
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Alfa Romeo, Fiat & Jeep: Το 48βολτο σύστημα που σε πάει ηλεκτρικά!
13/2/2023
Υπάρχει στην ολοκαίνουργια Alfa Romeo Tonale, το έχουμε δει επίσης σε μοντέλα των Fiat και Jeep. Πώς λειτουργεί το 48βολτο ήπια υβριδικό κύκλωμα e-Hybrid που κινεί το αυτοκίνητο αμιγώς ηλεκτρικά με τον βενζινοκινητήρα σβηστό;
Η Alfa Romeo Tonale και τα αυτοκίνητα που έχουν e-Hybrid
Το νέο αυτό mild hybrid σύστημα εξοπλίζει την νέα Alfa Romeo, τα Fiat 500X Hybrid και Tipo Hybrid, καθώς και τα Jeep Renegade και Compass e-Hybrid. Κάτω από το καπό των μοντέλων αυτών έχει εγκατασταθεί ένας νέος turbo 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας FireFly 1,5 λίτρων. Ειδικά σχεδιασμένος για υβριδικά συστήματα, στοχεύει στην καλύτερη απόδοση σε συνδυασμό με την μειωμένη κατανάλωση και τον περιορισμό εκπομπών αέριων ρύπων. Για να το πετύχει αξιοποιεί τον κύκλο Miller όπου η βαλβίδα εισαγωγής παραμένει ανοιχτή περισσότερο από ότι σε έναν κινητήρα με κλασσικό κύκλο Otto. Εκτός αυτού, διαθέτει υψηλή σχέση συμπίεσης για κινητήρα turbo βενζίνης (12:5,1), ενώ και το σύστημα ψεκασμού έχει πολύ υψηλή πίεση (350 bar).
Στο συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο το παρόν δίνει επίσης ένας βασικός ηλεκτροκινητήρας μικρής ισχύος 48V, τοποθετημένος μεταξύ του θερμικού κινητήρα του και κιβωτίου. Αποδίδει 15 kW (20 ίππους) και 55 Nm ροπής, έχοντας το πλεονέκτημα (που θα δούμε στη συνέχεια) να επιτρέπει την κίνηση του αυτοκινήτου, ακόμη και όταν το θερμικό μοτέρ είναι εκτός λειτουργίας. Συνδυαστικά, το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 130 ίππους και 240 Nm ροπής. Ειδικά στην νέα Alfa Romeo Tonale, τώρα, η συνδυαστική απόδοση μπορεί να φτάσει έως και τα 160 άλογα. Αυτό οφείλεται στο turbo με φτερωτή μεταβλητής γεωμετρίας, για ελαχιστοποίηση της υστέρησης χαμηλά και μεγιστοποίηση της απόδοσης ψηλά.
Στο συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο το παρόν δίνει επίσης ένας βασικός ηλεκτροκινητήρας μικρής ισχύος 48V, τοποθετημένος μεταξύ του θερμικού κινητήρα του και κιβωτίου. Αποδίδει 15 kW (20 ίππους) και 55 Nm ροπής, έχοντας το πλεονέκτημα (που θα δούμε στη συνέχεια) να επιτρέπει την κίνηση του αυτοκινήτου, ακόμη και όταν το θερμικό μοτέρ είναι εκτός λειτουργίας. Συνδυαστικά, το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 130 ίππους και 240 Nm ροπής. Ειδικά στην νέα Alfa Romeo Tonale, τώρα, η συνδυαστική απόδοση μπορεί να φτάσει έως και τα 160 άλογα. Αυτό οφείλεται στο turbo με φτερωτή μεταβλητής γεωμετρίας, για ελαχιστοποίηση της υστέρησης χαμηλά και μεγιστοποίηση της απόδοσης ψηλά.

Στο αυτόματο DCT-7 κιβώτιο υπάρχει θόρυβος όσο ανεβαίνουν οι στροφές, όχι όμως το ενοχλητικό βουητό που ακούμε στην επιτάχυνση που έχεις με τα υβριδικά που έχουν κιβώτιο τύπου CVT.
Με υδρόψυκτη μπαταρία 0,77 κιλοβατώρων & αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT-7
Το παραπάνω σύστημα 48V τροφοδοτείται από μία υδρόψυκτη μπαταρία li-ion 48V χωρητικότητας 0,77 kWh. Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι εξαιρετικά συμπαγής και έχει τοποθετηθεί σε σημείο που δεν επηρεάζει την συνολική ευρυχωρία επιβατών και πορτ-μπαγκάζ, ούτε το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου. Για την ακρίβεια, βρίσκεται στο πάτωμα ανάμεσα από τα μπροστινά καθίσματα, στο χώρο περίπου κάτω από το υποβραχιόνιο, ζυγίζει μόλις 13,5 κιλά και καταλαμβάνει χωρητικότητα γύρω στα 11 λίτρα. Φορτίζει από ένα έξτρα κινητήρα-δυναμό BSG, το οποίο από την πλευρά του βοηθά και την ομαλή επανεκκίνηση του βενζινοκινητήρα. Ένας μετατροπέας τάσης 48-12V DC/DC converter αναλαμβάνει να μετατρέπει την ενέργεια από την μπαταρία σε ενέργεια τροφοδοσίας διαφόρων συστημάτων του αυτοκινήτου ισχύος 12V.
Επιπλέον, βλέπουμε το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT 7 σχέσεων στο οποίο έχει ενσωματωθεί ο ηλεκτροκινητήρας των 48V. Μέσω αυτού, διασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα και άνεση, ανεξαρτήτως διαδρομής. Στην Alfa Romeo Tonale, δε, υπάρχουν και τα απαραίτητα (και εντυπωσιακά) paddles πίσω από το τιμόνι, για ακόμη πιο εύκολη αλλαγή σχέσεων. Να προσθέσουμε και την πιο ήσυχη λειτουργία του κιβωτίου, καθώς ναι μεν υπάρχει θόρυβος όσο ανεβαίνουν οι στροφές, όχι όμως το ενοχλητικό βουητό που ακούμε στην επιτάχυνση που έχεις με τα υβριδικά που έχουν κιβώτιο τύπου CVT.
Επιπλέον, βλέπουμε το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT 7 σχέσεων στο οποίο έχει ενσωματωθεί ο ηλεκτροκινητήρας των 48V. Μέσω αυτού, διασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα και άνεση, ανεξαρτήτως διαδρομής. Στην Alfa Romeo Tonale, δε, υπάρχουν και τα απαραίτητα (και εντυπωσιακά) paddles πίσω από το τιμόνι, για ακόμη πιο εύκολη αλλαγή σχέσεων. Να προσθέσουμε και την πιο ήσυχη λειτουργία του κιβωτίου, καθώς ναι μεν υπάρχει θόρυβος όσο ανεβαίνουν οι στροφές, όχι όμως το ενοχλητικό βουητό που ακούμε στην επιτάχυνση που έχεις με τα υβριδικά που έχουν κιβώτιο τύπου CVT.