autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ηλεκτρικά λεωφορεία: Σωστή κίνηση ή είναι κάτι που σου περνά αδιάφορο;

Ηλεκτρικά λεωφορεία: Σωστή κίνηση ή είναι κάτι που σου περνά αδιάφορο;

5/9/2025

Ανανεώνεται ο στόλος στην Αττική, μπαίνουν καινούργια & καθαρά λεωφορεία - Καταργούνται τα τρόλεϊ.
Οικονομικά για το κράτος & πιο εύκολη η οδήγηση (περισσότερη ασφάλεια για τους επιβάτες, όταν ο οδηγός είναι ξεκούραστος).
Λιγότερος θόρυβος από αυτοκίνητα στις υπέρ-πυκνοκατοικημένες πόλεις, μειώνεται η ρύπανση στην ατμόσφαιρα.
Επειδή Ελλάδα είσαι, πάντα θα υπάρχουν προβλήματα (βλέπε άδειασμα μπαταρίας το καλοκαίρι, από τη ζέστη).

autoagora Team

Ανανεώνεται ο στόλος στην Αττική, μπαίνουν καινούργια & καθαρά λεωφορεία - Καταργούνται τα τρόλεϊ

Όσοι χρησιμοποιούν Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σίγουρα θα έχουν διαπιστώσει την τελευταία διετία πως κάτι… αλλάζει στα δημόσια λεωφορεία. Σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη έχουν μπει στην καθημερινότητά μας νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία αποτελούν μία πρώτη κίνηση ανανέωσης του (και εδώ) γηρασμένου στόλου με εκσυγχρονισμένα και καθαρά οχήματα (με κλιματισμό που να λειτουργεί!). Μην ξεχνάμε πως προσφάτως έγινε γνωστή και η πρόθεση σταδιακής κατάργησης των τρόλεϊ. Αυτό δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό του ΣΚΑ, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως «το κόστος των τρόλεϊ συγκριτικά με τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι διπλάσιο».

Οικονομικά για το κράτος & πιο εύκολη η οδήγηση (περισσότερη ασφάλεια για τους επιβάτες, όταν ο οδηγός είναι ξεκούραστος)

Γεγονός είναι πως τα ηλεκτρικά οχήματα παντός είδους μπορούν να αποδειχθούν εξαιρετικά πιο οικονομικά σε σχέση με ένα θερμικό. Ειδικά εφόσον κινείσαι στην πόλη όπου οι ταχύτητες είναι χαμηλές και γίνεται πιο συχνά ανάκτηση ενέργειας, ένα ηλεκτρικό μπορεί να κάνει μεγάλο «σκόντο» στην τσέπη. Στην προκειμένη περίπτωση η εξοικονόμηση χρημάτων αφορά το κρατικό προϋπολογισμό και (ποτέ δεν ξέρεις) μπορεί τα λεφτά που θα γλιτώσει το κράτος να επενδυθούν σε κάτι που θα βελτιώσει μία άλλη πτυχή της ζωής μας.
 
Την ίδια στιγμή, πρέπει να θυμόμαστε πως ένα ηλεκτρικό λεωφορείο είναι περισσότερο ευκολοδήγητο. Και αυτό μακροπρόθεσμα αφορά την ασφάλειά μας. ‘Ένας ξεκούραστος οδηγός σίγουρα είναι πιο αποτελεσματικός και οδηγεί με ασφάλεια ένα όχημα που δεν τον κουράζει μετά από πολλές ώρες πίσω από το τιμόνι.

Λιγότερος θόρυβος από αυτοκίνητα στις υπερ-πυκνοκατοικημένες πόλεις, μειώνεται η ρύπανση στην ατμόσφαιρα

Στα θετικά της χρήσης ηλεκτρικών λεωφορείων πρέπει να βάλουμε και την καλύτερη ποιότητα ως προς τη «μεγάλη εικόνα» των ελληνικών δρόμων. Ήδη μιλάμε για πόλεις με τεράστιο αριθμό κατοίκων και αυτοκινήτων, οπότε ο θόρυβος και η βοή από την καθημερινή κυκλοφορία είναι πολύ ενοχλητικός και κουραστικός. Ειδικά η Αθήνα, μοιάζει να μην κοιμάται ποτέ και στην τελική δεν αφήνει και εμάς να το κάνουμε.
 
Περισσότερο ρομαντική αλλά ουσιαστική σκέψη είναι το ότι τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι «πράσινα». Μολύνουν λιγότερο το περιβάλλον και δεν ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα. ΟΚ, δεν ξέρεις πόσο μπορεί να αλλάξει η καθημερινότητά σου, αλλά σίγουρα κακό δεν το λες να εκπέμπεται αδίκως πολύ περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα.

Επειδή Ελλάδα είσαι, πάντα θα υπάρχουν προβλήματα (βλέπε άδειασμα μπαταρίας το καλοκαίρι, από τη ζέστη)

Είναι όλα θετικά, όμως, ή υπάρχει και η αρνητική πλευρά; Το όποιο πρόβλημα με τα ηλεκτρικά λεωφορεία μπορεί να σχετίζεται με την… ελληνική νοοτροπία αλλά στο τέλος της ημέρας ίσως σου ανατρέψει την καθημερινότητα. Μόλις το περασμένο καλοκαίρι, στην Αθήνα ένα μεγάλο ποσοστό ηλεκτρικών λεωφορείων δεν κατόρθωσε να ολοκληρώσει τις υποχρεωτικές (2) βάρδιές του. Η πολλή ζέστη και η συνεχής χρήση κλιματισμού οδήγησε στο πιο γρήγορο άδειασμα της μπαταρίας τους, η οποία μόλις φτάσει στο 20% «επιβάλλει» επιστροφή στο αμαξοστάσιο για φόρτιση.
 
Ακόμη δεν έχουμε ακούσει για ηλεκτρικό που «έμεινε» από μπαταρία στο δρόμο, αλλά ποτέ δεν ξέρεις. Ελλάδα είσαι και σίγουρα δεν υπάρχει σωστή οργάνωση ούτε μεγάλος στόλος οχημάτων, για να μην μπλέκεις. Διότι διαφορετικά, τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι μία κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση. Διαφωνεί κανείς;

CITROEN
PEUGEOT