
Hill Descent Control: «Cruise control» & δεν… φεύγεις στην κατηφόρα
Σε δρόμο με πολύ απότομη κλίση πατάς το κουμπί & το αυτοκίνητο «λοκάρει» και πάει μόνο του, ρολαριστό.
Εσύ απλώς κρατάς το τιμόνι & το αυτοκίνητο πηγαίνει «φρεναριστό» στην κατηφόρα.
Το σύστημα είναι ενεργό μόνο σε πολύ χαμηλές ταχύτητες (π.χ. 10-15 χλμ./ώρα), το βάζεις και στην όπισθεν.
To Land Rover Freelander (1997) ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που έφερε την συγκεκριμένη τεχνολογία.
autoagora Team
Σε δρόμο με πολύ απότομη κλίση πατάς το κουμπί & το αυτοκίνητο «λοκάρει» και πάει μόνο του, ρολαριστό
Είναι μία τεχνολογία που μπορεί να βοηθήσει ένα αυτοκίνητο χωρίς 4κίνηση. Κάποιες εταιρείες έχουν λανσάρει τη δική τους ονομασία, όμως εμείς το γνωρίζουμε ως «Hill Descent Control». Η μετάφραση της ορολογία δείχνει και την χρησιμότητά του: Σύστημα Υποβοήθησης Καθόδου για έντονες κατωφέρειες, δηλαδή το σύστημα που δεν αφήνει το αυτοκίνητο να… φύγει στον κατήφορο.
Όταν οδηγείς σε δρόμο με πολύ απότομη κλίση αφήνεις το γκάζι και «παίζεις» με το φρένο για να μην γλιστρήσει το αυτοκίνητο. Στα μοντέλα με το σύστημα HDC το αυτοκίνητο κάνει τη δουλειά για εμάς. Πατάς, το σχετικό κουμπί και ορίζεις μία συγκεκριμένη ταχύτητα κίνησης και βάζεις 1η σχέση. Προσοχή, η ταχύτητα πρέπει να είναι πολύ χαμηλή διότι το σύστημα λειτουργεί στα 10-15 χλμ./ώρα. Και να βάλεις 1η σχέση αν έχεις χειροκίνητο κιβώτιο.
Εσύ απλώς κρατάς το τιμόνι & το αυτοκίνητο πηγαίνει «φρεναριστό» στην κατηφόρα
Η μόνη «υποχρέωση» που έχεις είναι να κρατάς το τιμόνι και να δίνεις κατεύθυνση στο αυτοκίνητο, αποφεύγοντας τυχόν εμπόδια (π.χ. πέτρες, λακκούβες). Έπειτα, η δουλειά σου έχει τελειώσει και το αυτοκίνητο πάει… μόνο του. Σαν να έχεις βάλει cruise control. Η ταχύτητα «λοκάρει» και κατεβαίνεις την κατηφόρα, χωρίς να γλιστράς. Καθ' υπερβολήν, μπορούμε να το ονομάσουμε και «off-road cruise control», γιατί εξάλλου ρυθμίζεις μέσω. Μάλιστα, μπορείς να πας και με όπισθεν, αν π.χ. μπλέξεις με αδιέξοδο και δεν έχεις χώρο να κάνεις αναστροφή.
Αυτοματοποιημένη διαδικασία, λειτουργούν μόνοι τους οι αισθητήρες του ABS
Το κέρδος της τεχνολογίας Hill Descent Control είναι ασφάλεια και μέγιστη δυνατή πρόσφυση. Εσύ δεν χρειάζεται καθόλου να πατάς το φρένο αφού όλη η διαδικασία γίνεται αυτοματοποιημένα κάτι που όσο καλός οδηγός κι αν είσαι, δεν μπορείς να το πετύχεις με την απόλυτη ακρίβεια.
Αυτό που κάνει το σύστημα HDC είναι να κατανέμει το φρενάρισμα σε κάθε τροχό, ανεξάρτητα από το πόσο απότομη είναι η κλίση του δρόμου. Σε συνεργασία με τους αισθητήρες του ABS μπλοκάρει ή ξεμπλοκάρει αυτοματοποιημένα τους τροχούς. Χωρίς γλιστρήματα, που μπορούν να συμβούν αν πατήσεις από μόνος σου φρένο, σε ένα βρεγμένο χωματόδρομο.
To Land Rover Freelander (1997) ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που έφερε την συγκεκριμένη τεχνολογία
Ουσιαστικά το Hill Descent Control κάνει σχετικά πιο βατή την οδήγηση σε off-road εδάφη (χιόνι, λάσπη, χώμα). Προφανώς μπορείς να το ενεργοποιήσεις και στην άσφαλτο. Σε κάθε περίπτωση, να το ενεργοποιείς εκεί που πρέπει για λόγους ασφαλείας. Δες το εγχειρίδιο χρήσης στο αυτοκίνητό σου αναλυτικές οδηγίες για το πώς και πότε πρέπει να χρησιμοποιείς την τεχνολογία Hill Descent Control.
Θυμίζουμε ότι τo Land Rover Freelander (1997) ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που έφερε την συγκεκριμένη τεχνολογία. Ακολούθησαν και άλλες εταιρείες, που έδωσαν τις δικές τους ονομασίες. Για παράδειγμα, η
Hyundai το ονομάζει Downhill Brake Control.