Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
7 φωτογραφίες »

Review μεταχειρισμένου: Mercedes GLK

Διαβάστηκε από 5498 αναγνώστες - 26/10/2020

Έχουμε περίπου 30.000 ευρώ για την αγορά αυτοκινήτου. Αξίζει να τα επενδύσουμε σε μία Mercedes GLK που έχει διανύσει ήδη 200.000 χιλιόμετρα;

Αλήθεια, τη θυμάστε καθόλου τη Mercedes GLK ή σας έχουν αποσπάσει την προσοχή τα σύγχρονα SUV της γερμανικής φίρμας, τα… GL-κάτι (λ.χ. GLA, GLB, GLC, GLE κτλ.); Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα γράμματα "GL" προέρχονται από τη γερμανική λέξη Geländewagen, που σημαίνει «εκτός δρόμου όχημα», ενώ από εκεί και πέρα, τα γράμματα A, B, C κτλ. σχετίζονται με την ονομασία των διάφορων επιβατικών μοντέλων της Mercedes-Benz, όπως οι A-Class, B-Class, C-Class κτλ. Από εκεί και πέρα, πρέπει να σημειωθεί πως η επιλογή μας ήταν ξεκάθαρη, καθώς ανάμεσα στα περισσότερα από 2.500 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα της εμπορίας, που επισκεφθήκαμε, βρήκαμε μόνο δύο Mercedes GLK. Μία 220 CDI και μία 350 CDI.



Με περίπου 100.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ του, το τετρακύλινδρο diesel μοντέλο έχει διανύσει μόλις τα μισά χιλιόμετρα σε σχέση με τη V6 έκδοση, ενώ κοστίζει και σχεδόν 4.000 ευρώ επιπλέον σε τιμές Γερμανίας. Η συγκεκριμένη επιλογή προφανώς δεν ακούγεται καθόλου συναρπαστική, έτσι επιλέξαμε την 7 ετών GLK 350 CDI, η οποία δε μας προσέλκυσε μόνο με το τεράστιο… βουνό της ροπής της των 620 Nm. Στην ελληνική αγορά, μπορούμε να βρούμε τέτοιο μοντέλο ηλικίας επτά ετών περίπου στις 30.000 ευρώ.
 
Μετά από 200.000 χιλιόμετρα, είναι λογικό να βρεθούν εδώ μερικές ενδείξεις φθοράς. Το V6 μηχανικό σύνολο με τον κωδικό OM 642 δε θεωρείται μόνο ένας ισχυρός, αλλά και ένας αρκετά αξιόπιστος κινητήρας. Ένα από τα λίγα αδύνατα σημεία του είναι ο εναλλάκτης θερμότητας, ο οποίος βρίσκεται πολύ χαμηλά στο V του μπλοκ του κινητήρα. Έπειτα από πάρα πολλά χιλιόμετρα, το ψυγείο λαδιού τείνει να παρουσιάζει διαρροές. Το συγκεκριμένο πρόβλημα μπορεί να λυθεί με ένα σετ επανασχεδιασμένων δακτυλίων στεγανοποίησης. Ωστόσο, πρέπει να αφαιρεθούν πολλά μηχανικά μέρη, συμπεριλαμβανομένου του turbo, για να αντικατασταθούν οι στεγανοποιήσεις. Η διαδικασία διαρκεί συνολικά επτά ώρες. Επομένως, είναι καλύτερο να ελέγξετε εκ των προτέρων, αν το ψυγείο έχει διαρροή. Η ύπαρξη λαδιού κινητήρα κάτω από το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα αυτού του προβλήματος, επειδή το λάδι, που διαρρέει, ρέει προς τα πίσω, περνώντας πάνω από το κιβώτιο ταχυτήτων. Επιβεβαιώνοντας όλα τα παραπάνω, και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας έχει λίγη υγρασία από λάδια στο ίδιο σημείο. Εξαιτίας, όμως, της μικρής ποσότητάς τους, δεν υπήρξε επείγουσα ανάγκη για δράση, αν και το πρόβλημα δε θα αργήσει να εμφανιστεί σε μεγαλύτερο βαθμό.


 
Κατά τον έλεγχο στο ανυψωτικό μηχάνημα ανακαλύψαμε επίσης μερικά φθαρμένα ελαστικά παρεμβύσματα στο υποπλαίσιο του πίσω άξονα, ενώ στο κάλυμμα, που βρίσκεται στο ύψος του κοτσαδόρου, ο οποίος έχει τοποθετηθεί εκ των υστέρων, εντοπίσαμε αρκετές μικρές εναποθέσεις σκουριάς. Βέβαια, μετά από τόσο πολλά χιλιόμετρα μπορούμε να συγχωρήσουμε τα παραπάνω θέματα, ειδικά από τη στιγμή, που υπάρχει κάθε είδους βρωμιά κάτω από την πλαστική επένδυση των μαρσπιέ. Είναι βέβαιο πως αυτή η GLK δε χρησιμοποιήθηκε σε όλες τις περιπτώσεις μόνο σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους. Παρόλα αυτά, η εικόνα της… σαπίλας, που παρατηρείται, έστω κι αν βρίσκεται στην αρχή της, χαλά την -κατά τα άλλα- αρκετά καλή εντύπωση.

Ολόκληρο το σύστημα της εξάτμισης θα αντέξει πιθανώς ακόμα επτά χρόνια και άλλα 200.000 χιλιόμετρα. Τα αμορτισέρ είναι τα πρώτης τοποθέτησης ακόμη, πίσω δεξιά, όμως, παρατηρήσαμε διά της αφής σταγόνες λαδιού στις πτυχές από τις φούσκες. Ωστόσο, αυτή η ελαφριά… εφίδρωση κρίνεται φυσιολογική και δεν ενοχλεί κανέναν επιθεωρητή κατά τον κύριο έλεγχο. Το ίδιο ισχύει και για τους πίσω προφυλακτήρες. Εκτός από αυτό, το "polar" λευκό χρώμα δείχνει μια χαρά ακόμη. Και στο εσωτερικό, το ελαφρώς φθαρμένο «μάγουλο» στην αριστερή πλευρά του καθίσματος του οδηγού μαρτυρά μόνο τον εντυπωσιακό αριθμό χιλιομέτρων, που έχουν ήδη διανυθεί.


 
Εμπιστευθήκαμε, λοιπόν, τελικά το V6 κινητήρα και ξεκινήσαμε για τη δοκιμαστική διαδρομή μας. Κάποιοι επαγγελματίες προτείνουν για το συγκεκριμένο κινητήρα (OM 642) να τον ακούμε προσεκτικά στο ρελαντί. Ένας ήχος χτυπήματος, που εξαρτάται από την ταχύτητα των στροφών λειτουργίας αποκαλύπτει ένα εύθραυστο πρώτο κέλυφος από ρουλεμάν του στροφαλοφόρου. Η Mercedes-Benz παρέχει εντωμεταξύ μια ενισχυμένη έκδοση του πρώτου ρουλεμάν. Η αλλαγή του αποτρέπει μια βλάβη του κινητήρα. Κατά κανόνα, όμως, ο πετρελαιοκινητήρας των 3,0 λίτρων λέει στο πλήρωμα του αυτοκινήτου ένα μάλλον καλλιεργημένο… τραγούδι, για να αναφερθούμε στην πολιτισμένη λειτουργία του. Η διαφορά στη λειτουργία του σημερινού εξακύλινδρου σε σειρά diesel κινητήρα είναι αισθητή, ωστόσο αναγνωρίζουμε σίγουρα καλούς… τρόπους σε αυτόν της έκδοσης "350 CDI". Για να μη μιλήσουμε για τη… γροθιά: είναι εντυπωσιακό πόσο χαλαρά και δυναμικά ωθεί ο turbo diesel κινητήρας το τετρακίνητο SUV της Mercedes-Benz, που ζυγίζει σχεδόν δύο τόνους πάνω από τα 140 km/h. Επιπλέον, ούτε τα βαρέα ρυμουλκούμενα προκαλούν προβλήματα σε αυτήν την GLK. Παρεμπιπτόντως, από το facelift του Ιουνίου του 2012 το SUV της Mercedes-Benz επιτρέπεται να ρυμουλκεί 2,4 τόνους αντί για 2,0.
 
Με κατανάλωση σχεδόν 8 λίτρων, η GLK 350 CDI μπορεί να μετακινηθεί με άνεση στις καθημερινές συνθήκες. Το μόνο πράγμα που καθιστά αυτήν την έκδοση ακριβή είναι τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας. Από την άλλη πλευρά, οι αυξημένες τιμές των ανταλλακτικών και τα υψηλά ασφάλιστρα είναι παράγοντες, που αφορούν σε όλα τα μοντέλα της GLK, είτε είναι τετρακύλινδρα είτε V6, diesel ή βενζίνης.


 
Στο τέλος, μένει πάνω από όλα η αναγνώριση από τη δική μας πλευρά, αφού μετά από 200.000 χιλιόμετρα δεν μπορέσαμε να βρούμε σοβαρά ελαττώματα. Η ανάρτηση είναι ευχάριστα σφικτή και το αυτόματο κιβώτιο λειτουργεί σχεδόν, όπως όταν η GLK ήταν νέα. Μόνο το τιμόνι δε βρίσκεται ακριβώς στο κέντρο γύρω από τη θέση της ευθείας. Μια απλή ευθυγράμμιση θα επαναφέρει την GLK στη σωστή πορεία, αν και στην ουσία ποτέ δεν απομακρύνθηκε από αυτήν.
 
Συμπέρασμα
Δεν είναι απαραίτητα εκπληκτικό, αλλά σαφώς εντυπωσιακό πόσο φρέσκια εξακολουθεί να δείχνει ακόμη η GLK μετά από 200.000 χιλιόμετρα. Ο στιβαρός diesel V6 κινητήρας ικανοποιεί με τη δύναμή του. Πρώτη επιλογή, ωστόσο, είναι οι τετρακύλινδροι diesel, που πληρούν τη νόρμα καυσαερίων Euro 6.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις