autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Είναι ιδέα μας ή έχουμε «ξεφύγει» με τα κοινόχρηστα ηλεκτρικά πατίνια;

Είναι ιδέα μας ή έχουμε «ξεφύγει» με τα κοινόχρηστα ηλεκτρικά πατίνια;

13/6/2025

Είναι ο εύκολος & οικονομικός τρόπος μετακίνησης, για μικρές αποστάσεις ΑΛΛΑ
Τα βλέπουμε ακόμη και σε λεωφόρους, όπου κανονικά απαγορεύεται &
Πολλές φορές μένουν παρατημένα σε δρόμους, πεζοδρόμια, μέχρι και σε ράμπες τυφλών.
Μεγάλο το πρόβλημα ειδικά στο κέντρο της Αθήνας, έχουν παρθεί αποφάσεις από το Δήμο Αθηναίων.

Κοινόχρηστα ηλεκτρικά πατίνια: Ο εύκολος & οικονομικός τρόπος μετακίνησης

Τα ΕΠΗΟ (Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα) και τα επινοικιαζόμενα/διαμοιραζόμενα οχήματα μικροκινητικότητας είναι μία λύση μετακίνησης με πολλά πλεονεκτήματα. Δίνοντας ένα πολύ μικρό ποσό, μπορείς να μετακινηθείς γρήγορα και εύκολα, για μικρές αποστάσεις, χωρίς να μπλέξεις με τα ΜΜΜ. Που η αλήθεια είναι πως την καλοκαιρινή περίοδο αποτελούν… βάσανο, με τόσο κόσμο και προβληματικό σύστημα κλιματισμού. Όταν υπάρχει.
 
Το πρόβλημα με το συγκεκριμένο είδος μικροκινητικότητας είναι όταν το νομικό πλαίσιο δεν εφαρμόζεται ή ακόμη χειρότερα δεν υπάρχει… Έτσι, πάνω από 4.000 ηλεκτρικά πατίνια μπορούν να κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα και να δημιουργούν μεγάλο πρόβλημα, σε οδηγούς αλλά και πεζούς.

Τα βλέπουμε ακόμη και σε λεωφόρους, όπου κανονικά απαγορεύεται

Με ΕΠΗΟ υπάρχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές και προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται. Καταρχάς, με μέγιστη ταχύτητα από 6 έως 25 χλμ./ώρα δύνανται να κυκλοφορούν σε ποδηλατοδρόμους (που στην Ελλάδα δυστυχώς είναι ελάχιστοι), ειδάλλως οι οδηγοί τους υποχρεούνται να χρησιμοποιούν το δεξί άκρο του οδοστρώματος.
 
Το σημαντικότερο όμως είναι άλλο: Ενώ απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε δρόμους με όριο ταχύτητας άνω των 50 χλμ./ώρα, δηλαδή στις λεωφόρους, πόσοι από εσάς δεν τα έχετε δει να κινούνται στα δεξιά σου, με ό,τι κινδύνους αυτό συνεπάγεται για τον οδηγό του πατινιού μα και τους άλλους χρήστες αυτοκινήτων;

Πολλές φορές μένουν παρατημένα σε δρόμους, πεζοδρόμια, μέχρι και σε ράμπες τυφλών

Αλγεινή εντύπωση, όμως, προκαλεί ότι ακόμη και σταματημένα τα ηλεκτρικά προκαλούν πρόβλημα. Παρκαρισμένα, για να είμαστε ακριβείς. Ο λόγος είναι διότι τα βλέπεις παρατημένα κυριολεκτικά… όπου να ΄ναι.
 
«Το τελευταίο διάστημα η όχληση είναι τρομακτική. Πατίνια σε ράμπες, σε οδεύσεις τυφλών, στη μέση του δρόμου. Βλέπω καθημερινά δεκάδες τέτοια περιστατικά. Δε θέλουμε να κυνηγάμε τα πατίνια, θέλουμε να οργανώσουμε την κυκλοφορία τους στην πόλη».

Μεγάλο το πρόβλημα ειδικά στο κέντρο της Αθήνας, έχουν παρθεί αποφάσεις από το Δήμο Αθηναίων

Τα παραπάνω λόγια ανήκουν στο Δήμαρχο Αθηναίων, κ. Χάρη Δούκα, ο οποίος είχε συνάντησε με εκπροσώπους διαφόρων εταιρειών επινοικίασης πατινιών. Γεγονός είναι πως τα ηλεκτρικά πατίνια βρίθουν στο κέντρο της Αθήνας, όπου κιόλας έχουν μεγαλύτερη αξία και σημασία. Αλλά επειδή μιλάμε για πολυσύχναστο μέρος, όταν κινούνται-σταθμεύονται χωρίς έλεγχο κάνουν πολλή μεγάλη ζημιά.
 
Σε πρώτη φάση, πάντως, υπήρξαν συμφωνίες και αποφάσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές. Από τον κανονισμό θέσεων στάθμευσης και τους περιορισμούς στην ταχύτητα κίνησης, μέχρι την ταυτοποίηση-έλεγχο των χρηστών και την αποζημίωση για χρήση δημόσιου χώρου.
 
Αναμένουμε την εφαρμογή τους, για να δούμε και να κρίνουμε πόσο βιώσιμη είναι για την Ελλάδα η χρήση ηλεκτρικών πατινιών…

OPEL
VOLVO