autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Alfa Romeo Junior Veloce: Τα δυνατά «χαρτιά» του ηλεκτρικού των 280 PS

Alfa Romeo Junior Veloce: Τα δυνατά «χαρτιά» του ηλεκτρικού των 280 PS

8/7/2025

Οι δοκιμές εξέλιξης έγιναν σε ειδικές πίστες, για να συνδυάσει το fun-to-drive & την άνεση.
Πρώτη φορά σε προσθιοκίνητο ηλεκτρικό βλέπουμε μπλοκέ διαφορικό Torsen «D» ώστε να ελέγχεις & τους δύο άξονες.
Χαμηλός λόγος μετάδοσης στο τιμόνι & χαμηλωμένη ανάρτηση για βελτιωμένη οδική συμπεριφορά.
Τεράστια δισκόφρενα εμπρός-πίσω, 100-0 χλμ./ώρα σε 33 μέτρα λέει η Alfa Romeo.

Alfa Romeo Junior Veloce 280 PS: Ένα ηλεκτρικό... διαμάντι

Η κορυφαία version της Alfa Romeo Junior, η αμιγώς ηλεκτρική Junior Elettrica Veloce είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά, φέροντας μία σειρά από ξεχωριστές τεχνολογίες. Μόνο και μόνο η αρχική αναφορά στις «βασικές» προδιαγραφές της δείχνει ότι πρόκειται για ένα «one of a kind» αυτοκίνητο, καθώς δεν συναντάς εύκολα ένα μικρό SUV 280 ίππων. Το οποίο μάλιστα αποτέλεσε και το πρώτο μοντέλο στον Όμιλο Stellantis που δέχθηκε το συγκεκριμένο ηλεκτροκινητήρα M4+, για να ακολουθήσουν το Abarth 600e και η Lancia Ypsilon HF.

Οι δοκιμές εξέλιξης έγιναν σε ειδικές πίστες, για να συνδυάσει το fun-to-drive & την άνεση

Με το «καλησπέρα» της δημιουργίας της η Alfa Romeo Junior Elettrica Veloce ακολούθησε μία συγκεκριμένη διαδρομή, που στόχο είχε να αναδείξει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Πιο συγκεκριμένα, πρώτη φορά στα χρονικά είχαμε αυτοκίνητο που εξελίχθηκε στην χάραξη «Langhe», της θρυλικής πίστας του Balocco. Σε διαδρομές με λόφους και στροφές, η Alfa Romeo Junior Elettrica Veloce δοκιμάστηκε σε απαιτητικές συνθήκες, για να αξιολογηθεί στην πράξη η ικανότητά της στο... στρίψιμο. Παράλληλα, έγιναν δοκιμές εξέλιξης και σε δρόμους με λακκούβες και «κακοτράχαλα», ώστε να δοκιμαστεί και σε άλλες συνθήκες, όπου η άνεση μπαίνει σε πρώτο πλάνο.

Πρώτη φορά σε προσθιοκίνητο ηλεκτρικό βλέπουμε μπλοκέ διαφορικό Torsen «D» ώστε να ελέγχεις & τους δύο άξονες

Γενικότερα, πάντως, η συγκεκριμένη version της Alfa Romeo επενδύει στο fun-to-drive, για αυτό και την βλέπουμε να φέρει μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen «D», κάτι που βλέπουμε για πρώτη φορά σε προσθιοκίνητο ηλεκτρικό μοντέλο. Υιοθετώντας τις βασικές αρχές λειτουργίας ενός Torsen, προσφέρει ένα «κλικ» παραπάνω βοηθώντας στον οδηγό να έχει τον απόλυτο έλεγχο του εμπρός και κυρίως του πίσω άξονα, απλώς και μόνο με το άσε-πάτα στο πεντάλ του γκαζιού. Χάρη στην πιο απλή διάταξη και το μικρότερο βάρος του, το μηχανικό μπλοκέ είναι πιο αποδοτικό και εξασφαλίζει συνεχή κατανομή ροπής μεταξύ των εμπρός τροχών. Μάλιστα, αυτή προσαρμόζεται αναλόγως των συνθηκών οδήγησης και της επιφάνειας του οδοστρώματος για αστείρευτα περιθώρια πρόσφυσης ακόμη και υπό έντονη πίεση.

Χαμηλός λόγος μετάδοσης στο τιμόνι & χαμηλωμένη ανάρτηση για βελτιωμένη οδική συμπεριφορά

Προς ενίσχυση της ευχάριστης οδικής συμπεριφοράς βλέπουμε και άλλες τεχνικές επεμβάσεις των μηχανικών της Alfa Romeo. Συγκριτικά με τις άλλες εκδόσεις του μικρότερου SUV στην ιστορία της μάρκας, η Elettrica Veloce έχει πιο χαμηλή ανάρτηση κατά 2,5 εκατοστά, για καλύτερα κρατήματα. Ακόμη, το σύστημα μπροστινής ανάρτησης (Γόνατα ΜακΦέρσον) έχει παχύτερη αντιστρεπτική δοκό και νέα αμορτισέρ για άμεση απόκριση και βελτιωμένο χειρισμό. Όσον αφορά το πίσω μέρος, η γεωμετρία του «ταπεινού» ημιάκαμπτου άξονα έχει ρυθμιστεί για σχεδόν μηδενική γωνία απόκλισης. Παράλληλα, τα υδραυλικά στοπ έχουν χρησιμοποιηθεί στα εμπρός και πίσω αμορτισέρ.
 
Από εκεί και πέρα, το τιμόνι έχει σημαντικό ρόλο στον οδηγικό προσανατολισμό της Junior Elettrica Veloce, με την Alfa Romeo να τονίζει πως έχει την ταχύτερη απόκριση στην κατηγορία του. Ο κοντύτερος βραχίονας του τιμονιού και το νέο αμορτισέρ εξασφαλίζουν πολύ χαμηλή αναλογία στην κρεμαγιέρα, με σχέση διεύθυνσης 14,6:1 (όσο πιο χαμηλός ο λόγος, τόσο πιο άμεσες οι εντολές του τιμονιού στους τροχούς). Στην πράξη, εξασφαλίζεται άμεση απόκριση στις εντολές του τιμονιού - τόσο κατά την είσοδο όσο και κατά την έξοδο από μια στροφή και η οδήγηση γίνεται πολύ συμμετοχική.

Τεράστια δισκόφρενα εμπρός-πίσω, 100-0 χλμ./ώρα σε 33 μέτρα λέει η Alfa Romeo

Τέλος, αναφορά πρέπει να κάνουμε και στο σύστημα πέδησης του μοντέλου. Οι μηχανικοί της Alfa Romeo έχουν επιλέγει τεράστια δισκόφρενα και στους δύο άξονες. Εμπρός βλέπουμε δίσκους 380 χιλιοστών με τετραπίστονες μονομπλόκ δαγκάνες (σε ένα ενιαίο σώμα εσωκλείονται τέσσερα πιστόνια, δύο σε κάθε πλευρά). Στο πίσω μέρος βλέπουμε δισκόφρενα 268 χιλιοστών. Με βάση τα λεγόμενα της μάρκας το «πάντρεμα» αυτό εξασφαλίζει κορυφαίο φρενάρισμα, με την Junior Elettrica Veloce να «κοκκαλώνει» στα 33 μέτρα στο 100-0 χλμ./ώρα.

OPEL
FORD