Αναβίωση παλιών brand: χειρότερα, ίδια ή καλύτερα τα αυτοκίνητα;
Αναβίωση παλιών brand: χειρότερα, ίδια ή καλύτερα τα αυτοκίνητα;
H Skoda προπολεμικά είχε πολυτέλεια και αίγλη επιπέδου Mercedes
Όμως στο Ανατολικό Μπλοκ παρέπαιε, την αναβίωσε η Volkswagen
H MG ήταν στο παρελθόν από τις ιστορικότητες sport μάρκες
Τα μοντέλα της «οικονομικότερης» Dacia πουλιούνται πλέον και με τα σήματα της Renault
H Skoda προπολεμικά είχε πολυτέλεια και αίγλη επιπέδου Mercedes
Με έτος ίδρυσης το 1859, η Skoda συγκαταλέγεται στους παλαιότερους κατασκευαστές αυτοκινήτων μαζί με εταιρίες όπως η Daimler, η Opel και η Peugeot. Ξεκίνησε τις δραστηριότητες της κατασκευάζοντας αρχικά ποδήλατα και στη συνεχεία μηχανοκίνητα δίκυκλα με πολλούς ιστορικούς μάλιστα να αποδίδουν στην εταιρία την εφεύρεση της μοτοσυκλέτας στη σημερινή της μορφή. Παράγοντας το πρώτο της αυτοκίνητο το 1905, κατόρθωσε με τα πολυτελή μοντέλα της να θεωρείται ηγέτιδα στον κλάδο και να απολαμβάνει-μέχρι την έναρξη του ΒΠΠ-την αίγλη εργοστασίων όπως η Mercedes.
Όμως στο Ανατολικό Μπλοκ παρέπαιε, την αναβίωσε η Volkswagen
Με το εργοστάσιο της να καταστρέφεται ολοσχερώς στις τελευταίες ημέρες του πολέμου, η εταιρία πέρασε μετά το τέλος του σε κρατικά χέρια, και τη διοίκηση της ανέλαβε το κομμουνιστικό κόμμα. Χάνοντας την επαφή της με τις τεχνολογικές εξελίξεις της Δύσης, μάλλον παρέπαιε για μεγάλο χρονικό διάστημα, μέχρι την «πτώση του κομμουνισμού» και την εξαγορά της από το Group VAG στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Έκτοτε αναγεννήθηκε, μπόρεσε να χρησιμοποιήσει τις τελευταίες τεχνολογίες του κλάδου για να εμπλουτίσει τα νέα της μοντέλα και σήμερα απολαμβάνει ένα νέο αναβαθμισμένο ρόλο εντός του ομίλου Volkswagen, μάλιστα με πολύ αξιόλογα αποτελέσματα πωλήσεων.
H MG ήταν στο παρελθόν από τις ιστορικότητες sport μάρκες
Παρόμοια-αν και όχι απόλυτα ίδια-είναι και η ιστορία της Ρουμάνικης Dacia. Με την ίδρυση της να πραγματοποιείται στη δεκαετία του Ά60 από την κυβέρνηση του δικτάτορα Τσαουσέσκου, δραστηριοποιούμενη επίσης σε μια χώρα του πρώην Ανατολικού Μπλοκ, κατασκεύαζε -έχοντας την απαραίτητη άδεια- αρχικά διασκευές των μοντέλων της Renault. Η δραστηριότητα αυτή συνεχίστηκε μέχρι και λίγο πριν την αλλαγή του Μιλλένιουμ, και συγκεκριμένα το 1999, όπου πέρασε στον πλήρη έλεγχο του Γαλλικού γκρούπ. Τότε, ξεκίνησε να κατασκευάζει μοντέλα με δική της σχεδίαση και εταιρική ταυτότητα, απολαμβάνοντας ωστόσο πάντα την τεχνογνωσία της γαλλικής πολυεθνικής της «μαμάς». Στις ημέρες μας μάλιστα, με όπλο της τη μοντέρνα σχεδίαση και το “value for money”, έχει φτάσει να φλερτάρει με τις πρώτες θέσεις στις λιανικές πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων σε Πανευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά και τα μοντέλα της να πουλιούνται σε κάποιες αγορές με τα διακριτικά της ίδιας της Renault.
Τα μοντέλα της «οικονομικότερης» Dacia πουλιούνται πλέον και με τα σήματα της Renault
Αποτελώντας την αγωνιστική πτέρυγα της Βρετανικής κραταιάς Morris, η MG (“Morris Garage”), με έτος ίδρυσης το 1924, ειδικεύτηκε εξαρχής στην παράγωγη σπορ μοντέλων. Η MG είδε τη φήμη της να εκτοξεύεται μεσοπολεμικά, κερδίζοντας τον περίφημο αγώνα των «Χιλίων Μιλίων». Κατασκευάζοντας την περίοδο εκείνη best seller μοντέλα όπως το MG T type, που πουλήθηκε μαζικά, έγινε ιδιαίτερα αγαπητή στους μυημένους στη σπορ οδήγηση εκείνης της εποχής. Μάλιστα κατάφερε να συγκινήσει αγοραστές σπορ αυτοκινήτων και στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, σημειώνοντας ιδιαίτερη επιτυχία στις ΗΠΑ. Στη σύγχρονη εποχή πορεύτηκε για κάποιο διάστημα παράλληλα με τη Rover, και κάποιοι από εμάς έχουν ιδιαίτερα ευχάριστες αναμνήσεις από μοντέλα όπως το μίνι Metro ή το κεντομήχανο roadster MGF. Στις ημέρες μας, ανήκοντας στον τεράστιο όμιλο SAIC στην Κίνα, ξανά συστήθηκε με μοντέλα όπως το μοντέρνο SUV MG ZS, και οι πωλήσεις της στη Γηραιά Ήπειρο φαίνεται ότι έχουν προδιαγεγραμμένο μελλον...λαμπρό. Και οι τρεις μάρκες που εξετάζουμε αποτελούν περιπτώσεις brand που κάποια στιγμή για διαφόρους λόγους έμειναν πίσω τεχνολογικά. Όμως και στις τρεις περιπτώσεις, η φήμη που είχαν ήδη χτίσει πουλώντας ως τότε-ιδιαίτερα αγαπητά-στο ευρύ κοινό μοντέλα, τις βοήθησαν να αναγεννηθούν εμπορικά με μεγάλη επιτυχία. Με σύμμαχο τους μεγάλους «παίχτες» του κλάδου στην εποχή μας, και έχοντας την πλήρη τεχνολογική τους υποστήριξη, κατόρθωσαν να «ανασυστηθούν» με σύγχρονα μοντέλα, απείρως καλύτερα από αυτά που κατασκεύαζαν στα «πέτρινα χρόνια» τους, πετυχαίνονται μάλιστα σημαντικά νούμερα πωλήσεων, και κερδίζοντας μια νέα ξεχωριστή θέση στην εκτίμηση του αγοραστικού κοινού.