Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
5 φωτογραφίες »

Review μεταχειρισμένου: Audi Q7

23/10/2020

Ένα μεταχειρισμένο μοντέλο διαχρονικής αξίας από πλευράς Audi, το Q7, στο «μίξερ» μιας δοκιμής. Πώς απαντούν στα δύσκολα… ερωτήματά μας κινητήρας και ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου;

 Το Audi Q7 είναι μία κλασική μορφή στις εκδόσεις του γερμανικού κολοσσού, μετρώντας πλέον 14 χρόνια κυκλοφορίας στις αγορές. Ένα πρώτης γενιάς προϊόν της Audi που ξεχώριζε με το «καλημέρα» για τον γαλβανισμό του αμαξώματος, την στρώση του δηλαδή με ψευδάργυρο που το καθιστούσε… ανίκητο αντίπαλο της σκουριάς.

Όταν εμφανίστηκε στις αντιπροσωπείες το μακρινό 2006 τα ανταγωνιστικά VW Touareg και Porsche Cayenne μετρούσαν ήδη τέσσερα έτη παρουσίας με τα αντίστοιχα λυμένα προβλήματα, ειδικά τα ηλεκτρονικής φύσεως. Πάνω στην τεχνολογία που τα δύο αυτά μοντέλα είχαν εισάγει, βασίστηκε και η μετέπειτα κατασκευή του Audi Q7. Οι μεταξύ τους διαφορές είχαν να κάνουν με την μείωση απόστασης από το έδαφος (παντός εδάφους παρέμειναν τα VW και Porsche), καθώς και στον περισσότερο διαθέσιμο χώρο στο εσωτερικό και το αμάξωμα του Audi, χάρη στο μακρύτερο κατά 15 εκατοστά μεταξόνιο. Αντίστοιχα, το εξωτερικό μήκος επεκτάθηκε κατά 30 εκατοστά. Προστέθηκε μια τρίτη σειρά καθισμάτων μόνο στο Q7, με έξτρα χρέωση και αποκλειστικά για επιβάτες παιδικής ηλικίας.


 
Στο αντικείμενο της δοκιμής, πρωταγωνιστής ήταν ένα «έμπειρο» μεταχειρισμένο Audi Q7 με ηλικία άνω των δέκα ετών και ιστορικό περισσότερα από 100.000 χιλιόμετρα. Στην ελληνική αγορά διαθέσιμο σε εύρος τιμών κοντά στις 20 χιλιάδες ευρώ. Το ήσυχο προφίλ που το διακρίνει απομακρύνει κάθε σκέψη για sport στοιχείο. Εξάλλου, είναι εξοπλισμένο με εξακύλινδρο κινητήρα και όχι έναν 4,2 λίτρων V8 diesel ή τον θρυλικό V12 diesel των 5,9 λίτρων που βλέπαμε σε άλλες περιπτώσεις της ίδιας σειράς. Σε κάθε περίπτωση, η εντυπωσιακή ροπή στα 1000 Nm παραμένει, με τον τρίλιτρο turbodiesel V6 να συνιστά για την εποχή του μία πρωτοποριακή τεχνολογική εξέλιξη.
 
Ίσως έτσι εξηγείται και το πώς ένα μοντέλο Audi Q7 θεωρείται ακριβό στην συντήρηση και πιθανές αποκαταστάσεις φθορών του. Στον πολύπλοκο κινητήρα του. Παραδείγματος χάρη, ιδιαίτερη φροντίδα χρειάζονται οι σωλήνες σύνδεσης με τους υαλοκαθαριστήρες στους οποίους πρέπει να βάζουμε λιπαντικό ανά τακτικά χρονικά διαστήματα, ειδάλλως θα καταστρέψουμε το πολύ ισχυρό μοτέρ του υαλοκαθαριστήρα που βρίσκεται μαζί με τον κινητήρα στον μπροστινό άξονα του αυτοκινήτου. Η πανοραμική ανοιγόμενη γυάλινη οροφή και η ηλεκτρική λειτουργία της επηρεασμένη από τον χρόνο ίσως «απλώνεται» στραβά όταν ανοίγει είτε έχει βουλωμένες υδρορροές. Αν το Q7 διαθέτει πρόσβαση χωρίς κλειδί, οι αισθητήρες στις χειρολαβές των θυρών ενδέχεται επίσης να είναι ελαττωματικοί.
 
