Test Συνεργείων
NEO ΤΙΜΕΣ LEASING Short Videos
Έρχεται «πόλεμος» Κίνας-ΕΕ λόγω των νέων δασμών στα κινέζικα ηλεκτρικά

Έρχεται «πόλεμος» Κίνας-ΕΕ λόγω των νέων δασμών στα κινέζικα ηλεκτρικά

17/6/2024

Έως 38% δασμοί στα κινέζικα ηλεκτρικά που εισάγονται στην Ε.Ε.
Ο λόγος της επιβολής από Ε.Ε. είναι οι κινέζικες επιχορηγήσεις
Έρχονται αντίποινα στις ευρωπαϊκές εξαγωγές στην Κίνα
Διχασμένη η Ευρώπη, δεν συμφωνούν οι Γερμανοί με τους δασμούς

Έως 38% δασμοί στα κινέζικα ηλεκτρικά που εισάγονται στην Ε.Ε.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση μόλις ειδοποίησε το Πεκίνο ότι σκοπεύει να επιβάλει νέους δασμούς έως και 38% στις εισαγωγές των κινεζικών ηλεκτρικών. Σε απόλυτους αριθμούς, ο νέος φόρος «μεταφράζεται» σε περίπου 2 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως. Η νέα φορολόγηση προστίθεται στην ήδη υπάρχουσα εισφορά 10% που ισχύει στα αυτοκίνητα που εισάγονται στην Ε.Ε., επομένως αθροιστικά ο φόρος μπορεί να φτάσει ακόμη και στο 48%. Οι αριθμοί αυτοί θα μπορούσαν να πυροδοτήσουν εμπορικό «πόλεμο» μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και Κίνας, αν κρίνουμε και από τις πρώτες δηλώσεις Κινέζων αξιωματούχων.
 

Ο λόγος της επιβολής από Ε.Ε. είναι οι κινέζικες επιχορηγήσεις

Η απόφαση έρχεται έπειτα από την ολοκλήρωση ευρωπαϊκής έρευνας για τα κινέζικα ηλεκτρικά που είχε ξεκινήσει πριν από 9 μήνες. Μερικές από τις εταιρείες που βρίσκονταν υπό διερεύνηση ήταν οι BYD, Geely (έχει το κύριο μετοχικό πακέτο της Volvo) και SAIC (έχει ως θυγατρική την MG). Το πόρισμα της έρευνας αναφέρει πως οι κρατικές επιχορηγήσεις της Κίνας προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες της οδηγούν σε τεχνητά χαμηλές τιμές. Το πόρισμα καταλήγει πως με αυτό τον τρόπο απειλείται να τεθεί εκτός ανταγωνισμού η ευρωπαϊκή βιομηχανία.
 

Έρχονται αντίποινα στις ευρωπαϊκές εξαγωγές στην Κίνα

Προς το παρόν, ο Lin Jian, εκπρόσωπος του κινεζικού Υπουργείου Εξωτερικών, δήλωσε πως οι δασμοί θα επηρεάσουν την εμπορική και οικονομική συνεργασία μεταξύ Ε.Ε. και Κίνας. Συνέχισε τονίζοντας πως η κυβέρνηση θα κάνει οτιδήποτε κριθεί αναγκαίο ώστε να διαφυλάξει τα δικαιώματα και τα συμφέροντά της. Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αναμένουν με αγωνία την αντίδραση της Κίνας στην πράξη. Υπενθυμίζουμε ότι η συνολική αξία των εξαχθέντων ευρωπαϊκών αυτοκινήτων στην Κίνα ήταν 200 δισ. ευρώ για το 2023. Όμως πέρα από τον τομέα των αυτοκινήτων, αναμένονται «εκδικητικές» κυρώσεις και σε άλλους τομείς της οικονομίας, όπως για παράδειγμα στα γαλακτοκομικά προϊόντα.
 

Διχασμένη η Ευρώπη, δεν συμφωνούν οι Γερμανοί με τους δασμούς

Είναι ενδιαφέρον ότι οι αντιδράσεις για αυτή την απόφαση δεν περιορίζονται σε κινεζικό έδαφος. Πρώτη-πρώτη η Γερμανία εξέφρασε αστραπιαία την ισχυρή αντίθεσή της στην επιβολή νέων δασμών. Πρώτος ο Υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας έγραψε στο X (Twitter) ότι «οι τιμωρητικοί δασμοί της Κομισιόν ζημιώνουν τις γερμανικές εταιρείες και τα προϊόντα τους». Εκπρόσωπος της VW δήλωσε ότι η εταιρεία «απορρίπτει την επιβολή των δασμών», γιατί θα έχει περισσότερο αρνητική παρά θετική επίδραση στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Και η Mercedes διαφωνεί, με τον Ola Kallenius, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, να σχολιάζει ότι ως κράτος που βασίζεται στις εξαγωγές, η Γερμανία δεν χρειάζεται περισσότερα εμπορικά εμπόδια.
 
Όπως αναφέραμε ωστόσο και σε προηγούμενη ανάλυσή μας, το θέμα είναι ποιος θα γελάσει τελευταίος. Σύμφωνα με την Ε.Ε., η πολιτική της Κίνας που επιτρέπει στις εταιρείες να έχουν χαμηλές τιμές τόσο εντός συνόρων, όσο και εκτός, αναγκάζει τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές να ρίχνουν τις τιμές τους, με συνέπεια να ελαττώνεται η κερδοφορία τους. Όμως και πάλι σύμφωνα με την Ε.Ε., στο σύνολο των αυτοκινήτων που αγοράστηκαν εντός ευρωπαϊκών συνόρων το 2023, το 25% ήταν κατασκευασμένα στην Κίνα.

Εσείς τι πιστεύετε; Ποιος θα βγει χαμένος από την επιβολή κυρώσεων; Η Κίνα ή η Ε.Ε.;

 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε