Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Ανάλυση

Διαβάστηκε από 23451 αναγνώστες - 15/10/2019

Στον οδηγό παρέχονται έξι διαφορετικά προγράμματα οδήγησης: Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual και Snow, ενώ με ένα ελαφρύ χτύπημα στο σπορ σύμβολο στην οθόνη αφής, αλλάζει και ο ήχος της εξάτμισης. Η λειτουργία Dynamic Sound Boost ενεργοποιεί μια συσκευή, η οποία είναι τοποθετημένη κοντά στην απόληξη της εξάτμισης και μεταλλάσει τον ήχο τεχνητά, δίνοντας σε κάποιον την εντύπωση ότι πρόκειται για ήχο προερχόμενο από έναν V6.



Η εν λόγω δυνατότητα παρέχεται σε όλα τα προγράμματα οδήγησης. Το Skoda Kodiaq RS διατίθεται με πληθώρα συστημάτων άνεσης και ασφάλειας (Area View για εύκολη στάθμευση, σύστημα αναγνώρισης μποτιλιαρίσματος, διατήρησης απόστασης και πολλά ακόμη). Για όλα όσα αναφέρθηκαν πιο πάνω το Kodiaq RS συνιστά μια πολύ καλή επιλογή στην κατηγορία. Η μεγάλη λίστα αναμονής, παρά την «τσιμπημένη» τιμή του, επιβεβαιώνει του λόγου το αληθές! 



Σχεδίαση
Ας ξεκινήσουμε ως είθισται από τη σχεδίαση: οι σχεδιαστικές διαφορές του σε σχέση με το συμβατικό Skoda Kodiaq αφορούν στη διαφορετική μάσκα με το νέο λογότυπο RS, στον προφυλακτήρα μες τις εισαγωγές αέρα, στους τονισμένους θόλους των τροχών και στα φωτιστικά σώματα Led (βασικός εξοπλισμός). Στο πίσω τμήμα οι δύο απολήξεις της εξάτμισης (τι κι αν η μία είναι fake) και οι ειδικά σχεδιασμένοι προφυλακτήρες καταμαρτυρούν το σπορ DNA του τσέχικου SUV.



Η εικόνα στο εσωτερικό είναι γνώριμη και ευχάριστη με καλή ποιότητας κατασκευή και αντίστοιχα καλή εργονομία, άνετους χώρους και υψηλή σχετικά θέση οδήγησης. Ιδιαίτερης μνείας χρήζουν τα καθίσματα τύπου μπάκετ με την πολύ καλή πλευρική στήριξη. 

Κινητήρας
Καιρός όμως να περάσουμε και στα τεχνικά στοιχεία: το Skoda Kodiaq RS έχει μήκος 4,70 μέτρα, στοιχείο το οποίο και έχει θετικό αντίκτυπο στη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, ενώ εξυπηρετεί και στην τοποθέτηση μιας 3ης σειράς καθισμάτων. Το RS διατίθεται λοιπόν και ως 7θεσιο..



Όλα καλά μέχρι εδώ, τα καλά νέα όμως δεν έχουν γραφεί ακόμη και αυτά αφορούν φυσικά στην «καρδιά» του τσέχικου μοντέλου, άλλως στον κινητήρα αυτού, ο οποίος είναι ο ισχυρότερος κινητήρας diesel που έχει τοποθετήσει ποτέ η Skoda σε κάποιο μοντέλο της. Ο λόγος για ένα 2λιτρο μοτέρ με διπλό τούρμπο, το οποίο αποδίδει 240 ίππους και 500 Nrm ροπής, από τις 1.750 σ. α. λ. ήδη, ενώ συνδυάζεται με 7άρι DSG και τετρακίνηση. Οι επιδόσεις τις οποίες προσδίδει το εν λόγω μηχανικό σύνολο στο Skoda Kodiaq RS είναι αξιομνημόνευτες, καθώς επιταχύνει από στάση (0-100 χλμ./ώρα) σε μόλις 7,2 δλ. Μπορεί η τιμή με μια πρώτη ανάγνωση να μην φαντάζει τόσο εντυπωσιακή, αν όμως αναλογιστεί όμως κάποιος ότι μιλάμε για ένα όχημα βάρους 1.773 κιλών, είναι και παραείναι. Και όλα αυτά με λογική κατανάλωση παρακαλώ, ήτοι 8,5 λίτρα κατά μέσο όρο και 10,5 λίτρα στον αυτοκινητόδρομο. 



Οδηγώντας
Με το αυτοκίνητο της δοκιμής μας κινηθήκαμε κατά βάση στις πεδιάδες της Βόρειας Γερμανίας, όπου και είδαμε το ταχύμετρο να αγγίζει τα 238 χλμ/ώρα, 17 περισσότερα δηλαδή από την εργοστασιακή τιμή. Το Skoda Kodiaq RS είναι σαφώς πιο σφιχτό σε σχέση με το συμβατικό Kodiaq, ακόμη και όταν τα αμορτισέρ και το τιμόνι βρίσκονται στη λειτουργία Comfort. Στο δρόμο το τσέχικο SUV είναι στιβαρό σταθερό, αλλά και άνετο, καθώς εξαλείφει ιδανικά κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος. Τα δύο τούρμπο ενεργοποιούνται από τις χαμηλές στροφές ήδη, προσφέροντας απλόχερη οδηγική απόλαυση, ενώ η κίνηση σε όλους τους τροχούς αυξάνει την πρόσφυση και βελτιώνει την ασφάλεια.



Το προοδευτικά ρυθμιζόμενο τιμόνι παρέχει επαρκέστατη πληροφόρηση και διορθώνει άμεσα ενδεχόμενες αποκλίσεις από την πορεία, ενώ το 7τάχυτο DSG στέκεται επίσης στο ύψος των περιστάσεων αλλάζοντας ταχύτατα σχέσεις, κάτι που μπορεί να γίνει βεβαίως και μέσω των paddles από το τιμόνι. Ωραία μέχρι εδώ, δηλαδή καλή η επιτάχυνση, καλές οι επιδόσεις, αλλά με το φρενάρισμα τι γίνεται? Πόσο καλό είναι το Skoda Kodiaq RS στον εν λόγω τομέα? Δεν πρέπει να μας διαφεύγει άλλωστε το γεγονός ότι μιλάμε για ένα όχημα βάρους 1,8 τόνων περίπου. Η απάντηση είναι: εξαιρετικό, καθώς το θηριώδες SUV ακινητοποιείται μετά από μόλις 34,4 μέτρα (100-0 χλμ./ώρα). Οτιδήποτε κάτω από τα 40 μέτρα είναι o.k., πολλώ δε μάλλον όταν αναφερόμαστε σε ένα αυτοκίνητο της εν λόγω κατηγορίας. 

Συμπέρασμα
Εξαιρετικό SUV το Skoda Kodiaq RS, με αφθονία χώρων, σπορτίφ χαρακτηριστικά, εξαιρετική οδική συμπεριφορά, καλό σε γενικές γραμμές εξοπλισμό και λογική τηρουμένων των αναλογιών κατανάλωση. Όλα καλώς καμωμένα! 
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει