
Αξίζει να «μαζέψεις» ένα παλιό αυτοκίνητο ή το... αφήνεις στην τύχη του και «όσο πάει»;
Αξίζει να «μαζέψεις» ένα παλιό αυτοκίνητο ή το... αφήνεις στην τύχη του και «όσο πάει»;
Πολλοί είναι αυτοί που έχουν «ξεμείνει» αναγκαστικά με ένα παλιότερο αυτοκίνητο.
Αλλά είναι ασύμφορο να εξακολουθούν να κατέχουν μοντέλα 20ετιας.
Σενάρια από την Ε.Ε. για αναγκαστική απόσυρση των παλιών οχημάτων.
Όμως η αγορά στην Ελλάδα χρειάζεται στήριξη λόγω μειωμένης αγοραστικής δύναμης.
autoagora Team
Πολλοί είναι αυτοί που έχουν «ξεμείνει» αναγκαστικά με ένα παλιότερο αυτοκίνητο
Η παρατεταμένη οικονομική κρίση που δοκίμασε τη χώρα μας προ ετών και ακολουθήθηκε και από άλλα δεινά, όπως η υγειονομική κρίση του covid αλλά και η τωρινή ακρίβεια λόγω πληθωρισμού, έφερε πολλούς από τους πολίτες στα… οικονομικά τους όρια. Δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν αναγκαστικά «ξεμείνει» με ένα πραγματικά πολύ παλιό αυτοκίνητο. Η επένδυση σε ένα πιο πρόσφατο χρονολογικά μοντέλο έχει γίνει αρκετά δύσκολη για πολλούς.
Και αυτό γιατί είναι δεδομένο ότι τα αρκετά πλέον χρήματα που απαιτούνται για την αγορά έστω ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, μπορούν να εξασφαλιστούν μόνο από αποταμίευση ή από τραπεζικό δανεισμό. Σε πολλές περιπτώσεις όμως είναι και τα δύο αδύνατα, λόγω αφενός της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας και αφετέρου του «Τειρεσία» στον οποίο είναι «φακελωμένοι» πολλοί συμπολίτες μας.
Αλλά είναι ασύμφορο να εξακολουθούν να κατέχουν μοντέλα 20ετιας
Το πρόβλημα ωστόσο είναι ότι ακόμη και η διατήρηση της κατοχής ενός τόσο παλιού αυτοκινήτου έχει καταντήσει ασύμφορη. Συνεπώς δεν είναι ξεκάθαρο τι είναι χειρότερο για κάποιους: οι συνεχείς επισκέψεις στα συνεργεία για επισκευές, ή οι όποιες «θυσίες» θα συνοδεύσουν την προσπάθεια απόκτησης ενός λιγότερο «ζημιάρικου» μεταφορικού μέσου;
Μερικές φορές το να είσαι ιδιοκτήτης ενός οχήματος που «παίζει καθυστερήσεις», σε προδιαθέτει απλά να το παρατήσεις στην τύχη του, και να το αφήσεις… όσο πάει. Και η αλήθεια είναι ότι αν δεν επισκευάζεις οτιδήποτε προκύπτει στην ώρα του, τότε τα προβλήματα σε ένα τόσο παλιό αυτοκίνητο συσσωρεύονται και μετά το «μάζεμα» φαντάζει ασύμφορο.
Σενάρια από την Ε.Ε. για αναγκαστική απόσυρση των παλιών οχημάτων
Η διάθεση της Ευρωβουλής πάντως, είναι για μετάβαση σε μια «Κυκλική» οικονομία στην Αυτοκινητοβιομηχανία, και μάλιστα επισφραγίστηκε με την πρόσφατη υπερψήφιση σχεδίου νόμου, που προβλέπει την εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένων υλικών στη συναρμολόγηση νέων μοντέλων.
Τα οποία υλικά θα πρέπει να προέρχονται -εν ολίγοις- από… ανακυκλωμένα αυτοκίνητα. Και εδώ είναι ένα σημείο που θα μπορούσε να αλλάξει δια παντός το τοπίο της Αγοράς: αν αποφασιστεί τα αυτοκίνητα να αποσύρονται αναγκαστικά από την κυκλοφορία, μετά από μια συγκεκριμένη περίοδο που θα οριοθετεί μια συγκεκριμένη διάρκεια ζωής τους, πχ 15ετία, τότε τεράστιες αλλαγές θα συντελεστούν στον κλάδο. Η αξία μεταπώλησης θα μειώνεται δραστικά μετά τα 10 έτη ηλικίας ενός αυτοκινήτου. Και θα μηδενίζεται κυριολεκτικά όταν θα πλησιάζει στο τέλος της «ζωής» του. Κάτι που δεν συμβαίνει ποτέ ως τώρα -τουλάχιστον στη χώρα μας- όπου η ζήτηση για πολύ φθηνά οχήματα καλά κρατεί.
Όμως η αγορά στην Ελλάδα χρειάζεται στήριξη λόγω μειωμένης αγοραστικής δύναμης
Ωστόσο, για να ισχύσει μια τέτοια νομοθεσία στην Ελλάδα, μεγάλη απόσταση θα πρέπει να διανυθεί: οι δράσεις και η υποστήριξη που θα πρέπει να λάβουν ο κλάδος και οι καταναλωτές από την Κυβέρνηση είναι μεγάλη, καθώς η αγοραστική δύναμη των τελευταίων δεν είναι και … στα καλύτερα της.
Προφανώς τα όποια αντικίνητρα υπάρξουν ή ακόμη και η απόλυτη απαγόρευση κατοχής τέτοιων παλιών μοντέλων, δεν μπορεί από μόνη της να τονώσει την Αγορά, αν δεν συνοδευτεί από γενναίες παροχές που θα υποστηρίζουν το μέτρο και θα είναι προς την ίδια κατεύθυνση.

