autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Είσαι ακόμη ανεκτικός με τους πίσω επιβάτες που δεν φορούν ζώνη;

Είσαι ακόμη ανεκτικός με τους πίσω επιβάτες που δεν φορούν ζώνη;

Είσαι ακόμη ανεκτικός με τους πίσω επιβάτες που δεν φορούν ζώνη;

1/8/2025

Πολλοί οδηγοί και επιβάτες υποτιμούν τη σημασία χρήσης ζώνης στα πίσω καθίσματα.
Όμως σε ατύχημα, οδηγός και συνοδηγός κινδυνεύουν από τους πίσω αν είναι λυμένοι.
Ταμπού θεωρούν ακόμη πολλοί οδηγοί να προτρέψουν φιλοξενούμενους να δεθούν.
«Με ενοχλεί», «είναι ασφαλές πίσω», «δεν βλέπει η Τροχαία», οι κυριότερες δικαιολογίες.

autoagora Team

Πολλοί οδηγοί και επιβάτες υποτιμούν τη σημασία χρήσης ζώνης στα πίσω καθίσματα

Βρισκόμαστε εν έτη 2025. Στην Ελλάδα, επιτέλους φοράμε ζώνες ασφαλείας, ενώ και τα στατιστικά που αφορούν τη χρήση κράνους για τους δικυκλιστές έχουν βελτιωθεί και αυτά. Μάλιστα, σχετικά με το ζήτημα αυτό, υπήρξε πρόσφατα μια πρωτοφανώς εντατική κινητοποίηση της Τροχαίας. Όσον αφορά τις ζώνες στα αυτοκίνητα, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, υπάρχει ένα αξιοσημείωτα θετικό ποσοστό που αφορά τους εμπρός επιβάτες: Το 95% αυτών χρησιμοποιούν συστηματικά το σχετικό εργοστασιακό εξοπλισμό ασφαλείας. 

Όμως σε ατύχημα, οδηγός και συνοδηγός κινδυνεύουν από τους πίσω αν είναι λυμένοι

Όσον αφορά στους πίσω επιβάτες ωστόσο, τα ποσοστά πέφτουν αισθητά: Αυτά ποικίλουν από 70% έως 95%, ανάλογα τη χωρά-μέλος. Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα όπως η Ιταλία και η Ρουμανία (παραδόξως όχι η Ελλάδα), το ποσοστό... βυθίζεται ίσως και κάτω από το 60%. Η δεδομένα εσφαλμένη εντύπωση κάποιων ότι δεν διατρέχουν κίνδυνο όταν κάθονται στα πίσω καθίσματα, τους κάνει να εφησυχάζουν και να προσπερνούν τη χρήση τους. Και όμως, δυστυχώς, ο ένας στους τρεις θανάτους μικρών παιδιών έως 4 ετών οφείλεται στο γεγονός ότι δεν ήταν δεμένα (προφανώς στα πίσω καθίσματα). Επίσης, οδηγός και συνοδηγός κινδυνεύουν δεδομένα από τους πίσω επιβάτες, αν αυτοί είναι λυμένοι, με τα νούμερα των θυμάτων σε αντίστοιχα τροχαία να πολλαπλασιάζονται. Και ας αφορούν τελικά αυτούς... που φόραγαν ζώνη.

Ταμπού θεωρούν ακόμη πολλοί οδηγοί να προτρέψουν φιλοξενούμενους να δεθούν

Σε ποιον δεν έχει τύχει άλλωστε να φιλοξενήσει περιστασιακά κάποιους γνωστούς του στα πίσω καθίσματα, και να... αποφύγει να τους επισημάνει τη σημαντικότητα του θέματος αυτού. Από ευγένεια, για να μην τους πιέσει ή για να μην τους προσβάλλει. Λανθασμένα ωστόσο, αφού ο οδηγός είναι ο «καπετάνιος» και οφείλει να προφυλάσσει όσους μεταφέρει υπό την ευθύνη του.

«Με ενοχλεί», «είναι ασφαλές πίσω», «δεν βλέπει η Τροχαία», οι κυριότερες δικαιολογίες

Η άρνηση εκ μέρους κάποιων να χρησιμοποιήσουν τις πίσω ζώνες, έχει να κάνει με υπεκφυγές του τύπου «με ενοχλεί», «είναι ασφαλές πίσω», ή «δεν βλέπει η Τροχαία». Όμως όλα τα παραπάνω αποτελούν δικαιολογίες. Φθηνές μάλιστα, αφού πρόκειται για την υγεία ή και την ιδία μας τη ζωή. Δεδομένου ότι τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται εντός κατοικημένων περιοχών, αλλά και βάσει της σημαντικότητας του ζητήματος, που -δεν θα κουραστούμε- να εξετάζουμε στο παρόν άρθρο, καλό θα ήταν όλοι μας να ξεκινήσουμε να αναθεωρούμε: Μήπως τα 4 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για να «δεθούμε με τη ζωή», δεν είναι τελικά τόσο μεγάλο ξεβόλεμα; Ναι, εντάξει, οι πιθανότητες είναι μικρές, αλλά γιατί να μην είσαι προετοιμασμένος για την περίπτωση που σου «κάτσει η στραβή»;

TOYOTA
OPEL