Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Ίδιο αμάξι από το 2015: Αντέχει κι άλλη ανανέωση το Suzuki Vitara;

Ίδιο αμάξι από το 2015: Αντέχει κι άλλη ανανέωση το Suzuki Vitara;

15/4/2024

Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το 2015 το 4ης γενιάς Suzuki Vitara η τεράστια αλλαγή είχε να κάνει με την επανατοποθέτηση του μοντέλου, ως προς την κατηγορία του (μικρά SUV). Σήμερα, εννιά χρόνια μετά, φαίνεται πως οι Ιάπωνες έχουν μείνει ακόμη σε εκείνη την αλλαγή, μιας και προχώρησαν σε 2η ανανέωση του δημοφιλούς SUV πόλης.

Ένα μοντέλο αλλάζει γενιά κάθε 8 χρόνια, το Vitara πάει για 12ετία

Νέα γενιά και ανανέωση ενός αυτοκινήτου. Πολλές φορές μας έχουν ρωτήσει που διαφέρει η κάθε έννοια, ειδικά από την στιγμή που και οι ίδιες οι μάρκες πολλές φορές χρησιμοποιούν σχεδόν αποκλειστικά την λέξη «νέος». Να το ξεκαθαρίσουμε. Ως «νέο μοντέλο» ορίζουμε μία ολοκαίνουργια γενιά, που αλλάζει διαστάσεις, πιθανώς και πλατφόρμα ενώ μπορεί να περιλαμβάνει και νέα γκάμα κινητήρων. Στην περίπτωση του «ανανεωμένου ή facelift» μοντέλου οι αλλαγές έχουν αισθητική φύση και περιορίζονται στην εμφάνιση (σχεδίαση εμπρός και πίσω), στην τεχνολογική αναβάθμιση του εσωτερικού (π.χ. νέα οθόνη) και πιο σπάνια στην αναπροσαρμογή της γκάμας κινητήρων.
 
Είθισται κάθε γενιά αυτοκινήτου να «ζει» 8 χρόνια, τέσσερα στην αρχή και άλλα τέσσερα μετά την ανανέωσή του. Εεε, στην περίπτωση του Suzuki Vitara αυτό δείχνει να αλλάζει, μιας και η 2η ανανέωση του 4ης γενιάς ιαπωνικού B-SUV θα διευρύνει τη διάρκεια ζωής του στα 12 χρόνια (πάνω-κάτω).

Το 2020 άλλαξε (λίγο) κινητήρες

Η πρώτη παρουσίαση του 4ης γενιάς Vitara έγινε στην Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι (2014), για να ακολουθήσει το εμπορικό του λανσάρισμα ξεκίνησε από το 2015 και μετά. Από το 2018 ξεκίνησε το φρεσκάρισμα του μοντέλου, που αφορά σχεδίαση και τοποθέτηση LCD οθόνης 4,2 ιντσών για τον πίνακα οργάνων. Το 2020 η ανανέωση επεκτάθηκε και στα κινητήρια σύνολα, με τον κλασικό 1.400άρη BoosterJet να αναβαθμίζεται τεχνικά και να αλλάζει συνολική ιπποδύναμη.  Διότι, κιόλας απέκτησε ήπια υβριδική τεχνολογία 48V.
 
Έπειτα, από το 2022 και μετά, η γκάμα του Suzuki Vitara ενισχύθηκε και με full hybrid τεχνολογίες κινητήρων. Εξέλιξη που είναι must σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Σήμερα μόνο design & οθόνες + καλύτερο φρενάρισμα (θεωρητικά)

Στο παρόν, η 2η ανανέωση του Suzuki Vitara είναι περισσότερο basic, δηλαδή σε όσα περιμένουμε σε ένα facelift αυτοκίνητο. Καταρχάς οι κινητήρες μένουν ίδιοι. Σχεδιαστικά αλλάζει το εξωτερικό με νέο προφυλακτήρα και ανασχεδιασμένη γρίλια. Όσον αφορά το εσωτερικό, εκεί τα χρόνια του φαίνονται περισσότερο μιας και διατηρούνται τα αναλογικά όργανα, ενώ νέο είναι το σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 9 ιντσών.
 
Τέλος, σύμφωνα με όσα τονίζει η Suzuki, το ανανεωμένο Vitara εφοδιάζεται με μια βελτιωμένη έκδοση του συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος σε έκτακτη ανάγκη, η οποία «διαβάζει» μεγαλύτερη περιοχή μπροστά και πλάι από το αυτοκίνητο κατά την κίνηση σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο.
 
Είναι όμως αποδεκτό σε μία αυτοκίνηση που διαρκώς εξελίσσεται, να «επιτρέπεται» μία 2η ανανέωση σε μοντέλου που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2015; Μήπως η Suzuki έχει μείνει πίσω στις εξελίξεις, αφού κιόλας δεν έχει μπει καν στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε