Test Συνεργείων
NEO ΤΙΜΕΣ LEASING Short Videos
Κινητήρες άλλοτε και τώρα: Πως φτάσαμε ως εδώ;

Κινητήρες άλλοτε και τώρα: Πως φτάσαμε ως εδώ;

5/1/2024

Οι 1000αρηδες αντικατέστησαν τους παλιούς 1400cc.
Ξανά γυρίσαμε σε εποχές Wartburg καιTrabant.
Τεράστια SUV σε όγκο και βάρος έχουν και αυτά τρικύλινδρο κινητήρα.
Το Turbo πλέον είναι διαθέσιμο σε όλους.

Οι 1000αρηδες αντικατέστησαν τους παλιούς 1400cc

Οι οδηγίες και οι καινούργιες νόρμες της Ε.Ε. ήταν σαφής: προτεραιότητα στο περιβάλλον που όσο πάει θα αυστηροποιείται, ελαττώστε στο μίνιμουμ το αποτύπωμα των θερμικών σας κινητήρων. Το επακόλουθο για τους κατασκευαστές που ήθελαν να πουλάνε τα αυτοκίνητα τους στην Ευρώπη ήταν μονόδρομος. Με απλά λόγια: αφού το ζητούμενο είναι τα λιγότερα καυσαέρια, μειώνουμε τους κυλίνδρους και εκμεταλλευόμαστε τα υπάρχοντα καυσαέρια για να αυξήσουμε την ιπποδύναμη που πλέον θα υπολείπεται. Η πλειονότητα των εταιριών κατέληξε σε τρικύλινδρους 1000άρηδες υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης που εκμεταλλεύτηκαν με το παραπάνω τις δεδομένες προδιαγραφές και κατάφεραν να καλύψουν άριστα τις απαιτήσεις. Κάποιοι πελάτες  των εργοστασίων ωστόσο δυσκολεύτηκαν να ακολουθούσουν τη λογική αυτή αρχικά (ή ...όχι μόνο αρχικά). Μεγάλη μερίδα των αγοραστών δεν μπορούν ακόμη να διανοηθούν ότι 1000 κυβικά θα κινούν τα όλο και βαρύτερα-λόγω εξοπλισμού-αμαξώματα. Και αυτό γιατί, κάποιους τους κυνηγούν τα φαντάσματα του παρελθόντος...

Ξανά γυρίσαμε σε εποχές Wartburg και Trabant

Ξανά γυρίσαμε σε εποχές Wartburg και Trabant
Τα Wartburg και τα Trabant ήταν παλιότερα μοντέλα, σπαρτιάτικα, εντελώς λιτά πλην τίμια αυτοκίνητα της δεκαετίας του 70 και του 80. Παράγονταν στο πρώην ανατολικό μπλοκ και συγκεκριμένα στην ανατολική Γερμανία, πριν αυτή ενωθεί με τη Δυτική, και το χαρακτηριστικό τους γνώρισμα ήταν ο...άτσαλος και θορυβώδης κινητήρας τους. Τρικύλινδρος και δικύλινδρος αντίστοιχα, υπολείπονταν και οι δύο σαφώς σε δύναμη και ως εκ τούτου σε δυνατότητες. Θεωρούνταν μια πρόχειρη λύση για τους οικογενειάρχες της εποχής και δεν συγκρίνονταν επΆ ουδενί με τα υπόλοιπα-τετρακύλινδρα κατά βάση-«κανονικά» αυτοκίνητα των «Δυτικών».

Τεράστια SUV σε όγκο και βάρος έχουν και αυτά τρικύλινδρο κινητήρα

Το μάρκετινγκ της BMW δεν θα έπεφτε σε «ατόπημα» αν δεν το είχε μελετήσει τέρμα, καθώς είναι από τους μεγαλύτερους και σημαντικότερους κατασκευαστές: Μπορεί στους παλαιότερους η επιλογή ενός τρικύλινδρου κινητηρίου συνόλου για το X1 να φαίνεται...κάπως, αλλά τους νεότερους που δεν έχουν ζήσει τις δεκαετίες του 70 και του 80 δεν τους προβληματίζει απολύτως σε τίποτα. Τα άλογα μετράνε, και αυτά είναι αρκετά, 140 συγκεκριμένα! Και η ροπή που παράγουν οι δυο υπερτροφοδότες σχεδόν σε όλα το εύρος στροφών είναι τόση που προκαλεί χαμογέλα ευτυχίας σε όσους τα τιθασεύουν. Το αποτέλεσμα μετράει!

Το Turbo πλέον είναι διαθέσιμο σε όλους

Αν το δούμε από τη θετική του πλευρά, μπορεί τα σημερινά αυτοκίνητα να υπολείπονται σε κυβικά αλλά είναι μακράν καλυτέρα εκ του αποτελέσματος! Φουλ ιπποδύναμη, φουλ ροπή και όχι πια η τεχνολογία στα χεριά των λίγων! Και αν κάποτε τα άλογα και το τούρμπο ήταν προνόμιο των λίγων και το χαιρόντουσαν μόνο οι τυχεροί που στην πέμπτη πόρτα του hothatch τους ήταν γραμμένα αρχικά τύπου..GT, τώρα τα άλογα αυτά τιθασεύτηκαν και μπορούμε να τα οδηγούμεόλοι μας! Εσύ τι λες; Προτιμάς τη «σιγουράντζα» των κυβικών, ή πιστεύεις ότι οι εποχές δεν γυρίζουν πίσω;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις