autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Φτηνό, με γρήγορη φόρτιση και μεγάλη αυτονομία: Θα το ξανασκεφτόσουν έτσι για ηλεκτρικό;

Φτηνό, με γρήγορη φόρτιση και μεγάλη αυτονομία: Θα το ξανασκεφτόσουν έτσι για ηλεκτρικό;

17/7/2025

Στην παρούσα φάση το σκέφτεσαι δεύτερη φορά λόγω ακρίβειας.
Όμως σε λίγο τα «EVs» θα είναι πιο προσιτά λόγω Κίνας και συνεργασιών.
Προβληματίζει η έλλειψη υποδομών και δικτύων φόρτισης.
Ωστόσο σύντομα η αυτονομία θα εκτοξευτεί, θα το σκεφτούν και οι πιο δύσπιστοι.

Στην παρούσα φάση το σκέφτεσαι δεύτερη φορά λόγω ακρίβειας

Ήρθε η ώρα να διαλέξεις το επόμενο σου αυτοκίνητο. Οι επιλογές που έχεις πλέον σε κινητήρες είναι πολλές: Από τις κλασσικές λύσεις της βενζίνης και του πετρελαίου -αν και το τελευταίο πλέον αρχίζει να εκλείπει, ειδικά από τις μικρές κατηγορίες- μέχρι τα εργοστασιακά LPG και φυσικά όλη τη διαθέσιμη «πράσινη» ενέργεια που αντιπροσωπεύουν στο αυτοκινητικό στερέωμα οι ηλεκτροκίνητες κατηγορίες. Ήπια υβριδικά, φουλ υβριδικά, «πριζάτα» plug-in hybrid, και φυσικά ο αυτοσκοπός της «επόμενης ημέρας», τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Ανάλογα με το τι θες να διαθέσεις και τι «αγοραστικό προφίλ» διατηρείς, η επιλογή σου μπορεί να έχει από ένα περιορισμένο και συζητήσιμο κόστος, έως και να «εκτοξευτεί» τελείως, αν επιλέξεις να κινηθείς επιθετικά, διαλέγοντας κατευθείαν ένα ηλεκτρικό EV.

Όμως σε λίγο τα «EVs» θα είναι πιο προσιτά λόγω Κίνας και συνεργασιών

Βλέπεις, στις ημέρες μας, αν και με πτωτικές η αλήθεια είναι τάσεις, οι τιμές στα αντίστοιχα ηλεκτροκίνητα μοντέλα είναι ακόμα αρκετά υψηλές. Τόσο που να καθίστανται απαγορευτικές για τον προϋπολογισμό ενός μέσου οικογενειάρχη. Ενδεικτικά, η εξηλεκτρισμένη έκδοση του Opel Astra, εκτοξεύεται στις 46.000 ευρώ -από 26.000 που στοιχίζει το βενζινοκίνητο- ενώ ακριβώς αντίστοιχη είναι η εικόνα και στη γκάμα της Peugeot. Για το 2008 σε βενζίνη, μπορείς απλά να ξεκινήσεις διαθέτοντας 22.000 ευρώ, ενώ για να αγοράσεις την έκδοση που ξεκινάει με το γράμμα «e», θα πας σχεδόν στα διπλά, και πιο συγκεκριμένα στις 42.000. Το τελευταίο διάστημα πάντως, οι τιμές δείχνουν να συμπιέζονται.

Καταλυτικό ρόλο θα παίξει τελικά και ο θεμελιώδης κανόνας του εμπορίου που δεν είναι άλλος από την έννοια του ανταγωνισμού: Οι Κινέζοι κατασκευαστές πρωτοπορούν στις γραμμές παραγωγής ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Οι «Κόκκινοι Δράκοι» έχουν ήδη κάνει απόβαση στην Γηραιά Ήπειρο με «άσχημες» διαθέσεις, που όμως τελικά θα βοηθήσουν το μέσο οικογενειακό προϋπολογισμό.

Προβληματίζει η έλλειψη υποδομών και δικτύων φόρτισης

Ακόμη όμως και αν ξεπεράσουμε τα οικονομικά ζητήματα, άλλα πρακτικά θέματα εγείρουν και θα μπορούσαν ίσως να αποθαρρύνουν κάποιον από το να αποφασίσει την αγορά ενός ηλεκτρικού. Οι υποδομές, αν και αναπτύσσονται στη χώρα μας συνεχώς -επιδοτούμενες μάλιστα ως επενδύσεις με το Ευρωπαϊκό-Ελληνικό πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού»- είναι ακόμη ανεπαρκείς. Ωστόσο, το τοπίο όντως δείχνει να αλλάζει, με όλο και περισσότερα σημεία εξυπηρέτησης. Και σε αυτό το επίπεδο, θα πρέπει να συνυπολογίσουμε και την εξέλιξη της τεχνολογίας στις μπαταρίες.

Ωστόσο σύντομα η αυτονομία θα εκτοξευτεί, θα το σκεφτούν και οι πιο δύσπιστοι

Η αυτονομία των επόμενων ηλεκτροκίνητων οχημάτων πρόκειται σύντομα να «εκτοξευτεί», καθώς ήδη πολλές εταιρίες δοκιμάζουν την τεχνολογία “solidstate”. Οι μπαταρίες «στέρεας κατάστασης» πρόκειται να φέρουν την απαραίτητη αλλαγή στο τοπίο και να καταστήσουν την επιλογή ενός EV λιγότερο «ριψοκίνδυνη». Με τη δυνατότητα να διανύσει κανείς πλέον έως και περισσότερα από τα διπλάσια- συγκρινόμενα με τα σημερινά δεδομένα- χιλιόμετρα, αλλά και το κόστος παραγωγής να συμπιέζεται, η επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης φαντάζει όντως «εξηλεκτρισμένη».

NEWCATEGORY
VOLVO