
Είναι καλύτερα το δίπλωμα σε αυτόματο ή χειροκίνητο κιβώτιο για νέο οδηγό;
Το δίπλωμα για χειροκίνητο σου επιτρέπει να οδηγείς και τα δύο είδη αυτοκινήτων.
Με δίπλωμα αυτόματου περιορίζεσαι, όμως δεν σε νοιάζει αν δε σε ενδιαφέρει το manual.
Μαθαίνοντας σε χειροκίνητο αποκτάς περισσότερες ικανότητες οδήγησης και καλό έλεγχο.
Όμως με το αυτόματο κάνεις τη ζωή σου απλή, ευκολότερη και η διαδικασία εξετάσεων.
Το δίπλωμα για χειροκίνητο σου επιτρέπει να οδηγείς και τα δύο είδη αυτοκινήτων
Η ώρα να ξεκινήσεις μαθήματα για την απόκτηση διπλώματος έφτασε, και για κάποιους από τους υποψήφιους οδηγούς το δίλλημα είναι μεγάλο: Σε ποια κατηγορία να δώσεις εξετάσεις ικανότητας οδήγησης επιβατικού αυτοκινήτου; Σε αυτήν που αφορά αυτόματο κιβώτιο ή αντίστοιχα σε χειροκίνητο; Η αλήθεια είναι ότι αν νομίζεις ότι μπορείς να τα καταφέρεις, αξίζει να κάνεις το «έξτρα μίλι»» και να πας μια και καλή για το “manual”. Το δίπλωμα για χειροκίνητο σου επιτρέπει να οδηγείς και τα δύο είδη αυτοκινήτων, οπότε αν χρειαστεί κάποια στιγμή να οδηγήσεις «με ταχύτητες», θα μπορέσεις να τα καταφέρεις, ακόμη και στην περίπτωση που επιλέξεις τελικά να αγοράσεις αυτόματο αυτοκίνητο.
Με δίπλωμα αυτόματου περιορίζεσαι, όμως δεν σε νοιάζει αν δε σε ενδιαφέρει το manual
Αν αντίστοιχα έχεις δηλώσει εξέταση σε όχημα με αυτόματο κιβώτιο, το δίπλωμα που θα πάρεις θα σου δίνει περιορισμένες δυνατότητες για το τι αυτοκίνητα θα μπορείς να χρησιμοποιείς. Και αν χρειαστεί κάποια στιγμή να βοηθήσεις την κατάσταση -αν πχ η υπόλοιπη παρέα έχει πιει ένα ποτήρι παραπάνω- οδηγώντας ένα «ξένο» αυτοκίνητο, αν αυτό είναι “manual”, δεν θα έχεις ούτε την ικανότητα αλλά ούτε και την άδεια να το κάνεις. Αν βέβαια είναι κανείς συνειδητοποιημένος στο ότι το να οδηγεί ένα αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων δεν τον αφόρα καθόλου, γιατί έτσι «έχει μάθει» και δεν διατίθεται να αλλάξει, τότε πραγματικά έχει μικρότερη σημασία τελικά τι είδους εξετάσεις θα δώσει στη Διεύθυνση Μεταφορών.
Μαθαίνοντας σε χειροκίνητο αποκτάς περισσότερες ικανότητες οδήγησης και καλό έλεγχο
Στον αντίποδα πάντως, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι, η οδήγηση ενός manualαυτοκινήτου αποτελεί μεγαλύτερη πρόκληση και ουσιαστικά αφορά την πεμπτουσία της οδήγησης. Οι petrolheads για παράδειγμα, κατά κανόνα, αν και δεν είναι «αφοριστικοί» όσον αφορά τα διαφόρων ειδών αυτόματα κιβώτια (οκ- ίσως είναι αφοριστικοί για τα CVT), σίγουρα αν τεθεί ένα απόλυτο ερώτημα περί επιλογής, θα αποφανθούν με μια φωνή «κλασσικό “ανδρικό” χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων». Και για να είμαστε ειλικρινείς, είναι το χειροκίνητο κιβώτιο που σου δίνει τη δυνατότητα να ελέγχεις απόλυτα το αυτοκίνητο. Και το γεγονός ότι αποτελείται από περισσότερα χειριστήρια και απαιτεί περισσότερες διαδικασίες, σου δίνει μια καλύτερη αίσθηση για το πως τελικά «δουλεύει» ένα αυτοκίνητο.
Όμως με το αυτόματο κάνεις τη ζωή σου απλή, ευκολότερη και η διαδικασία εξετάσεων
Από την άλλη, κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί την ευκολία που σου προσφέρει ένα σειριακό ή έστω ένα συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων αυτόματο κιβώτιο. Μετά από αμέτρητες ώρες στη δουλειά και στην κίνηση, φαντάζει μονόδρομος για κάποιον που απλά θέλει να κάνει τη ζωή του πιο εύκολη. Μπορεί κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες τα αυτόματα να υστερούν λίγο, όπως πχ στο παρκάρισμα με όπισθεν σε ανηφόρα -ή όταν πρέπει να πραγματοποιηθούν λεπτοί ελιγμοί με «κρύο» αυτόματο συμπλέκτη, όμως σε γενικές γραμμές αν η ευκολία αποτελεί προτεραιότητα, τότε δεν έχουν αντίπαλο. Και η διαδικασία απόκτησης διπλώματος βέβαια, αξίζει να σημειωθεί ότι απλουστεύεται και αυτή.