
Αυτοκίνητα «εξ Ανατολάς»: η ίδια ιστορία και με τους Κινέζους;
Αυτοκίνητα «εξ Ανατολάς»: θα γραφτεί για τρίτη φορά η ίδια ιστορία, με τους Κινέζους;
Τη δεκαετία του '60 που πρωτοήρθαν οι Ιάπωνες, οι «φιλοευρωπαίοι» τους χλεύαζαν
Η ιστορία επαναλήφθηκε 30 χρόνια μετά, με την έλευση των Κορεατών
Οι Κινέζοι κατασκευαστές έρχονται μαζικά και πιο οργανωμένα με ήδη καταξιωμένο προϊόν
Δύσκολο να ανακοπεί η προέλαση, ο κόσμος αλλάζει, και ο τρόπος που αγοράζουμε επίσης
Τη δεκαετία του ’60 που πρωτοήρθαν οι Ιάπωνες, οι «φιλοευρωπαίοι» τους χλεύαζαν
Βρισκόμαστε κάποιες δεκαετίες πίσω, και πιο συγκεκριμένα στα 80s. Τα ιαπωνικά αυτοκίνητα, αν και βρίσκονται ήδη στην ελληνική αγορά για 20 και πλέον έτη, δεν έχουν ακόμη καταφέρει να σβήσουν τη ρετσινιά του πιο «απρόσωπου» και χωρίς «χαρακτήρα» αυτοκινήτου. Αν και φημίζονται για την αξιοπιστία τους, τα ιαπωνικά μοντέλα δεν έχουν ακόμη καταφέρει να πείσουν τους πιο «σκληροπυρηνικούς» φίλους της αυτοκίνησης - όπως για παράδειγμα τους «Γαλλόφιλους» - για το ποιόν τους. «Δε σπάει-δε χαλάει» διατείνονται οι «Γιαπωνέζοι». «Δε στρίβει-δε φρενάρει» απαντάνε ειρωνικά οι αντιφρονούντες, χλευάζοντας το έλλειμμα τεχνολογίας - τότε - σε φρένα, ανάρτηση και ελαστικά, των συμπαθών κατά τα αλλά Ιαπώνων.
Η ιστορία επαναλήφθηκε 30 χρόνια μετά, με την έλευση των Κορεατών
Περνώντας τα χρόνια πάντως, η τεχνολογία μεταξύ Ευρώπης και Ανατολής εξομοιώθηκε και σήμερα τα ιαπωνικά μοντέλα θεωρούνται από πολλούς κορυφαία. Στις αρχές της δεκαετίας του ’90, μια αντίστοιχη ιστορία εκτυλίχτηκε με την έλευση της Hyundai στην ευρωπαϊκή αγορά. Με τεράστιες περγαμηνές και δυνατότητες παραγωγής από εκείνα τα χρόνια, ο άγνωστος μέχρι τότε στην Ελλάδα και την Ευρώπη όμιλος εντυπωσίαζε με τα επίπεδα διοικητικής οργάνωσης. Κατασκευάζοντας από το μικρότερο όχημα μέχρι… πλοία, αλλά και κατέχοντας εως και… πλατφόρμες εκτόξευσης δορυφόρων, ο Κορεάτικος όμιλος είχε όλες τις προϋποθέσεις να διαπρέψει και στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως και έγινε. Στη σημερινή εποχή, η Hyundai - αλλά και η θυγατρική KIA - κοντράρουν ευθέως σε τεχνολογία και ποιότητα την Toyota.
Οι Κινέζοι κατασκευαστές έρχονται μαζικά και πιο οργανωμένα με ήδη καταξιωμένο προϊόν
Με την παραγωγή να είναι τριπλάσια σε σχέση με τα αμερικανικά εργοστάσια και να ξεπερνά τα 30 εκατομμύρια οχήματα ετησίως, η Κίνα συναρμολογεί όσα αυτοκίνητα συναρμολογούν μαζί οι ΗΠΑ, η Ευρώπη και η Ιαπωνία. Και λίγο περισσότερα. Όντας πλέον μάλιστα ο μεγαλύτερος εξαγωγέας του κλάδου παγκοσμίως, η Κίνα ξεπέρασε και στον τομέα αυτό την ως τώρα κραταιά Ιαπωνία. Εξήγαγε 5 εκατομμύρια οχήματα όλων των κατηγοριών ανά τον κόσμο και εδραιώθηκε μάλλον για τα καλά. Με το βάρος της παραγωγής να δίνεται στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία παίζει ήδη σημαίνοντα ρόλο στην επομένη ημέρα της παγκόσμιας αυτοκίνησης.
Δύσκολο να ανακοπεί η προέλαση, ο κόσμος αλλάζει, και ο τρόπος που αγοράζουμε επίσης
Η προέλαση των «Κόκκινων Δράκων» μάλιστα φαίνεται εξαιρετικά δύσκολο να ανακοπεί: οι Κινέζοι ήρθαν για να μείνουν, και φαντάζει πολύ απίθανο να μπορέσει κάποιος να τους πάρει εκ νέου τα ηνία. Αν δεν αλλάξει κάτι δραματικά στην παγκόσμια οικονομία μάλιστα, η εξ Ανατολάς «βιομηχανία του πλανήτη», μάλλον θα καταφέρει όντως να πλημυρίσει με αμέτρητα, νέα, σχεδιαστικά φρέσκα, ποιοτικά άρτια και τεχνολογικά προηγμένα μοντέλα τη Γηραιά Ήπειρο αλλά και τον «Νέο Κόσμο».