στην ησυχία της, εξάλλου η ομορφιά είναι τελείως υποκειμενική, στο εσωτερικό μας κάνει ιδιαίτερη αίσθηση η φωτοχρωμική πανοραμική γυάλινη οροφή, που σκουραίνει ανάλογα την ένταση του ήλιου, οι ειδικές «θερμάστρες» για τα γόνατα, ο περιστροφικός διακόπτης του αυτόματου κιβωτίου και οι κομψοί διακόπτες αφής στο τιμόνι  που διαχειρίζονται τα φώτα και τους υαλοκαθαριστήρες.

 

Από τα πρώτα μέτρα διαπιστώνουμε ότι το μοντέλο, παρά το μήκος του που αγγίζει τα 4,8 μ και το βάρος των 2 τόνων, κινείται ιδιαίτερα ευχαρίστα και προβλέψιμα, με την ποιότητα κύλισης του να μοιάζει εξαιρετική. Οι αναρτήσεις φαίνονται μαλακές και παρά τις 20άρες ζάντες απορροφούν καλά τους όποιους κραδασμούς προσφέρει μια πίστα δοκιμών. Όμως το ζουμί όλης της υπόθεσης είναι στο τιμόνι. Σε μικρές ταχύτητες πρέπει να στρίψεις σχεδόν στο τέρμα το τιμόνι (φτάνει μέχρι τις 150 μοίρες) για να υπακούσει και να αλλάξει πορεία. Ουσιαστικά το  μεταβαλλόμενο σύστημα μετατρέπει την αναλογία του 1:1 που συναντάμε σε υψηλές ταχύτητες, σε 1:15 στις αργές (προσεγγίζοντας την αίσθηση ενός συμβατικού), κάνοντας μια μικρή περιπέτεια τη συμπεριφορά του SUV μέχρι να το συνηθίσεις.



Όταν όμως κινείται γρήγορα, τότε τα πράγματα αλλάζουν άρδην. Το αυτοκίνητο αντιδρά γρήγορα, με την κάμερα να διαβάζει το δρόμο και το αυτόματο σύστημα αναγνώρισης στροφής να προσαρμόζει  υποδειγματικό το σύστημα διεύθυνσης στον δρόμο. Οι γωνίες του τιμονιού μειώνονται, με το 12βολτο μοτέρ που βρίσκεται στην βάση του να στέλνει τεχνητή, αλλά σωστή πληροφόρηση στον οδηγό, επιτρέποντας του να ακολουθήσει αποφασιστικά τη στροφή. 

...>>>Συνεχίστε το άρθρο

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε