Test Συνεργείων
NEO ΤΙΜΕΣ LEASING Short Videos
Γιατί στα ηλεκτρικά η ουδέτερη και συγκρατημένη σχεδίαση δυσκολεύεται πολύ;

Γιατί στα ηλεκτρικά η ουδέτερη και συγκρατημένη σχεδίαση δυσκολεύεται πολύ;

29/1/2024

- Η ουδέτερη σχεδίαση δεν διχάζει και αρέσει αρκετά σε αρκετούς
- Στα ηλεκτρικά η σχεδίαση έχει ξεφύγει τελείως
- Τα πιο συγκρατημένα μοντέλα δεν ξεχωρίζουν αρκετά

Σχεδίαση ούφο ή σχεδίαση με μέτρο;

Αν το ουδέτερο, συγκρατημένο και συντηρητικό ήταν η συνταγή της επιτυχίας για να έχεις το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς με το μέρος σου, στα ηλεκτρικά μάλλον αυτό δεν γίνεται. Με τη σχεδίαση να έχει ξεφύγει για τα καλά, ο κόσμος περιμένει περισσότερα. Γιατί;
 
Για ένα μοντέλο συμβατικό ή υβριδικό, ισχύουν και οι παραδοσιακοί κανόνες της αγοράς. Υπάρχουν επίσης μόνο οι παραδοσιακοί ανταγωνιστές της αγοράς. Και έτσι ένα VW Golf μπορεί να δείχνει σήμερα περίπου όπως έδειχνε και 20 χρόνια πριν, και να μην πειράζει. Εξάλλου είναι Golf και αυτό αρκεί. Ξέρεις τι παίρνεις, τι να περιμένεις, και τι να αναγνωρίζεις.
 
Όταν όμως μιλάμε για ηλεκτρικά, δεν ισχύει τίποτα παραδοσιακό. Ούτε οι κανόνες, και σίγουρα ούτε ο ανταγωνισμός. Δες για παράδειγμα τι κάνει η Hyundai με το Ioniq5 ή το Ioniq6. Ή η Kia με το EV6. Δες τη Mercedes με την EQE και EQS, και τις BMW iX, είτε σου αρέσουν είτε όχι.
 
Και αυτό είναι και το ζουμί. Η ξεχωριστή σχεδίαση δημιουργεί διχασμούς. Σε άλλους αρέσει, σε άλλους όχι. Αυτό είναι που παραδοσιακά η ουδέτερη σχεδίαση προσπαθούσε να αποφύγει. Τα ουδέτερα αυτοκίνητα δεν ήταν άσχημα. Απλά άρεσαν τόσο όσο δεν άρεσαν. Αρκετά για να τα αγοράσεις γιατί είναι «οκ». Το «οκ» όμως δεν πουλάει πια.
 
Και η VW, που παραδοσιακά είχε «οκ» σχέδια, τώρα μάλλον δυσκολεύεται στα ηλεκτρικά. Δες το ID.4. Το αυτοκίνητο είναι άψογο. Δείχνει μια χαρά, πάει μια χαρά, στρίβει μια χαρά, έχει μια χαρά τεχνολογία, μια χαρά άνεση, μια χαρά σχεδίαση. Όμως στα ηλεκτρικά, το «μια χαρά» δεν αρκεί.
 
Δεν αρκεί όταν γύρω σου ο ανταγωνισμός φέρνει μοντέλα που ξεχωρίζουν. Που κάνουν «μπαμ». Μοντέλα που γυρίζουν κεφάλια. Μοντέλα που κοιτάς καλά καλά να δεις τι και πως είναι. Είτε μιλάμε για παραδοσιακούς κατασκευαστές, είτε, και ειδικά, όταν μιλάμε για τους καινούργιους, που θέλουν να κάνουν ακόμη μεγαλύτερο «μπαμ» στην αγορά, και η σχεδίαση είναι το πρώτο που τους νοιάζει.
 
Εντάξει, το ξεχωριστό δεν είναι για όλους, και σίγουρα αυτοκίνητα που μοιάζουν με «ούφο» δεν απευθύνονται σε όλη την αγορά. Και έτσι το ουδέτερο θα βρει μερίδιο της αγοράς που θα το προτιμήσει, και θα αποφύγει τις εξάρσεις και τις υπερβολές. Όμως μιλάμε για ένα μερίδιο της αγοράς, και μάλιστα αυτή τη στιγμή όχι πολύ μεγάλο. Από εκεί που οι περισσότεροι θα πήγαιναν σε κάτι καλό και «εύπεπτο» πριν, τώρα όλοι θέλουν έναν «κράχτη» στα ηλεκτρικά.
 
Και γι αυτό και οι καινούργιες μάρκες στην Ευρώπη και την Αμερική, κινέζικες ή όχι, κάνουν «μπαμ» με την παρουσία τους, γιατί ξεχωρίζουν και ο κόσμος θέλει το ξεχωριστό. Πόσο θα κρατήσει αυτό; Ποιος ξέρει, μπορεί πολύ, μπορεί και λίγο, όμως σίγουρα προς το παρόν το ουδέτερο στα ηλεκτρικά μάλλον δεν αρκεί.
 
Εσύ όμως τι λες; Προτιμάς να βλέπεις μοντέλα χωρίς υπερβολές, και χωρίς εξάρσεις στη σχεδίαση; Σε καλύπτει για παράδειγμα στα ηλεκτρικά η σχεδιαστική γλώσσα της VW ή της Tesla; Ή μήπως με τη νέα τεχνολογία, χρειάζεται και νέο αίμα στη σχεδίαση;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε