autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Μπορεί ποτέ να θεωρηθεί επένδυση η αγορά ενός αυτοκινήτου με leasing;

Μπορεί ποτέ να θεωρηθεί επένδυση η αγορά ενός αυτοκινήτου με leasing;

2/2/2025

Μείον 20% της αξίας βγαίνοντας από την αντιπροσωπεία, δύσκολα αποσβήνεις την αγορά
Προτιμήστε τη μακροχρόνια μίσθωση, προτείνουν οι εταιρίες Leasing
Εξαρτάται από το «κόστος ευκαιρίας» απαντούν οι οικονομολόγοι
Όμως με την αγορά έχεις ένα περιουσιακό στοιχείο και αυτοκίνητο για πολλά χρόνια

Μείον 20% της αξίας βγαίνοντας από την αντιπροσωπεία, δύσκολα αποσβήνεις την αγορά

Αποτελεί διαχρονική συζήτηση μεταξύ των ιδιοκτητών «Ι.Χ.», το αν και κατά πόσο η αγορά ενός αυτοκινήτου μπορεί να αποτελέσει ποτέ επένδυση ή όχι. Με τους περισσότερους να αποφαίνονται αρνητικά, αλλά και άλλους πολλούς να έχουν εκ πεποιθήσεως αντίθετη άποψη, το συγκεκριμένο θέμα αποτελεί συχνά σημείο για το οποίο θα αναρωτηθούν-και θα κληθούν να αποφασίσουν-κάποιοι, κατά την διαδικασία της επιλογής του τρόπου απόκτησης της επόμενης αγοράς τους. Είναι γεγονός, ότι το καινούργιο ειδικά αυτοκίνητο, χάνει σε μια στιγμή έως και το 20% της αξίας του με το που «θα πατήσει στο δρόμο», βγαίνοντας από την αντιπροσωπεία.
 

Προτιμήστε τη μακροχρόνια μίσθωση, προτείνουν οι εταιρίες Leasing

Η πεποίθηση ότι η απόσβεση της αγοράς ενός αυτοκινήτου είναι μια πολύ δύσκολη υπόθεση, αποτελεί και ένα από τα κυριότερα κίνητρα που προτάσσουν οι χρονομισθωτικές εταιρίες στους υποψήφιους πελάτες τους. Σύμφωνα με το δικό τους «αφήγημα», το αυτοκίνητο δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί επένδυση κανενός είδους, και μάλιστα ούτε ακόμη για τις επιχειρήσεις, άρα πόσο μάλλον για τους ιδιώτες. Το κόστος χρήσης, συμπεριλαμβανομένης της συντήρησης, η ασφάλιση, η φορολογία, αλλά και οι μη αναμενόμενες πολλές φορές ζημιές όπως μηχανικές βλάβες, ατυχήματα με ευθύνη του οδηγού κλπ, μπορούν να εκτοξεύσουν μερικές φορές τα απαραίτητα κονδύλια που απαιτείται να διαθέτει ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου. Αυτά, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι στις εταιρίες και τους ελεύθερους επαγγελματίες τα τιμολόγια από τα μισθώματα μπορούν και συμπεριλαμβάνονται-και μάλιστα επιμερισμένα-κάθε μηνά στα έξοδα της επιχείρησης, είναι ένα καλό κίνητρο για να αποκτηθεί με μακροχρόνια μίσθωση ένας μικρότερος ή μεγαλύτερος εμπορικός στόλος, και γιατί όχι και ένα μεμονωμένο όχημα.
 

Εξαρτάται από το «κόστος ευκαιρίας» απαντούν οι οικονομολόγοι

Το κόστος ευκαιρίας που προτάσσουν από την άλλη οι οικονομολόγοι, είναι με πολύ απλά λόγια, η ανάλυση του τι κερδίζεις και τι χάνεις επιλέγοντας να προχωρήσεις με ένα σενάριο, όπως πχ αυτό της αγοράς ενός αυτοκινήτου, έναντι του να προτιμήσεις άλλους τρόπους μεταφοράς όπως πχ τα Μέσα, το ταξί κλπ, για να καλύψεις τις ανάγκες μετακίνησης σου. Έτσι, αν μιλάμε για τον κάτοικο που μένει στο κέντρο μιας μεγαλούπολης όπως η Νέα Υόρκη, με ιδιαίτερα αποτελεσματικά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αφενός, και δύσκολους και πανάκριβους χώρους στάθμευσης από την άλλη, εργένη, χωρίς οικογενειακές υποχρεώσεις, η αγορά ενός αυτοκινήτου δεν θα μπορούσε να αποσβεστεί ποτέ, τουλάχιστον με αμιγώς οικονομικούς όρους. Από την άλλη, ας σκεφτούμε την περίπτωση ενός οικογενειάρχη που μένει με την οικογένεια του σε προάστιο, μακριά από την εργασία του αλλά και άλλες οικονομικό-κοινωνικές δραστηριότητες (σχολειό, ψώνια κλπ) : τα χρήματα και ο χρόνος (ο οποίος μπορεί και αυτός να προσμετρήσει...ως χρήμα) που θα απαιτούνταν για όλα αυτά χωρίς ιδιωτικό μέσο μετακίνησης, θα μπορούσαν εύκολα να αποσβεστούν με την αγορά και τη χρήση ενός αυτοκινήτου. Με γνώμονα το κόστος ευκαιρίας, θα μπορούσαν να εξεταστούν και άλλες εναλλακτικές, όπως για παράδειγμα η μακροχρόνια μίσθωση μέσω προγράμματος Leasing.
 

Όμως με την αγορά έχεις ένα περιουσιακό στοιχείο και αυτοκίνητο για πολλά χρόνια

Σε κάθε περίπτωση πάντως, και η ιδιοκτησία ενός οχήματος, έχει τα θετικά της. Αγοράζοντας ένα αυτοκίνητο, μπορείς να το κρατήσεις στην κατοχή σου για όσο διάστημα θέλεις, χωρίς περιορισμούς, και να αποφασίσεις αν και πότε θα το πουλήσεις-αφού σου ανήκει. Μπορείς να το έχεις κάτω από το σπίτι σου έτοιμο να σε εξυπηρετήσει ανά πάσα στιγμή, και σε κάθε περίπτωση αφορά ένα μικρότερο ή μεγαλύτερο περιουσιακό στοιχείο, για του οποίου την εκμετάλλευση μπορείς να αποφασίσεις ανάλογα τις εκάστοτε ανάγκες σου  και τις συνθήκες που επικρατούν. Σε ορισμένες μάλιστα πιο «τραβηγμένες» περιπτώσεις ακριβότερων μοντέλων, η κατοχή ενός ιδιόκτητου πολυτελούς αυτοκινήτου θεωρείται λίγο ως πολύ και...Status Symbol.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις