
Μέχρι πότε θα πληρώνουμε 30 ευρώ σε κάθε πέρασμα στο Ρίο - Αντίρριο;
Λέμε ότι πληρώνεις διόδια για την αποπληρωμή ή τη συντήρηση ενός μεγάλου έργου.
Η γέφυρα στο Ρίο-Αντίρριο υπάρχει από το 2004 & σήμερα στο κάθε πήγαινε-έλα πληρώνουμε πάνω από 30 ευρώ.
Υπάρχει η εναλλακτική με το καραβάκι που γλιτώνεις μία διέλευση & κάνει 25 περίπου λεπτά.
Τι «παίζει» με τα σενάρια αγοράς από την εταιρεία Aktor.
Λέμε ότι πληρώνεις διόδια για την αποπληρωμή ή τη συντήρηση ενός μεγάλου έργου
Ας ξεκινήσουμε με τα προφανή. Η κατασκευή μεγάλων οδικών έργων (αυτοκινητόδρομοι, γέφυρες κ.ά.) είναι projects που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής μας. Μόνο και μόνο η περισσότερη ασφάλεια και ο περιορισμός των τροχαίων σε όλη την ελληνική επικράτεια φτάνει και περισσεύει για να ζητάμε διαρκώς τέτοια έργα. Συν την άνεση χρόνου που πολλές φορές εξασφαλίζεται (ποιος θυμάται τι γινόταν στην «Κακιά Σκάλα» στις διακοπές από την Παλιά Εθνικό Οδό…).
Βέβαια όλα τα παραπάνω απαιτούν χρήμα. Στην αρχή τα δίνει το κράτος (ή η Ευρωπαϊκή Ένωση) αλλά στο τέλος είμαστε εμείς οι πολίτες που κάνουμε την αποπληρωμή. Πώς; Μέσω διοδίων. Και φυσικά η συντήρηση είναι κάτι που πάλι ο κόσμος επωμίζεται. Άσχετα αν τελικά τα χρήματα που δίνουμε εντέλει αξιοποιούνται εκεί όπου πρέπει (σικ)…
Η γέφυρα στο Ρίο-Αντίρριο υπάρχει από το 2004 & σήμερα στο κάθε πήγαινε-έλα πληρώνουμε πάνω από 30 ευρώ
Ένα έργο για το οποίο εξακολουθούμε να πληρώνουμε αδρά είναι η γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης (ο εμπνευστής της, γαρ) στο Ρίο - Αντίρριο. Ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο που μετράει αισίως περισσότερα από 20 χρόνια ύπαρξης (κατασκευάστηκε το 2024) μέχρι και σήμερα αποτελεί ένα μεγάλο οικονομικό βραχνά. Όσο κι αν έχει βοηθήσει ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΑ στη σύνδεση Πελοποννήσου με την δυτική ηπειρωτική Ελλάδα, αυτό γίνεται με το αζημίωτο. Και κάτι παραπάνω. Ειδικότερα, η κάθε διέλευση κοστίζει 15,40 ευρώ για τα επιβατικά Ι.Χ., ενώ για τα φορτηγά και λεωφορεία το κόστος ξεκινά από 36,30 και μπορεί να αγγίξει τα 78,20 ευρώ. Τα παραπάνω σημαίνουν πως σε κάθε «πήγαινε-έλα» πρέπει να υπολογίζεις σχεδόν 31 ευρώ μόνο για τις διελεύσεις από τη γέφυρα.
Υπάρχει η εναλλακτική με το καραβάκι που γλιτώνεις μία διέλευση & κάνει 25 περίπου λεπτά
Για κάποιον που χρειάζεται συχνά να διασχίζει τη γέφυρα ένα τέτοιο ποσό είναι πολύ επιβαρυντικό. Κάπως έτσι βλέπουμε κιόλας σχεδόν πάντα γεμάτο το τοπικό ferry boat, αυτό που έκανε τις μεταφορές προ 2004. Με το καραβάκι το ποσό που θα πληρώσεις για ένα αυτοκίνητο είναι μικρότερο του μισού (7 ευρώ), ενώ κιόλας οι επιβάτες δεν πληρώνουν δικό τους εισιτήριο, κόντρα σε ό,τι ισχύει σε άλλες γραμμές Κάπως έτσι, μία μεταφορά με το ferry θα σου γλιτώσει παραπάνω από μία διέλευση από τη γέφυρα (16,80 ευρώ λιγότερα).
Φυσικά υπάρχει το τίμημα του χρόνου. Στη γέφυρα θα κάνεις 3 λεπτά, στο ferry μαζί με το μπες-βγες περίπου 25 λεπτά. Όσον αφορά τα δρομολόγια, τα ferry ξεκινούν και από τις δύο όχθες κάθε 20 λεπτά τις ώρες αιχμής (09:00 – 23:00) και κάθε 30 λεπτά 06:30-09:00 (ανά 45 λεπτά μετά τις 11 το βράδυ).
Τι «παίζει» με τα σενάρια αγοράς από την εταιρεία Aktor
Ποιο είναι το ιδανικό σενάριο; Να δίνουμε λιγότερα χρήματα στη γέφυρα και να κάνουμε «τσακ-μπαμ» τη δουλειά μας. Κι όποιος θέλει, επιλέγει το ferry για ξεκούραση ή για να γλιτώσει ένα Χ ποσό. Αυτό το σενάριο αλλαγής των κομίστρων στα διόδια είναι κάτι που πρέπει να έχουμε στο νου μας. Πρόσφατα είδαμε τον κατασκευαστικό κολοσσό «Aktor« να διαψεύδει την είδηση εξαγοράς της γέφυρας (που ανήκει στην εταιρεία η «ΓΕΦΥΡΑ» η οποία είναι η Παραχωρησιούχος εταιρεία της Γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου). Σε κάθε περίπτωση επειδή όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά, περιμένουμε να δούμε αν υπάρχει κάποιο άμεσο πλάνο αλλαγής. Ας ελπίσουμε προς τα κάτω, γιατί ποτέ δεν ξέρεις…
Σχολιάστε |