autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Επιλέγεις χρώμα στο αυτοκίνητο αποκλειστικά βάσει γούστου ή και πρακτικότητας;

Επιλέγεις χρώμα στο αυτοκίνητο αποκλειστικά βάσει γούστου ή και πρακτικότητας;

Επιλέγεις χρώμα στο αυτοκίνητο αποκλειστικά βάσει γούστου ή και πρακτικότητας;

23/9/2025

Το λευκό μακράν το πρακτικότερο για την Ελλάδα, όμως «άχρωμο» για κάποιους.
Γοητευτικότερα τα σκούρα χρώματα, αλλά χάνουν σε βάθος χρόνου λόγω φθοράς.
Η εμπορικότητα είναι η τρίτη παράμετρος, όμως λίγοι τη συνυπολογίζουν κατά την αγορά.
Ασημί το χρώμα που φαίνονται λιγότερο η βρωμιά και οι γρατζουνιές, όμως «κούρασε».

autoagora Team

Το λευκό μακράν το πρακτικότερο για την Ελλάδα, όμως «άχρωμο» για κάποιους

Είσαι στην… ευχάριστη θέση να κάνεις έρευνα αγοράς για το επόμενο σου αυτοκίνητο: Έχεις διαλέξει μάρκα, μοντέλο, κινητήρα, επίπεδο εξοπλισμού και φυσικά φτάνει η ώρα να κάνεις στον έμπορο την… ερώτηση του ενός εκατομμύριου: «Υπάρχει ετοιμοπαράδοτο;  Ή έστω σε σύντομη παράδοση; Και αν ναι, σε τι χρώματα;» Κατά γενική παραδοχή, το χρώμα είναι σημαντικό, ωστόσο είναι κάτι για το οποίο οι περισσότεροι από εμάς (εκτός από τις… γυναίκες) θα μπορούσαμε να σταθούμε «ευέλικτοι».
Τουλάχιστον πιο ευέλικτοι, από ότι θα παρουσιαζόμασταν σε σχέση με ζητήματα όπως ο εξοπλισμός και η ιπποδύναμη. Χρώμα πάντως, δεν επιλέγουν όλοι με τα ίδια κριτήρια: Αν διαλέξει κανείς με γνώμονα την πρακτικότητα, στη χώρα που ζούμε θα πρέπει να αγοράσει αμάξωμα αποκλειστικά λευκό. Για την ακρίβεια, θα έπρεπε να πουλιούνται στην Ελλάδα μόνο λευκά αυτοκίνητα. Οτιδήποτε άλλο, απλά δεν μπορείς να το αγγίξεις, τους καλοκαιρινούς τουλάχιστον μήνες.

Γοητευτικότερα τα σκούρα χρώματα, αλλά χάνουν σε βάθος χρόνου λόγω φθοράς

Αν πάντως εξαιρέσουμε μια περίοδο –σχετικά πρόσφατα- οπού το λευκό ήταν όντως «στη μόδα» στην αγορά αυτοκινήτου, σε γενικές γραμμές θα λέγαμε ότι είναι μάλλον ουδέτερο έως και συντηρητικό. «Αχρωμο» για κάποιους, που όντως θέλουν περισσότερο χρώμα στη ζωή τους, άρα και στο αυτοκίνητο τους. Τα πιο «πρεστιζάτα» σκούρας απόχρωσης πάντως, όπως το μαύρο αλλά και το σκούρο μπλε, είναι στον αντίποδα ιδιαίτερα ευπαθή.
Η ύπαρξη της έντονης ηλιακής ακτινοβολίας που για κατά μέσο όρο 300 ημέρες το έτος επικρατεί σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, τα καταπονεί ιδιαίτερα. Αλλά και η συσσώρευση θερμότητας στην καμπίνα με τη σειρά της, προκαλεί πρόωρη φθορά σε όλο το εσωτερικό του αυτοκινήτου, στα πλαστικά αλλά και στα υφάσματα. Τα διάφορα σημάδια και οι γρατζουνιές, επίσης έχουν απείρως μεγαλύτερο αντίκτυπο στην όψη ενός σκουρόχρωμου αυτοκινήτου.

Η εμπορικότητα είναι η τρίτη παράμετρος, όμως λίγοι τη συνυπολογίζουν κατά την αγορά

Κι αν έως τώρα εξετάσαμε την αισθητική και την πρακτικότητα ως τις δυο πιο συνηθισμένες παραμέτρους που παίζουν σημαντικό ρόλο στην σχετική επιλογή από τους αγοραστές, υπάρχει και μια τρίτη, που λίγοι της δίνουν ιδιαίτερη σημασία: Της εμπορικότητας και της ευκολίας μεταπώλησης. Τα έχουμε ξαναπεί: Εμπορικό μεταχειρισμένο, είναι αυτό που πουλήθηκε πολύ και ως καινούργιο. Και μάλιστα στην έκδοση εξοπλισμού και κινητήρα που το προτίμησαν εξ αρχής οι αγοραστές του. Όμως και το χρώμα θα παίξει ρόλο στη μεταπώληση ενός αυτοκινήτου, και μάλιστα σημαντικό.
Έτσι, καταλαβαίνουμε εύκολα ότι αν θέλουμε το αυτοκίνητο που πρόκειται να αγοράσουμε ως καινούργιο να πουληθεί ευκολότερα και ως μεταχειρισμένο (ή ότι έστω δεν θα «χαντακωθεί» η μεταπώληση του), θα πρέπει η επιλογή του χρώματος να γίνει προσεκτικά. Και όχι μόνο βάσει της υποκειμενικής μας αισθητικής: Μια μουσταρδί απόχρωση σε VW Golf του 2017 για παράδειγμα, μπορεί να αρέσει πολύ σε εσένα, αλλά να θεωρείται «τραβηγμένη» για την πλειονότητα των αγοραστών. Και όταν θα θελήσεις να το μεταπωλήσεις, σε αυτήν την πλειονότητα πρόκειται να απευθυνθείς.

Ασημί το χρώμα που φαίνονται λιγότερο η βρωμιά και οι γρατζουνιές, όμως «κούρασε»

Λίγο πάντως οι τάσεις που διαμορφώνουν οι αγοραστές με τις επιλογές τους, λίγο η «γραμμή» που θέλουν να δίνουν τα ίδια τα εργοστάσια δημιουργώντας «μόδες», θέλουμε δεν θέλουμε, κάποιες αποχρώσεις τελικά επικρατούν, «κυριεύοντας» κατά καιρούς την αγορά. Έτσι τη δεκαετία του 90 επικράτησε το «Κυπαρισσί». Και λίγο μετά, στις αρχές του «Millennium» ακλούθησε η απόλυτη επικράτηση του Ασημί χρώματος.
Και αν από τότε μέχρι σήμερα οι τάσεις μέχρι τις ημέρες μας εξελίχτηκαν διαδοχικά με το Λευκό, το Μαύρο και το Ανθρακί στις προτιμήσεις των πελατών νέων μοντέλων, η απόλυτη μόδα στα Ασημί αυτοκίνητα ήταν τόσο καθολική, που ακόμη και στις ημέρες μας βλέπουμε αρκετά να κυκλοφορούν από τότε στους δρόμους. Ένας πάντως ακόμη λόγος για αυτή την τεράστια αποδοχή από το αγοραστικό κοινό, ήταν και το γεγονός ότι σε αυτή τη συγκεκριμένη απόχρωση «κρύβονται» ευκολότερα η βρωμιά και οι γρατζουνιές

CITROEN
PEUGEOT