autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
2 φωτογραφίες »

Γιατί οι οδηγοί θα ξαναπληρώσουν τη νύφη?

18/11/2020

Ένα ακόμα χαράτσι θα πληρώσουν οι οδηγοί αυτοκινήτων diesel, για να ενισχυθούν τα ταμεία των «Πράσινων Δράσεων» της κυβέρνησης. Σε μια εποχή που ο λαός οικονομικά ματώνει με τις συνέπειες του Covid 19, γιατί θα πρέπει πάντα να πληρώνει τη «νύφη» ο οδηγός?

autoagora Team

Τα καύσιμα και ειδικότερα το πετρέλαιο κίνησης, θα είναι αυτό που θα δεχθεί την επιβολή νέου ειδικού τέλους για την ενίσχυση των πόρων, του τμήματος ανάπτυξης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας αλλά και των νέων «Πράσινων» τεχνολογιών, που συμπεριλαμβάνουν και την ηλεκτροκίνηση. 

Αυτός ο άτυπος φόρος άνθρακα (Special Carbon Tax), είναι ένα μέτρο που έχει ήδη ισχύ σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες, και ουσιαστικά είναι μια μόνιμη ενίσχυση των πράσινων δράσεων κάθε κυβέρνησης, που υπολογίζεται ότι μπορεί να αποφέρει 100 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο. Όσοι λοιπόν, έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητα diesel, θα επιβαρυνθούν με ένα νέο χαράτσι της τάξεως των 0.03 ευρώ/λτ. Θεωρητικός στόχος, είναι η εξίσωση του φορολογικού καθεστώτος ανάμεσα στην αμόλυβδη βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης. Αλλά γιατί θα πρέπει να χρηματοδοτήσουν και πάλι οι οδηγοί αυτοκινήτων και ιδιαιτέρως οι επαγγελματίες (taxi-φορτηγά-αγρότες κ.λ.π), τα σχέδια και τα πλάνα μιας κυβέρνησης?



Η εύκολη απάντηση, είναι πως αυτή ήταν και η πρόταση του ΟΟΣΑ προς την Ελλάδα, που συνιστούσε να μειωθεί η διαφορά τιμής βενζίνης και πετρελαίου κίνησης, καθώς δεν μπορεί ένα πιο βλαβερό για το περιβάλλον καύσιμο να είναι φθηνότερο από ένα καθαρότερο. Εδώ όμως υπάρχει μια παγίδα. Στην κυκλοφορία υπάρχουν και αυτοκίνητα diesel νέας τεχνολογίας που αποδεδειγμένα πλέον δεν δημιουργούν ρύπους εκτός ορίων. Ειδικά αν αναλογιστούμε πως, οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων περνάμε τακτικά τα αυτοκίνητα μας ΚΤΕΟ, βγάζουμε κάρτες καυσαερίων που αποδεικνύουν αν είναι ρυπογόνο ένα αυτοκίνητο ή όχι, πως να μην νιώσουμε αδικημένοι, όταν πρέπει να πληρώσουμε ταυτόχρονα αλλά και μόνιμα, ένα επιπλέον χαράτσι για υποτιθέμενη ρύπανση του περιβάλλοντος? Αν είναι δεδομένα ρυπογόνα τα αυτοκίνητα μας, τότε γιατί βγάζουμε κάρτες και περνάμε ελέγχους στα ΚΤΕΟ? Δεν μπορεί να ισχύουν και τα δύο ταυτόχρονα...

Ακόμα και η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας, χαρακτηρίζει αδικαιολόγητη την επιβολή «πράσινου» τέλους στο πετρέλαιο κίνησης, κατηγορώντας την κυβέρνηση πως προσπαθεί να καλύψει το έλλειμμα του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ). Παράλληλα, εκδόθηκαν τα νέα τέλη κυκλοφορίας για το 2021, ενώ ήδη με τα lock down της φετινής χρονιάς τα αυτοκίνητα μας, παρέμειναν παρκαρισμένα στους δρόμους. Και αντί να σκεφτεί κάποιος υπεύθυνος πως θα έπρεπε να υπάρξει μια one-off ελάφρυνση στους ιδιοκτήτες, αφού τους απαγορευόταν να κινήσουν το αυτοκίνητο τους εν μέσω Covid 19, στο τέλος θα πρέπει να πληρώνουμε και ακριβότερο καύσιμο, ενώ η οικονομική αβεβαιότητα έχει χτυπήσει κόκκινο...