Η
Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τονίζει πως ενδέχεται τα επόμενα χρόνια η «Γηραιά Ήπειρος» να γίνει περιοχή δύο επιπέδων όσον αφορά τις υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Από όλους τους σταθμούς φόρτισης της ΕΕ,
το 70% συγκεντρώνεται στην Ολλανδία (66.665), στη Γαλλία (45.751) και στη Γερμανία (44.538), οι οποίες αντιπροσωπεύουν μόλις το
23% της συνολικής επιφάνειας της ένωσης. Το υπόλοιπο 30% διαμοιράζεται σε 27 χώρες, με την Ρουμανία για παράδειγμα που έχει έξι φορές το μέγεθος της Ολλανδίας να αντιπροσωπεύει το 0,2% του συνόλου των φορτιστών.
Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »
Οικονομικοί λόγοι (ΑΕΠ κάθε χώρας) επηρεάζουν υπέρ των πλούσιων κρατών-μελών την συγκεκριμένη πλάστιγγα προκαλώντας την
έντονη αυτή ανισομέρεια. Ενδεικτικά, η τρίτη στην κατάταξη Γερμανία απέχει αρκετά από την τέταρτη Ιταλία (19,9 έναντι 5,8%) επιβεβαιώνοντας πως το ζήτημα χρειάζεται ειδική μέρινα. Όσον αφορά την
Ελλάδα βρισκόμαστε ανάμεσα στις 5 χειρότερες χώρες με τους λιγότερους φορτιστές στην ΕΕ. Τελευταία είναι η Κύπρος (70) ενώ ακολουθούν οι Μάλτα (96), Λιθουανία (174), Βουλγαρία (194
), με την χώρα μας να αντιπροσωπεύει το 0,1% με 275 φορτιστές.
Η ACEA ζητά από την ΕΕ
δεσμευτικούς στόχους για συγκεκριμένο αριθμό σημείων φόρτισης ηλεκτρικών και υδργονοκίνητων οχημάτων σε κάθε κράτος-μέλος. Εκτιμήσεις αναφέρουν πως θα χρειαστούν περίπου
6 εκατομμύρια διαθέσιμοι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης για να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά 50% το 2030, σύμφωνα με στοιχεία της Επιτροπής της ΕΕ. Καθώς σήμερα είναι διαθέσιμα
λιγότερα από 225.000 σημεία φόρτισης, αυτό σημαίνει ότι η κατασκευή τους θα πρέπει να
αυξηθεί 27 φορές σε λιγότερο από μια δεκαετία.