Test Συνεργείων
NEO ΤΙΜΕΣ LEASING Short Videos
Γιατί τα πίσω παράθυρα δεν κατεβαίνουν μέχρι κάτω; Το κατασκευαστικό πρόβλημα των αυτοκινήτων
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Γιατί τα πίσω παράθυρα δεν κατεβαίνουν μέχρι κάτω; Το κατασκευαστικό πρόβλημα των αυτοκινήτων

2/7/2024

Παρά τις φήμες, ο λόγος που τα πίσω παράθυρα σε πολλά αυτοκίνητα δεν κατεβαίνουν μέχρι κάτω είναι καθαρά κατασκευαστικός. Οι σύγχρονοι σχεδιαστές έχουν βρει τον τρόπο να λύσουν το πρόβλημα.

Λιγότερο… προνομιούχοι οι επιβάτες στα πίσω καθίσματα

Ελάχιστοι απολαμβάνουν να κάθονται στις πίσω θέσεις του αυτοκινήτου, αφού στο μυαλό των περισσότερων οι συγκεκριμένες θέσεις προορίζονται για παιδιά. Επομένως συνοδεύονται και από λιγότερο «πρεστίζ». Επίσης δεν είναι καθόλου διασκεδαστικό να κάθεται κάποιος πίσω. Το μόνο που μπορεί να κάνει -αν τον ζαλίζει το Netflix στο αυτοκίνητο- είναι να αγναντεύει έξω από το παράθυρο (άντε και πάνω από την ηλιοροφή, αν υπάρχει). Αντίθετα, το να κάθεται κανείς στη θέση του συνοδηγού είναι πιο «τιμητικό» και σίγουρα πιο ενδιαφέρον.



Ένας ακόμη παράγοντας είναι ότι αυτός που κάθεται πίσω πρέπει να μοιραστεί τον χώρο με έναν ή δύο ακόμη, και αυτό είναι ό,τι χειρότερο για κάποιον που είναι υποφέρει από κλειστοφοβία. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο επιβάτης που κάθεται πίσω είναι ακόμη λιγότερο προνομιούχος, αφού τα πίσω παράθυρα σε πολλά αυτοκίνητα δεν κατεβαίνουν μέχρι κάτω. Γιατί όμως έχουν κατασκευαστεί με αυτόν τον τρόπο;
 

Παρά τις φήμες, δεν είναι έτσι φτιαγμένα για να προστατεύουν τα παιδιά

Η επικρατέστερη φήμη είναι πως οι κατασκευαστές προνόησαν για την ασφάλεια των πίσω επιβατών –και δη των παιδιών: τα παιδιά που κάθονται πίσω δεν μπορούν να βγάλουν με τόση ευκολία τα χέρια ή το κεφάλι τους έξω από το αυτοκίνητο, όταν τα παράθυρα «ασφαλίζουν» ψηλότερα. Και παρόλο που όντως η συγκεκριμένη κατασκευή βοηθάει προς αυτή την κατεύθυνση, δεν είναι αυτός ο πραγματικός λόγος που τα πίσω τζάμια δεν «τερματίζουν».
 

Ποιος είναι ο πραγματικός λόγος που τα παράθυρα δεν κατεβαίνουν μέχρι κάτω

Ο λόγος που τα πίσω παράθυρα κατεβαίνουν μέχρι ένα σημείο είναι καθαρά κατασκευαστικός. Ο χώρος που καταλαμβάνει το πάνελ της πίσω πόρτας διακόπτεται απότομα για να «χωρέσει» ο θόλος του πίσω τροχού. Ο μικρότερος χώρος ακολούθως σημαίνει ότι ο μηχανισμός του παραθύρου δεν επιτρέπει την πλήρη «βύθισή» του. Επομένως ευθύνονται οι πίσω ρόδες για αυτό το κατασκευαστικό «μειονέκτημα» των πίσω θέσεων.
 

Η λύση που βρήκαν οι σχεδιαστές

Οι σχεδιαστές των σύγχρονων αυτοκινήτων έχουν καταφέρει ωστόσο να αντιμετωπίσουν αυτό το πρόβλημα κατασκευάζοντας πλέον τα πίσω παράθυρα «κομμένα» σε δύο μέρη. Επίσης βοηθάει και η εγκατάσταση ενός μηχανισμού που λέγεται φινιστρίνι, ο οποίος μειώνει την κινούμενη επιφάνεια. Έτσι το παράθυρο κατεβαίνει μέχρι κάτω. Και ο λόγος δεν είναι ότι οι κατασκευαστές αδιαφορούν πλέον για την ασφάλεια των παιδιών.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις