autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Αγορά μεταχειρισμένου: καλυτέρα με επισκευασμένο κινητήρα ή με μοτέρ... υποψήφιο προς επισκευή;

Αγορά μεταχειρισμένου: καλυτέρα με επισκευασμένο κινητήρα ή με μοτέρ... υποψήφιο προς επισκευή;

Αγορά μεταχειρισμένου: καλυτέρα με επισκευασμένο κινητήρα ή με μοτέρ... υποψήφιο προς επισκευή;

9/10/2025

Οι αγοραστές παλιότερων μοντέλων τρομάζουν στην ιδέα του επισκευασμένου μοτέρ.
Όμως καλύτερα να έχει γίνει ήδη, παρά να το βρεις μπροστά σου αργότερα.
Κάποιοι προτιμούν την αντικατάσταση με άλλο μεταχειρισμένο κινητήρα.
Όμως προτιμότερη η επισκευή, αν «λύσιμο, πλανάρισμα και δέσιμο» γίνουν προσεκτικά.

autoagora Team

Οι αγοραστές παλιότερων μοντέλων τρομάζουν στην ιδέα του επισκευασμένου μοτέρ

Είναι στενάχωρο, ωστόσο είναι γεγονός το ότι ο στόλος των αυτοκινήτων στη χώρα μας είναι παλιός. Το νούμερο γνωστό, καημός που μας στοιχειώνει εδώ και καιρό: 17,5 μέσος όρος ηλικίας και...συνεχίζουμε. Είναι απόλυτα φυσιολογικό ως εκ τούτου, τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που αλλάζουν ιδιοκτήτες να χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή κατά την επιλογή τους. Ένας πλήρης μηχανικός έλεγχος είναι αυτονόητος και απαραίτητο επίσης είναι το τσεκάρισμα για την κατάσταση του αμαξώματος και του ιστορικού του.

Όμως ειδικά στα μοντέλα παλιότερης χρονολογίας, πχ 12ετίας και άνω, ο φόβος και ο τρόμος των υποψήφιων αγοραστών δεν είναι άλλος από την κατάσταση του κινητήρα. Είναι και το κιβώτιο ταχυτήτων, ως το υπόλοιπο μέρος του «Powertrain», σημαντικό να είναι σε καλή κατάσταση, αλλά αυτό είναι συνήθως ευκολότερο να το διαπιστώσεις. Ο κινητήρας όμως μπορεί δυνητικά να «κρύβει» πιθανότερα μια δυσλειτουργία. Η ιδέα δε, ότι έχει «ανοιχτεί» και επισκευαστεί δεν αποτελεί καλό νέο στα αυτιά ενός υποψήφιου αγοραστή.

Όμως καλύτερα να έχει γίνει ήδη, παρά να το βρεις μπροστά σου αργότερα

Αυτό είναι μάλλον λάθος ωστόσο και αποτελεί ένα εσφαλμένο στερεότυπο. Η αλήθεια είναι ότι η επισκευή κινητήρα δεν είναι και τόσο ασυνήθιστη για ένα αυτοκίνητο που έχει «μαζέψει» χιλιόμετρα. Το φαινόμενο της κατανάλωσης λιπαντικού ή κάποιος θόρυβος εκ των έσω, θα μπορούσαν να σημάνουν την ώρα ενός γενικού ελέγχου που πιθανόν θα οδηγήσει στο λύσιμο του μοτέρ προκειμένου να ξαναγίνει «καινούργιο». Συνεπώς, ο υποψήφιος αγοραστής ενός τέτοιου αυτοκινήτου, δεν θα έπρεπε να νιώθει προβληματισμό αλλά μάλλον ανακούφιση για το γεγονός ότι η ανάγκη πρόλαβε να εμφανιστεί πριν αυτό περάσει στα δικά του χέρια. Μαζί με το…λογαριασμό.

Πολλές φορές όμως, οι υποψήφιοι νέοι ιδιοκτήτες απλά αφήνουν τους συνειρμούς να επηρεάζουν την κρίση τους: «για να χρειάστηκε επισκευή ο κινητήρας δεν είναι καλός», «καλυτέρα να βρω κάποιον άλλο χωρίς τέτοιο ιστορικό». Και όμως, είναι δεδομένα προτιμότερο τέτοιες εργασίες να έχουν γίνει ήδη, παρά να τις βρεις μπροστά σου αργότερα. Γιατί… νομοτελειακά θα τις βρεις.

Κάποιοι προτιμούν την αντικατάσταση με άλλο μεταχειρισμένο κινητήρα

Κάποιοι μηχανικοί πάντως, και ανάλογα πάντα την περίπτωση, προτείνουν στους πελάτες τους, όταν έρθει μια τέτοια... δύσκολη ώρα, την αντικατάσταση και όχι την επισκευή του κινητήρα. Θεωρούν καλύτερη (και ίσως πιο εύκολη για εκείνους) την επιλογή της τοποθέτησης ενός άλλου μεταχειρισμένου μοτέρ. Με την προϋπόθεση να είναι «ελεγμένο» και «από σασί με λίγα χιλιόμετρα», τότε πελάτης και μηχανικός μπορεί να προχωρήσουν μέσω αυτής της οδού. Ωστόσο και αυτό το μονοπάτι έχει τα ρίσκα του, αφού και αυτό το μοτέρ -όπως και οποιοδήποτε άλλο δεν έχει ακόμα «ανοιχτεί»- είναι αργά ή γρήγορα υποψήφιο προς επισκευή. 

Όμως προτιμότερη η επισκευή, αν «λύσιμο, πλανάρισμα και δέσιμο» γίνουν προσεκτικά

Για αυτό και -τουλάχιστον στις περιπτώσεις που αυτό είναι δυνατό- προτιμάται ο περισσότερο «μπελαλίδικος», αλλά πιο σίγουρος δρόμος του «ρεκτιφιέ». Αν ο κινητήρας ανοιχτεί, πλαναριστεί και ξαναδεθεί προσεκτικά, τότε είναι καλυτέρα ο ιδιοκτήτης να ξέρει «τι του γίνεται», έχοντας πλέον στα χέρια του ένα κινητήρα που τον ξέρει «μέσα-εξω» και που για αρκετά πλέον χιλιόμετρα δεν θα του επιφυλάσσει εκπλήξεις. Στον ίδιο, ή στον επόμενο υποψήφιο αγοραστή του αυτοκινήτου.

OPEL
PEUGEOT