
«Αρνητές» του εξηλεκτρισμού: Πάταξον μεν, δοκίμασον δε
«Αρνητές» του εξηλεκτρισμού: Πάταξον μεν, δοκίμασον δε
Οι φανατικοί petrolheads τα απορρίπτουν συχνά χωρίς να τα έχουν καν δοκιμάσει.
Σπορ αίσθηση δεν είναι μόνο ο θόρυβος και ο κραδασμός, είναι και η αδρεναλίνη.
Αποκλείεται να βρεις 4ετίας μεταχειρισμένο «θερμικό» 300 ίππων με 20.000 ευρώ.
Ακόμα πιο ιδανικά και«ήσυχα», ως οικογενειακά «μεταφορικά μέσα».
autoagora Team
Οι φανατικοί petrolheads τα απορρίπτουν συχνά χωρίς να τα έχουν καν δοκιμάσει
Είναι καιρός τώρα, από τότε ουσιαστικά που ξεκίνησε αυτή η ιστορική μετάβαση που ζούμε στην Αυτοκίνηση, όπου οι οδηγοί έχουν χωριστεί σε δυο στρατόπεδα: Στους υποστηρικτές και στους αρνητές του εξηλεκτρισμού. Εξαιρώντας τους «ουδέτερους» και πιο μετριοπαθείς, οι οποίοι πάντως δεν θα απέκλειαν να εξετάσουν στο μέλλον την αγορά ενός ηλεκτρικού, και «προσπερνώντας» όσους είναι ξεκάθαρα θετικά προσκείμενοι στη νέα τάση, έχει ιδιαίτερη αξία να σταθούμε για λίγο στους παραδοσιακούς της υπόθεσης, που δεν είναι άλλοι από τους “petrolheads”.
Αυτούς που βλέπουν τα μοντέλα της νέας τεχνολογίας περισσότερο σαν κάπως εξελιγμένα ηλεκτρικά αμαξίδια του Golf, και λιγότερο ως κανονικά αυτοκίνητα. Αυτοί οι «τύποι οδηγού» απλά δεν μπορούν να διανοηθούν ότι οποιοδήποτε όχημα δεν έχει κανονική «μηχανή», μπορεί να λογίζεται ως αυτοκίνητο. Είναι όμως πάντα εμπεριστατωμένη η άποψη τους; Έχουν άραγε όντως δοκιμάσει ένα αυτοκίνητο νέας τεχνολογίας, για να μπορούν να στηρίζουν τη γνώμη τους;
Σπορ αίσθηση δεν είναι μόνο ο θόρυβος και ο κραδασμός, είναι και η αδρεναλίνη
Τις περισσότερες φορές, η άποψη των «αρνητών» είναι μάλλον «αυθαίρετη» και στερεοτυπική. Στηρίζεται στο –δυσάρεστο όντως- γεγονός της έλλειψης συγκινήσεων που συμπεραίνουν υποθετικά ότι θα συνεπάγεται η οδήγηση ενός αυτοκινήτου χωρίς θόρυβο από την εξάτμιση, και κραδασμό από τον κινητήρα.
Όμως σπορ αίσθηση δεν είναι μόνο ο θόρυβος και ο κραδασμός, είναι και η αδρεναλίνη. Και η τελευταία πραγματικά περισσεύει σε πολλές περιπτώσεις μοντέλων μπαταρίας. Η ιπποδύναμη είναι σαφώς μεγαλύτερη από τη συνηθισμένη στα συμβατικά, αλλά και η ροπή «ξεδιπλώνεται» γραμμικά, χωρίς να σε κρεμάει σε κανένα σημείο, όπως αργά ή γρήγορα συμβαίνει με την επιτάχυνση ενός θερμικού κινητήρα.
Αποκλείεται να βρεις 4ετίας μεταχειρισμένο «θερμικό» 300 ίππων με 20.000 ευρώ
Είναι τόσα πολλά τα άλογα σε ένα συνηθισμένο ηλεκτροκίνητο, που πλέον η σύγκριση με τα μοντέλα με θερμικό κινητήρα καταντάει άδικη. Ας εξετάσουμε την πιο απλή περίπτωση: Τη σύγκριση των διαφορετικών εκδόσεων ενός περισσότερο «καθημερινού» μοντέλου σαν το Peugeot 208. Η διαφορά στην ιπποδύναμη είναι τουλάχιστον της τάξης του 30% (130 στο 208e έναντι 100 hp στο PureTech).
Ενώ σε άλλες περιπτώσεις όπως για παράδειγμα η Alfa Romeo Junior Elettrica, η δύναμη του ηλεκτροκινητήρα, ούτε λίγο, ούτε πολύ, «300σαρίζει». Παράλληλα, αναζητώντας για αγορά ένα μεταχειρισμένο 4ετίας ηλεκτρικό, θα διαπιστώσεις ότι μπορείς να βρεις μοντέλα 300 ίππων με τίμημα που δεν ξεπερνά τις 20.000 ευρώ.
Ακόμα πιο ιδανικά και«ήσυχα», ως οικογενειακά «μεταφορικά μέσα»
Και όλα αυτά είναι στοιχεία που οι petrolheads δεν θα έπρεπε να αγνοούν. Για να μην αναφερθούμε και στο καλύτερο ζύγισμα του σασί, που συνεπάγεται το χαμηλότερο κέντρο βάρους λόγω μπαταριών. Αν μάλιστα εξετάσουμε και άλλες μορφές οδήγησης όπως η απλή οικογενειακή μετακίνηση, εκεί θα διαπιστώσουμε ότι μάλλον δεν υπάρχει ιδανικότερη λύση από ένα EV. Η αθόρυβη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα και η ομαλότερη γενικά συνολική αίσθηση, καθιστούν τα οχήματα της νέας τεχνολογίας ιδανικά για τις καθημερινές μετακινήσεις μιας οικογενείας.