autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Αμέτρητα νέα μοντέλα: υπάρχει χώρος στην αγορά για όλους τους Κινέζους;

Αμέτρητα νέα μοντέλα: υπάρχει χώρος στην αγορά για όλους τους Κινέζους;

Αμέτρητα νέα μοντέλα: υπάρχει χώρος στην αγορά για όλους τους Κινέζους;

18/11/2025

Τα καινούργια μοντέλα είναι τόσα πολλά, που δεν τα αναγνωρίζεις πλέον στο δρόμο.
Όμως ο ανταγωνισμός μπορεί να βοηθήσει στη συγκράτηση των τιμών της αγοράς.
Για την ώρα τα περισσότερα μοντέλα είναι στις μεγάλες κατηγορίες και ακριβά.
Όμως υπερτερούν σε εξοπλισμό, και συνήθως είναι ισάξια σε τεχνολογία και ποιότητα.

autoagora Team

Τα καινούργια μοντέλα είναι τόσα πολλά, που δεν τα αναγνωρίζεις πλέον στο δρόμο

Ούτε μία, ούτε δύο αλλά 15 και πλέον Κινεζικές μάρκες έχουν κάνει ή πραγματοποιούν αυτόν τον καιρό -την εισαγωγή τους στην Ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Η «σύσταση» των περισσότερων από αυτές στην Ελλάδα, πραγματοποιείται φυσικά στα πλαίσια ενός ευρύτερου «Ευρωπαϊκού λανσαρίσματος».

Η «απόβαση των Κινέζων» όπως συνηθίζεται να αναφέρεται το τελευταίο διάστημα, είναι απολύτως δυναμική και πρόκειται όπως φαίνεται να αλλάξει δια παντός τα δεδομένα που ίσχυαν στον κλάδο έως τώρα. Και αν αυτές οι «μπράντες» έχουν από 3-4 μοντέλα η καθεμία, είναι εύκολα αντιληπτό πως λίγοι από εμάς έχουν τη δυνατότητα να ισχυριστούν ότι μπορούν να τα αναγνωρίσουν στο δρόμο όλα, και μάλιστα με την πρώτη ματιά. 

Όμως ο ανταγωνισμός μπορεί να βοηθήσει στη συγκράτηση των τιμών της αγοράς

Αν εξαιρέσουμε τις δυο πρώτες Κινέζικες μάρκες MG και BYD, που έχουν ήδη καταφέρει να πιάσουν κάποιο «πόστο» στην αγορά, ο ανταγωνισμός που διαμορφώνεται πλέον με τους υπόλοιπους κατασκευαστές είναι πραγματικά πολύ μεγάλος. Τόσο αυτός των «νεοεισελθέντων» μεταξύ τους, όσο και των υπολοίπων «παιχτών» συνολικά. Οι «παραδοσιακές» δυνάμεις από τη Γηραιά Ήπειρο, την Ιαπωνία, την Κορέα και την Αμερική, φαίνεται ότι πρόκειται να συγκρουστούν με τους «Κόκκινους Δράκους» για την εκ νέου μοιρασιά της πίτας των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων.

Θεωρητικά, ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός ωφελεί τον τελικό αποδέκτη, δηλαδή τους αγοραστές, λόγω της συγκράτησης αν όχι της μείωσης των τιμών που θα μπορούσε να επιφέρει,βάσει του θεμέλιου κανόνα της Αγοράς: αυτού της προσφοράς και της ζήτησης. Όσο περισσότερες οι προσφορές που απευθύνονται σε ένα σταθερό ποσοτικά αγοραστικό κοινό, τόση και η τάση των τιμών να… μειώνονται.

Για την ώρα τα περισσότερα μοντέλα είναι στις μεγάλες κατηγορίες και ακριβά

Ωστόσο, η προϊοντική γκάμα των περισσότερων Κινέζων κατασκευαστών που εισάγεται στην χώρα μας -και στην Ευρώπη γενικότερα- αφορά μοντέλα που ανήκουν στις μεγάλες κατηγορίες, και ακριβά. Μπορεί δηλαδή εμείς να είχαμε στο μυαλό μας ότι οι Ασιάτες θα κατέβαιναν με οικονομικότερα και τέλος πάντων value for money μοντέλα, ωστόσο μέχρι τώρα -με κάποιες εξαιρέσεις πάντα- αυτό σίγουρα δεν δείχνει να αποτελεί τον κανόνα. Σε πολλές περιπτώσεις, η γκάμα των Κινεζικών brand αφορά αυτοκίνητα με ιδιαίτερα αυξημένες διαστάσεις, στις μεγαλύτερες κατηγορίες C και D, και με… ζηλευτά τεχνικά χαρακτηριστικά, απαιτήσεων. Οι τιμές τους ως εκ τούτου, γυροφέρνουν πολλές φορές τις 40 και 50 χιλιάδες ευρώ.

Όμως υπερτερούν σε εξοπλισμό, και συνήθως είναι ισάξια σε τεχνολογία και ποιότητα

Αυτό πάντως που προτείνουν σαν εικόνα είναι η φρέσκια και μοντέρνα σχεδίαση, με αισθητική που είναι γενικά αποδεκτή, με τεχνολογία και τεχνικά χαρακτηριστικά που δεν υπολείπονται από τον «παραδοσιακό» ανταγωνισμό και με ποιότητα κατασκευής που για την ώρα αποτελεί την ευχάριστη έκπληξη για όλους. Εκ των πραγμάτων αντιλαμβανόμαστε ότι τα νέα αυτά μοντέλα, ειδικά όταν ανήκουν στις μεγαλύτερες και άρα δυσκολότερες εμπορικά κατηγορίες, δεν έχουν έρθει για να βάλουν φωτιά στην Αγορά, αφού δεν είναι απαραίτητα «κινήσιμα-runner», και άρα δεν έχουν προοπτική  να γίνουν εύκολα best seller.

Μπορεί επίσης να αντιλαμβανόμαστε ότι έχουν να αντιμετωπίσουν την στερεοτυπική καχυποψία των απαιτητικού Ευρωπαϊκού κοινού. Και την μεγαλύτερη εμπειρία ανταγωνιστών τους που έχουν ιδρυθεί σε πολλές περιπτώσεις… έως και 100 χρόνια νωρίτερα. Όμως αν μη τι άλλο, μας έχουν δώσει για την ώρα μια πρώτη ιδέα για το τι μπορούν να κάνουν και πόσο μπορούν να επηρεάσουν το μέλλον της Αυτοκίνησης.

BYD