Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
«Έμεινα από μίζα»: Τι έπαθε το αυτοκίνητο & τι πρέπει να κάνω;

«Έμεινα από μίζα»: Τι έπαθε το αυτοκίνητο & τι πρέπει να κάνω;

4/3/2024

- Έβγαλε πρόβλημα το σύστημα που ανάβει τον κινητήρα
- Χαλάει επειδή φθείρονται τα καρβουνάκια, όταν η μπαταρία είναι άδεια
- Έτσι βλέπεις αν «έμεινες» από μίζα
- «Χτύπα» τη μίζα με σφυράκι

Έβγαλε πρόβλημα το σύστημα που ανάβει τον κινητήρα

Στα παλιά αυτοκίνητα αρκεί να γυρίσεις το κλειδί, στα καινούργια πατάς το κουμπί «Start Engine». Και στις δύο περιπτώσεις ενεργοποιείς τη μίζα, ένα από τα βασικότερα εξαρτήματα του ηλεκτρικού συστήματος κάθε αυτοκινήτου, το οποίο βάζει μπροστά τον κινητήρα.
 
Ουσιαστικά μιλάμε για ένα ηλεκτρικό μοτέρ που βρίσκεται είτε στη μετάδοση ή στον κινητήρα και συνδέεται με το βολάν (σφόνδυλο). Πάνω από αυτό βρίσκεται μία ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα. Αυτή τροφοδοτείται με ρεύμα από την μπαταρία και με τη σειρά της το «περνά» στη μίζα η οποία αρχίζει να περιστρέφεται. Από τη περιστροφή αυτή το γρανάζι που έχει η μίζα «γαντζώνεται» στην περίμετρο του βολάν, περιστρέφει τον κινητήρα και προκαλεί την εκκίνησή του. Μετατρέπει δηλαδή την ηλεκτρική ενέργεια σε μηχανική.

Χαλάει επειδή φθείρονται τα καρβουνάκια, όταν η μπαταρία είναι άδεια

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι που μπορούν να προκαλέσουν βλάβη σε μία μίζα:

  • Με την πάροδο του χρόνο «τρώγονται» τα καρβουνάκια που έχει μέσα, φθείρονται και δεν λειτουργούν σωστά
  • Μία άδεια μπαταρία ή μια μπαταρία με λίγο ρεύμα δεν έχει την αναγκαία ενέργεια για να γυρίσει τη μίζα
  • Οι διαβρωμένοι ακροδέκτες των καλωδίων παροχής ρεύματος δεν συνδέονται σωστά με τη μίζα, άρα δεν γίνεται ομαλή παροχή ενέργειας. Διάβρωση μπορεί να υποστεί και το φις σύνδεσης της ηλεκτρομαγνητικής βαλβίδας της μίζας, που σημαίνει ότι το ρελέ δεν κλείνει το κύκλωμα.
  • Λόγω φθοράς ή βρωμιάς, ενδέχεται δεν είναι σωστά ευθυγραμμισμένα τα δόντια του γραναζιού με τα δόντια της περιμέτρου του σφονδύλου η μίζα κολλάει και υπολειτουργεί.
  • Πιθανή ζημιά στα σημεία επαφής του διακόπτη της ανάφλεξης δεν αφήνει να περνά ρεύμα από το διακόπτη, άρα δεν δίνεται σήμα εκκίνησης στην ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα της μίζας.

Έτσι βλέπεις αν «έμεινες» από μίζα

Το προφανές για να υποψιαστείς ότι έχεις πρόβλημα στη μίζα είναι να μην παίρνει μπροστά το αυτοκίνητο. Και πάλι, υπάρχουν συγκεκριμένα «συμπτώματα»:

  • Η μίζα δε γυρίζει ζωηρά ή δε γυρίζει καθόλου
  • Η μίζα γυρίζει αλλά το αυτοκίνητο δεν παίρνει μπροστά
  • Ενώ κινείσαι, υπάρχουν θόρυβοι, συνήθως «άγριοι» και «μεταλλικοί». Ένα τρίξιμο, δηλαδή, όταν προσπαθείς να βάλεις μπροστά τον κινητήρα.
  • Αν έχουν φθαρεί τα καρβουνάκια, μία στις τέσσερις ή πέντε φορές η μίζα δεν δουλεύει
  • Μία ελαττωματική μπαταρία δεν στέλνει επαρκές ρεύμα στην μίζα, οπότε υπάρχει κίνδυνος να πέσει η ένταση των φώτων

«Χτύπα» τη μίζα με σφυράκι

Αφού εντοπίσεις το πρόβλημα, πρέπει να το λύσεις. Μία λύση που ΣΙΓΟΥΡΑ έχεις ακούσει είναι να «χτυπήσεις τη μίζα με ένα σφυρί». Αν δεν παίρνει μπροστά το αυτοκίνητο μπορείς να τη χτυπήσεις ελαφρά με κάτι μεταλλικό. Αν έχει «μείνει» από καρβουνάκια, μπορεί να παρατείνεις τη «ζωή» της. Σε διαφορετική περίπτωση υπάρχει η λύση αφαίρεσης, καθαρισμού λαδώματος ή και αλλαγής στα καρβουνάκια της.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις