Κόλλησε το γκάζι; Τι πρέπει να ξέρετε για να μην κολλήσει το μυαλό και τρακάρετε
Αν σου έχει τύχει, ξέρεις ότι σε «κόβει» κρύος ιδρώτας. Το κόλλημα του γκαζιού, ιδιαίτερα σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, είναι ο εφιάλτης κάθε οδηγού. Με ποιο τρόπο ακινητοποιείς το αυτοκίνητό σου με ασφάλεια;
Πρέπει να ξεπεράσεις τον πανικό
Σου έχει τύχει ποτέ να κολλήσει το γκάζι ενώ οδηγείς; Αν ναι, ξέρεις ότι ο πανικός θολώνει το μυαλό σου και δεν σε αφήνει να σκεφτείς καθαρά. Ειδικά στην περίπτωση που η «στραβή» συμβεί σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, σκέφτεσαι το χειρότερο δυνατό σενάριο. Παρόλο που τέτοιες επιπλοκές δεν τυχαίνουν συχνά, πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι ώστε, όταν προκύψουν, να αντιδράσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Πιθανότερη αιτία το πατάκι που μάγκωσε στο πεντάλ
Είναι αλήθεια ότι αυτή η δυσλειτουργία είναι πιθανότερο να συμβεί σε οχήματα παλιότερης τεχνολογίας. Η πιθανότερη αιτία είναι συνήθως το πατάκι του αυτοκινήτου που μάγκωσε στο πεντάλ. Διαφορετικά, το κόλλημα του γκαζιού οφείλεται σε μηχανικό πρόβλημα που χρήζει επισκευής. Όποιο και αν είναι το πρόβλημα, υπάρχει «πρωτόκολλο ασφαλείας» που πρέπει να ακολουθήσουμε για να ακινητοποιήσουμε το όχημα.
Στα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα ίσως αρκεί το πάτημα του φρένου
Η πρώτη αντίδραση -και δικαιολογημένα- είναι να πατήσουμε φρένο με όλη μας τη δύναμη. Το πιθανότερο είναι αυτή η κίνηση να έχει αποτέλεσμα, και το αυτοκίνητο να επιβραδύνει. Ιδιαίτερα σε ορισμένα σύγχρονα αυτοκίνητα, με το πάτημα του φρένου κλείνει η ηλεκτρονική πεταλούδα του γκαζιού, και το αυτοκίνητο σταματά να επιταχύνει.
Βάζουμε «νεκρά» και συνεχίζουμε να πατάμε φρένο
Στα αυτοκίνητα παλιότερης τεχνολογίας το πάτημα του φρένου λογικά θα επιβραδύνει πιο αργά το όχημα. Η λύση είναι να βάλουμε το λεβιέ στη «νεκρά» (ή στην επιλογή «Ν» στα αυτόματα), να πατήσουμε το φρένο και σε αυτή την περίπτωση το αυτοκίνητο θα σταματήσει πιο γρήγορα. Αν το κόλλημα του γκαζιού δεν οφείλεται στο χαλάκι, τότε δεν πρέπει να ενεργοποιήσουμε ξανά τον κινητήρα, αλλά να καλέσουμε οπωσδήποτε την οδική βοήθεια.