Τεχνολογικά χαρακτηριστικά
Τετρακίνηση Μόνιμη με αυτόματο κλείδωμα κεντρικού διαφορικού
Διανομή κίνησης τροχών εμ/π 40:60
Βοηθήματα οδηγού Περιορισμός ολίσθησης μέσω συστήματος πέδησης
Ground reduction -
Κατασκευή Ατσάλινο αυτοφερόμενο πλαίσιο
Μ / Π / Υ 5.086/1.983/1.737 χλστ
Απόσταση εδάφους 170-245 χλστ (με αερανάρτηση)
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 100 λ.
Βάρος άδειο/ωφέλιμο φορτίο Μαξ. 3.500/750 κιλά
Μέγεθος χώρου αποσκευών 775-2.035 λ.
 
Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε ένα αυτοκίνητο συγκεντρώνει πάντοτε ο κινητήρας και το αυτοκίνητο της δοκιμής δεν αποτελεί εξαίρεση, αλλά δυστυχώς για αρνητικούς λόγους. Βασικό πρόβλημα το γεγονός πως είναι ευάλωτο σε ζημιές σε αντίθεση με άλλα αυτοκίνητα αντοχής που μετρούν στους δρόμους ακόμη και 300.000 χιλιόμετρα, με καύσιμο είτε βενζίνη είτε diesel. Για ιδιοκτήτες Q7 τα κόστη αποκατάστασης φθορών κινητήρα είναι μεγάλος... πόνος. Πόσο μάλλον όταν εξακολουθούν να μην έχουν ένα αξιόπιστο και με δυνατά προειδοποιητικά φώτα αυτοκίνητο. Στην προκειμένη, το πρόβλημα εστιάζεται στις μακριές καδένες χρονισμού του ιδιαίτερα πολύπλοκου συστήματος του εκκεντροφόρου άξονα, τους χαλαρούς τεντωτήρες καδένας και τους σπασμένους άρα και ακατάλληλους οδηγούς ολίσθησης.



Προβλήματα μπορεί να προκύψουν και κατά την αποκατάσταση των συγκεκριμένων ζητημάτων με ακριβά είναι η αλήθεια ανταλλακτικά. Αν η καδένα, μάλιστα, βρίσκεται στο πίσω μέρος του κινητήρα τότε είναι ολόκληρος «γρίφος» η επιδιόρθωση. Τότε ο κινητήρας πρέπει να βγει ή να γίνει απεγκατάσταση στο κιβώτιο ταχυτήτων χρησιμοποιώντας συγκεκριμένο εργαλείο με χρονοβόρο και δαπανηρή διαδικασία.
 
Πάντα υπάρχει ο κίνδυνος φθοράς των καλωδίων και των κολάρων, να διαλυθούν ή να τοποθετηθούν με λάθος τρόπο ορισμένα εξαρτήματα. Επιπλέον, τα μπεκ, οι ηλεκτρονικές βαλβίδες ψεκασμού δηλαδή, έχουν αντίστοιχα ακριβά ανταλλακτικά. Τέλος, αν κάνει φασαρία το diesel Audi Q7 που διαθέτετε ενώ επιταχύνει τότε πρέπει άμεσα να επισκεφτείτε ένα συνεργείο αλλιώς ο κινητήρας θα καταστραφεί λόγω της αραίωσης των λαδιών.
 
Συμπέρασμα
Είναι δύσκολο αυτοκίνητο το Audi Q7 ειδικά αν μετρά πολλά χρόνια κυκλοφορίας. Το γνωρίζουν από πρώτο χέρι όσοι έχουν αντιμετωπίσει παρεμφερή ζητήματα με προβληματικό κινητήρα. Σε τέτοιες περιπτώσεις έπρεπε ήδη να το είχες πωλήσει. Αν δεν το έκανες...
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις