Δοκιμή: Renault Megane 1.5 dci GT Line
28/7/2017
Δοκιμάζουμε την τέταρτη γενιά του Γαλλικού μικρομεσαίου η οποία είναι με διαφορά το καλύτερο Megane που έχουμε δει μέχρι σήμερα. Στην έκδοση GT Line, μάλιστα, γίνεται ακόμα καλύτερο.
autoagora Team
Δοκιμή: Renault Megane 1.5 dci GT Line
Η Renault είναι από τις εταιρείες με ιδιαίτερο πρεστίζ στα μοντέλα τους. Η καλύτερή της στιγμή, είναι τώρα με τη νέα γενιά του Megane που συνδυάζεται ιδανικά με τον εξαιρετικό κινητήρα των 1,5 λίτρων και τους 110 ίππους.
Με δεδομένο το ότι η Renault έχει τον τρόπο της σε όλες τις κατηγορίες και τα μοντέλα της ξεχωρίζουν, πήραμε το νέο Megane στα χέρια μας και κάναμε τα πρώτα μας χιλιόμετρα μαζί του. Στην έκδοση GT Line –λεπτομέρεια με σημασία όπως θα δείτε παρακάτω- το Megane είναι ένα από τα αυτοκίνητα που ξεχωρίζουν στη δύσκολη μικρομεσαία κατηγορία. Αρχικά, κοιτώντας το απΆ έξω, εισπράττεις την αίσθηση πως πρόκειται για ένα premium μοντέλο και αυτό δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα. Τα φωτιστικά σώματα εμπρός και κυρίως τα πίσω, τονίζουν τον ξεχωριστό χαρακτήρα του μοντέλου αλλά και τη διάθεσή του να ξεχωρίσει.
Και ο εντυπωσιασμός συνεχίζεται και στην καμπίνα. Εκεί που τον πρώτο λόγο έχει η μεγάλη «κάθετη» οθόνη 8,7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό αλλά και ο ψηφιακός και προσαρμόσιμος στις επιθυμίες του οδηγού, πίνακας των οργάνων. Τα μαλακά πλαστικά βρίσκονται σε όλες τις επιφάνειες της καμπίνας και τονίζουν το πολυτελές ύφος του μοντέλου. Αναφορικά με την έκδοση GT Line, στην οποία ανήκουν τα εξαιρετικά από κάθε άποψη καθίσματα με την τονισμένη πλευρική στήριξη αλλά και τα «εξώραφα» δέρματα στο τιμόνι, τον επιλογέα και το χειρόφρενο, είναι μια «πινελιά» sport που νομίζουμε πως του «πάει» πολύ του Megane.
Το μικρομεσαίο της Renault που όπως όλα τα αυτοκίνητα, έτσι και αυτό, έχει μεγαλώσει. Οι διαστάσεις του σε σχέση με το προηγούμενο Megane, είναι αυξημένες κατά 6,4 εκατοστά στο μήκος και 2,8 εκατοστά στο πολύ σημαντικό για τους χώρους των επιβατών, μεταξόνιο. Αυξημένα είναι και τα μετατρόχια εμπρός (+4,7 εκ.) και πίσω (+3,9 εκ.), με το πάτημα που ορίζουν να είναι αρκετά «ανοιχτό», δίνοντας έτσι προτεραιότητα στη σταθερότητα στο δρόμο και στη σιγουριά για τον οδηγό. Με αυτά τα δεδομένα, το Megane καλύπτει αποστάσεις με τρόπο ξεκούραστο για τον οδηγό και τους επιβάτες του.
Ο κινητήρας του αυτοκινήτου που είχαμε στη διάθεσή μας, ήταν ο εξαιρετικός 1.500άρης diesel με τους 110 ίππους. Με εξαιρετική και την τιμή της ροπής (260 Nm) που εμφανίζεται στις 1.750 σ.α.λ. Οι επιδόσεις που προσφέρει ο κινητήρας στο μοντέλο είναι αξιοπρεπείς, με δεδομένο και το ότι έχει να διαχειριστεί τα 1.205 κιλά του αμαξώματος. Βοήθεια σε αυτό, παίρνει και από την καλή κλιμάκωση του κιβωτίου των ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις. Στο δρόμο, το πάτημα του αυτοκινήτου είναι αυτό που ξεχωρίζει. Το πλαίσιο σε συνδυασμό με την ανάρτηση, δίνουν την εντύπωση πως μπορούν να διαχειριστούν ακόμα και τη διπλάσια ισχύ χωρίς κανένα πρόβλημα. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα πραγματικά εντυπωσιακό σύνολο που εμπνέει σιγουριά και ασφάλεια σε κάθε είδους διαδρομή.
Στον ανοιχτό δρόμο, εκτός της ικανότητας που έχει το Megane να κινείται με υψηλή ταχύτητα και να κρατάει τους επιβάτες ιδιαίτερα ξεκούραστους, προκύπτει και η διάθεση του κινητήρα για χαμηλή κατανάλωση. Η μέση τιμή που ανακοινώνει η Renault είναι τα 3,9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και η αλήθεια είναι πως στον ανοιχτό δρόμο, με σταθερή ταχύτητα και χωρίς απότομες αυξομειώσεις στο ρυθμό, η πραγματική κατανάλωση δεν απέχει και πολύ. Ακόμα και με τον κλιματισμό να λειτουργεί σε όλες τις διαδρομές εντός και εκτός πόλης, η ένδειξη στάθηκε πολύ κοντά στα 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Με το βασικό εξοπλισμό να είναι πλούσιος, το Renault Megane στην έκδοση με τους 110 ίππους από τον DCi κινητήρα των 1,5 λίτρων κοστολογείται 21.390 ευρώ(Expression). Σε αυτή την έκδοση, οι 6 αερόσακοι και οι ηλεκτρικές ευκολίες (4 ηλ. παράθυρα, καθρέπτες), ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός και οι ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών περιλαμβάνονται. Δεν περιλαμβάνεται το «tablet» στο κέντρο του ταμπλό αλλά στη θέση του υπάρχει μια μεγάλη οθόνη 7 ιντσών και σύστημα πλοήγησης, εκτός του στάνταρ πακέτου multimedia με τις υποδοχές AUX και USB αλλά και τη σύνδεση Bluetooth για τα κινητά τηλέφωνα. Η έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας, η GT Line, με αισθητικές αλλαγές (τα καθίσματα είναι μέσα σε αυτές) αλλά και sport ανάρτηση, είναι στα 24.780 ευρώ που είναι αρκετά χρήματα αν και όσο το οδηγείς το αυτοκίνητο, τα δικαιολογείς απόλυτα.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά |
1.5 DCi |
Κυβισμός (κ.εκ.) |
1.461 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) |
110/4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) |
260/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) |
11,3 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) |
187 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) |
3,9 |
CO2 (γρ./χλμ.) |
100 |
Βάρος (κιλά) |
1.205 |
Χώρος αποσκευών (λίτρα) |
384 |