.jpg)
Hyundai Ioniq 6 N: Πρώτη επαφή με το σκληροπυρηνικό ηλεκτρικό sedan
Hyundai Ioniq 6 N: Πρώτη επαφή με το σκληροπυρηνικό ηλεκτρικό sedan
Ξεχωρίζει από το «απλό» με μεγαλύτερο μήκος και μετατρόχιο, επιθετικά αεροδυναμικά βοηθήματα.
Με μπαταρία 84 kWh και δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδει 650 ίππους και 770 Nm ροπή.
Παραμένει πρακτικό, φορτίζει από 10-80% σε 18 λεπτά και «βγάζει» 487 χλμ.(WLTP).
autoagora Team
Κοινή βάση και φιλοσοφία με το ήδη επιτυχημένο Ioniq 5 N, αλλά ακόμη πιο εξελιγμένο
Η Hyundai ανεβάζει την ένταση στην ηλεκτροκίνηση και αποδεικνύει πως τα ηλεκτρικά δεν είναι καταδικασμένα να είναι βαρετά. Μετά το εντυπωσιακό Ioniq 5 N, που απέδειξε ότι ένα EV μπορεί να έχει χαρακτήρα και ψυχή, η κορεατική φίρμα επιστρέφει με ακόμη μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και παρουσιάζει το νέο Ioniq 6 N. Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό σπορ μοντέλο που σχεδιάστηκε για να κάνει ακόμη και τον πιο απαιτητικό οδηγό να χαμογελάσει, φέρνοντας στο προσκήνιο την γνωστή από το «5άρι N» φιλοσοφία: την ιδέα ότι η απόλαυση στην οδήγηση μπορεί να συνυπάρξει αρμονικά με τον κόσμο των μπαταριών.
Τώρα, το Ioniq 6 N συνεχίζει την ιδέα αυτή με ακόμη πιο ολοκληρωμένο τρόπο, υπό την καθοδήγηση του Γερμανού Μάνφρεντ Χάρερ – επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Hyundai – πρώην στελέχους των BMW, Audi, Porsche και της Apple. Ο Χάρερ περιγράφει το νέο μοντέλο ως «σχεδόν ολοκαίνουργιο» παρά την κοινή βάση με το 5 N, καθώς έχει εξελιχθεί από την αρχή για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις της σπορ οδήγησης.
Ξεχωρίζει από το «απλό» με μεγαλύτερο μήκος και μετατρόχιο, επιθετικά αεροδυναμικά βοηθήματα
Αν το κοιτάξεις από μακριά, το Ioniq 6 N μοιάζει απλά με μια κομψή ηλεκτρική fastback μπερλίνα. Όμως κάτω από την επιφάνεια κρύβεται ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο. Το μήκος του έχει αυξηθεί στα 4,93 μέτρα, το μετατρόχιο έχει φαρδύνει κατά 60 χιλιοστά και η αεροδυναμική έχει μελετηθεί σχολαστικά με αεροδυναμικά βοηθήματα, πλήρη επένδυση πατώματος και μία μεγάλη αεροτομή τύπου «swan-neck» που θυμίζει καθαρόαιμο αγωνιστικό. Σε ταχύτητα 250 χλμ./ώρα, η κάθετη δύναμη ξεπερνά τα 100 κιλά, προσφέροντας σταθερότητα που δεν συναντάς συχνά σε ηλεκτρικό σεντάν.
Με μπαταρία 84 kWh και δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδει 650 ίππους και 770 Nm ροπή
Καρδιά του Ioniq 6 N αποτελεί η εξελιγμένη πλατφόρμα του Ioniq 5 N, εξοπλισμένη με μπαταρία 84 kWh και υψηλής απόδοσης κυψέλες. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν συνολικά 650 ίππους και 770 Nm ροπής, ικανές να εκτοξεύσουν το αυτοκίνητο στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,2 δλ. με τη βοήθεια launch control. Στην πίστα της Yeongam, το Ioniq 6 N απέδειξε ότι δεν είναι απλώς γρήγορο στην ευθεία. Με νέα αμορτισέρ της ZF, ενισχυμένες βάσεις και ανασχεδιασμένη γεωμετρία, το πλαίσιο προσφέρει ακρίβεια που θυμίζει καθαρόαιμο σπορ μοντέλο. Η πρόσφυση είναι εξαιρετική χάρη στο εξελιγμένο σύστημα torque vectoring και στα ελαστικά Pirelli P Zero 275/35 R20, όπως και η επίδοση των μεγάλων φρένων.
Παράλληλα, η Hyundai εννοείται διατηρεί τη δόση παιχνιδιού που γνωρίζαμε στην εμπειρία, με το σύστημα N Active Sound+ να παράγει τρεις ρεαλιστικούς «ήχους κινητήρα» μέσω ηχείων, καθώς και το N e-Shift που αναπαράγει αλλαγές ταχυτήτων με τεχνητή διακοπή ροπής. Είναι μια ψηφιακή «ψευδαίσθηση» που όμως λειτουργεί άψογα, κάνοντας την οδήγηση πιο ζωντανή και οικεία.
Παραμένει πρακτικό, φορτίζει από 10-80% σε 18 λεπτά και «βγάζει» 487 χλμ.(WLTP)
Παρά τον έντονα σπορ χαρακτήρα του, το Ioniq 6 N διατηρεί την καθημερινή χρηστικότητα που χαρακτηρίζει το ηλεκτρικό sedan στις «απλούστερες» εκδόσεις. Η 800βολτη αρχιτεκτονική του επιτρέπει φόρτιση από 10% στο 80% σε μόλις 18 λεπτά σε ταχυφορτιστή 350 kW, ενώ η αυτονομία υπολογίζεται στα 487 χιλιόμετρα WLTP. Οι ρυθμίσεις του οχήματος πολλές, και γίνονται λεπτομερώς μέσα από το κεντρικό σύστημα infotainment, με την Hyundai να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο αναβαθμισμένο N Drift Optimizer, που επιτρέπει ρύθμιση γωνίας πλαγιολίσθησης και επιπέδου ολισθηρότητας, προσφέροντας απόλυτο έλεγχο στην πίστα.
Το νέο Ioniq 6 N αναμένεται στην αγορά την άνοιξη του 2026 με τιμή που ξεκινά περίπου από τις 77.000 ευρώ (Γερμανία). Πρόκειται για ένα ποσό που το τοποθετεί σε premium «νερά», αλλά απευθύνεται σε εκείνους που αναζητούν ένα ηλεκτρικό με ξεχωριστό χαρακτήρα, αληθινό οδηγικό πάθος και εμφάνιση που δεν περνά απαρατήρητη.


