Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Να αγοράσω μεταχειρισμένο αυτοκίνητο σήμερα;

Να αγοράσω μεταχειρισμένο αυτοκίνητο σήμερα;

5/2/2024

Ξεπέρασε τις 30000 ευρώ το Renault Megane-με 13000 ευρώ το 5ετίας. Όμως η μεγάλη ψαλίδα στις τιμές είναι προσωρινή. Leasing και εισαγωγής τα περισσότερα μεταχειρισμένα. Έπεται συνέχεια με τιμές και χρόνους παράδοσης.

Ξεπέρασε τις 30000 ευρώ το Renault Megane -με 13000 ευρώ το 5ετίας

Το τελευταίο διάστημα η αυτοκινητοβιομηχανία ταλανίζεται από δυο σημαντικά προβλήματα: μεγάλες αυξήσεις των τιμών στα καινούργια αυτοκίνητα και σημαντικές καθυστερήσεις στους χρόνους παράδοσης. Οι αυξήσεις οφείλονται σε μεγάλο βαθμό από την αντίστοιχη άνοδο των τιμών στις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται στις γραμμές παραγωγής των εργοστασίων-όπως  χάλυβας , αλουμίνιο, πλαστικό κλπ ενώ οι μακρινοί χρόνοι παράδοσης ξεκίνησαν να δημιουργούνται λόγω των μεγάλων ελλείψεων στα microchip που προκλήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το πιο απλό παράδειγμα για να καταλάβουμε πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν τα μικροσκοπικά αυτά εξαρτήματα και σε πόσα διαφορετικά συστήματα των σύγχρονων αυτοκινήτων χρησιμοποιούνται, είναι η χρήση  των ηλεκτρικών παραθύρων: Ακόμη και αυτή υποστηρίζεται από εγκέφαλο που ελέγχει τη λειτουργία ασφαλούς υποχώρησης του τζαμιού σε περίπτωση κινδύνου τραυματισμού. Ελλείψεις και καθυστερήσεις συνεχίστηκαν και λόγω της κρίσης στην Ουκρανία, καθώς διάφορα εξαρτήματα όπως οι καλωδιώσεις παράγονται στην εμπόλεμη περιοχή. Λόγω όλων αυτών των συγκυριών, φτάσαμε να πληρώνουμε ένα καινούργιο αυτοκίνητο έως και 10% περισσότερο σε σχέση με την τιμή που είχε πριν αλλά και να περιμένουμε την παράδοση του έως και 1 χρόνο μετά την παραγγελία. Ενδεικτικά, ένα Renault Megane έχει φτάσει να κοστίζει περισσότερο από 30000 ευρώ, ενώ ένα αντίστοιχο 5ετιας το βρίσκει κανείς στην αγορά για κάτι περισσότερο από 13000 ευρώ.

Όμως η μεγάλη ψαλίδα στις τιμές είναι προσωρινή

Ο λόγος για τον οποίο το μεταχειρισμένο κρατεί για την ώρα χαμηλά την τιμή του είναι γιατί απλά, αυτή έχει υπολογιστεί βάσει της υπολειμματικής του άξιας με βάση την τιμή που πωλήθηκε ως καινούργιο. Πωλείται δηλαδή 14000 ευρώ σαν μεταχειρισμένο γιατί πουλήθηκε αντίστοιχα 24000 ευρώ σαν καινούργιο. Όταν σε λίγο καιρό θα βγουν όμως προς πώληση σαν μεταχειρισμένα τα πρώτα αυτοκίνητα που είχαν πωληθεί καινούργια με τις «νέες» ακριβές τιμές, και αυτά τα μεταχειρισμένα θα κοστίζουν αντίστοιχα πιο ακριβά, βάσει της ανάλογης απαξίωσης. Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι η μεγάλη ψαλίδα στις τιμές είναι προσωρινή και ότι ως εκ τούτου, η αγορά μεταχειρισμένου-για κάποιον που το σκέφτεται-είναι για την ώρα αρκετά συμφέρουσα.
 

Leasing και εισαγωγής τα περισσότερα μεταχειρισμένα

Οι επιλογές που έχεις στην αγορά μεταχειρισμένου προέρχονται κυρίως από εταιρικά αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν ως Leasingκαι από αυτοκίνητα εισαγωγής, καθώς οι ιδιώτες δεν πουλάνε πια  το αυτοκίνητο τους στην 5ετια. Στην αγορά μπορεί κανείς να βρει αυτοκίνητα σε όλες τις «εμπορικές» κατηγορίες με τα cross και τα SUV να κυριαρχούν-όπως κυριαρχούν στις πωλήσεις ως καινούργια-ακολουθούμενη από τα μικρά και τα μικρομεσαία hatchback. Τα Sedan αντίστοιχα περιορίζονται σε μικρότερα επίπεδα προσφοράς και ζήτησης.

Έπεται συνέχεια με τιμές και χρόνους παράδοσης

Όλες οι ενδείξεις φανερώνουν ότι οι νέες υψηλές τιμές είναι εδώ για να μείνουν, καθώς δύσκολα θα μπορούσαμε να περιμένουμε μειώσεις σε αυτές και οι όποιες διορθώσεις γίνονται πλέον μόνο υπό τη μορφή προσφορών από τις εισαγωγικές αντιπροσωπείες. Στελέχη της αγοράς μάλιστα, έχουν εκφράσει την πεποίθηση ότι οι αυξήσεις σχετίζονται και με τα ελάχιστα περιθώρια κέρδους που είχαν τα εργοστάσια μέχρι πρότινος-ειδικά στις μικρές κατηγορίες αυτοκινήτων-αλλά και με τις τεράστιες επενδύσεις που απαιτήθηκαν για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Οι χρόνοι παράδοσης αντίστοιχα, αν και βελτιωμένοι, ακόμη δεν έχουν ομαλοποιηθεί σε καμία περίπτωση.
Εσύ τι λες; Αξίζει να περιμένεις ένα καινούργιο μοντέλο τόσους μήνες και σε τέτοια τιμή ή θα προτιμήσεις ένα προηγούμενο μεταχειρισμένο;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις