autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Αλλάζεις άποψη προς τα κινέζικα, τώρα που είναι 5στερα στο Euro NCAP;

Αλλάζεις άποψη προς τα κινέζικα, τώρα που είναι 5στερα στο Euro NCAP;

31/10/2025

Υπάρχει μία γενική καχυποψία απέναντι σε κάθε τι έχει προέλευση από την Κίνα, ως προς την «μακροζωία» & την ποιότητά του. Σπάνια θα βρεις κινέζικο αυτοκίνητο χωρίς 5 αστέρια στην αξιολόγηση ασφάλειας του Euro NCAP. Οι Κινέζοι δείχνουν τόσο στις δοκιμές πρόσκρουσης όσο και στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Σημαντικός παράγοντας για μία κινέζικη μάρκα είναι το ποιος την φέρνει & το δίκτυο after sales.

autoagora Team

Υπάρχει μία γενική καχυποψία απέναντι σε κάθε τι έχει προέλευση από την Κίνα, ως προς την «μακροζωία» & την ποιότητά του

Δεν ανακαλύπτουμε την... Αμερική όταν λέμε πως τα κινέζικα προϊόντα συνοδεύονται από μία κάποια αμφιβολία. Εδώ και πολλά χρόνια ήταν «ταμπού» να έχεις αγοράσει κάτι κινέζικη προέλευσης, είτε μιλάμε για ρούχα και παπούτσια, είτε για μεγαλύτερες και πιο κοστοβόρες κατασκευές. Δίχως να υπάρχει η όλη η γνώση, ο κόσμος ήταν καχύποπτος για την ποιότητα και τα υλικά ενός κινέζικου προϊόντος, εστιάζοντας στο κατά πόσο αυτό αντέχει στην πάροδο του χρόνου.

Σπάνια θα βρεις κινέζικο αυτοκίνητο χωρίς 5 αστέρια στην αξιολόγηση ασφάλειας του Euro NCAP

Κάτι αντίστοιχο μπορούμε να πούμε πως ισχύει σε ένα βαθμό και με την περίπτωση των κινέζικων αυτοκινήτων, που έρχονται κατά... δεκάδες στη χώρα μας το τελευταίο χρονικό διάστημα. Το αγοραστικό κοινό κρατά αποστάσεις και θέλει «πειστήρια» προτού εμπιστευτεί μία μάρκα από την ασιατική χωρά, μα αλήθεια είναι πως υπάρχουν κάποια δεδομένα που αξίζουν της δέουσας προσοχής.
 
Ένα από αυτά είναι οι επιδόσεις των κινέζικων αυτοκινήτων στις δοκιμές ασφάλειας του Euro NCAP. Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός που πιστοποιεί το πόσο ασφαλές είναι ένα μοντέλο που έρχεται στη «Γηραιά Ήπειρο» αξιολογεί με κορυφαίες βαθμολογίες τα αυτοκίνητα από την Κίνα, καθώς σπάνια θα βρεις κάποιο που να μην έχει πάρει 5 αστέρια.

Οι Κινέζοι δείχνουν τόσο στις δοκιμές πρόσκρουσης όσο και στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού

Μάλιστα, η τελική βαθμολογία αφορά το συνολικό «πακέτο» παροχών ενός αυτοκινήτου. Διότι, κακά τα ψέματα, είναι πιο εύκολο να «φορτώσεις» ένα αυτοκίνητο με τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού, σε σχέση με το πόσο ανθεκτικό μπορεί να είναι το αμάξωμά του σε μία πρόσκρουση. Αυτό, πάντως, που βλέπουμε στις τελικές βαθμολογίες είναι αυτοκίνητα που παίρνουν τουλάχιστον 80% βαθμολογία στους τομείς προστασίας ενηλίκων και παιδιών. Ακόμη και στον τομέα του Safety Assist για τα τεχνολογίες, βέβαια, έχει σημασία και το πόσο λειτουργικό είναι το εκάστοτε σύστημα, καθώς εκτός από το να υπάρχει, πρέπει να είναι και αποτελεσματικό.

Σημαντικός παράγοντας για μία κινέζικη μάρκα είναι το ποιος την φέρνει & το δίκτυο after sales

Από εκεί και πέρα, σε μία νέα κινέζικη μάρκα υπάρχουν κι άλλοι παράμετροι που επηρεάζουν το πόσο θα διεισδύσουν σε μία αγορά. Πολύ σημαντικός παράγοντας είναι ο επίσημος εισαγωγέας του εκάστοτε brand. Για παράδειγμα, είναι δείκτης αξιοπιστίας να υπάρχουν από πίσω έμπειροι εκπρόσωποι, όπως ισχύει με τις smart, Omoda & Jaecoo του Ομίλου Mercedes Benz, την Changan του Ομίλου Βασιλάκη (Hyundai, Kia) ή την η MG του Ομίλου Συγγελίδη (Peugeot-Citroen-Opel). Την ίδια στιγμή, καινούριες εισαγωγικές εταιρείες όπως η Geomobility που φέρνει τις Geely και Zeekr θα χρειαστούν, ενδεχομένως, περισσότερο χρόνο να κερδίσουν το κοινό, έχοντας πάντως και αυτές  έμπειρο προσωπικό από το χώρο του αυτοκινήτου.
 
Έπειτα, και το δίκτυο after sales είναι βασικός πυλώνας σε ένα αυτοκίνητο. Από την εργοστασιακή εγγύηση και το πόσο διευρυμένο είναι το δίκτυό της, μέχρι την διαθεσιμότητα των ανταλλακτικών, ο υποψήφιος αγοραστής θα κοιτάξει και άλλα στοιχεία, προτού κάνει μία πολύ σοβαρή επένδυση στην απόκτηση ενός καινούργιου αυτοκινήτου.