autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Οι τιμές στα ηλεκτρικά πέφτουν: μήπως είναι καλή η στιγμή να αγοράσεις;

Οι τιμές στα ηλεκτρικά πέφτουν: μήπως είναι καλή η στιγμή να αγοράσεις;

2/2/2025

Η Ε.Ε. σκέφτεται ενίσχυση της υποστήριξης και συνολικά μέτρα για όλα τα κράτη
Ενώ οι ΗΠΑ με νέα κυβέρνηση καταργούν τις αντίστοιχες φοροελαφρύνσεις
Με 450 χλμ. αυτονομία βγάζει 2 εβδομάδες δουλειά – σπίτι χωρίς φόρτιση
Ακατάλληλο για μακριά, αλλά η ετήσια αναλόγια χρήσης πόλη - ταξίδια, σε αποζημιώνει

Η Ε.Ε. σκέφτεται ενίσχυση της υποστήριξης και συνολικά μέτρα για όλα τα κράτη

Βρισκόμαστε για τα καλά εν μέσω της πλέον μεταβατικής περιόδου που έχει ζήσει ποτέ στην ιστορία της η αυτοκίνηση. Η τεχνολογία οχημάτων έχει «ξεφύγει» σε επίπεδο κινητήρων και ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Ποτέ άλλοτε ο αγοραστής ενός καινούργιου αυτοκινήτου δεν είχε τόσες επιλογές σε «μονάδες ισχύος»: βενζινοκίνητες, πετρελαιοκίνητες, LPG, CNG, ήπια υβριδικές, πλήρως υβριδικές, αμιγώς ηλεκτρικές και οσονούπω ενδεχομένως και...υδρογονοκίνητες. Η αλήθεια όμως είναι ότι όλα δείχνουν πως το μέλλον της αυτοκίνησης στη Γηραιά Ήπειρο είναι ηλεκτρικό. Στη χώρα μας τρέχει το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» που λήγει στα τέλη Απριλίου και αν συνεχιστούν οι ανοδικές ταξινομήσεις ηλεκτρικών  του 2024 (σχεδόν 9000 αυτοκίνητα), υπάρχει περίπτωση τα κονδύλια να...μη φτάσουν για όλους. Πάντως, στην Ε.Ε. υπάρχει μάλλον η βούληση να υποστηριχτεί η ηλεκτρική τεχνολογία στα αυτοκίνητα πλέον σε κεντρικό επίπεδο, με μέτρα που θα αφορούν το σύνολο των κρατών – μελών συνολικά.

Ενώ οι ΗΠΑ με νέα κυβέρνηση καταργούν τις αντίστοιχες φοροελαφρύνσεις

Στις ΗΠΑ αντίθετα, η νεοεκλεγείσα κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ αναμένεται να διακόψει τις φοροελαφρύνσεις προς τους αγοραστές ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Η «Πράσινη Ατζέντα» δεν είναι γενικά στα φόρτε της στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, χώρια που λόγω μεγάλου ανταγωνισμού από τους Κινέζους εμπορικούς εταίρους, οι Αμερικανοί μάλλον δεν θέλουν να βγάλουν τα μάτια τους με τα ίδια τους τα χέρια. Συν τοις άλλοις, από τις πρώτες κιόλας ημέρες της νέας διακυβέρνησης, όλα δείχνουν ότι θα επικρατήσει το σύνθημα «drill baby, drill!» που επικροτεί την περεταίρω εκμετάλλευση των διαθέσιμων υδρογονανθράκων του πλανήτη.

Με 450 χλμ. αυτονομία βγάζει 2 εβδομάδες δουλειά – σπίτι χωρίς φόρτιση

Πέρα πάντως από όλες αυτές τις πολιτικές διαβουλεύσεις, η αλήθεια είναι ότι οι τιμές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – λόγω ανταγωνισμού πρωτίστως – έχουν αρχίσει και γίνονται ήδη πιο βατές. Πολλά είναι τα μοντέλα που πλέον δεν αποτελούν «όνειρο θερινής νυκτός», ειδικά με τον συν - υπολογισμό των επιδοτήσεων. Των τρεχόντων αλλά και των – όπως όλα δείχνουν - των μελλοντικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το κίνητρο μάλιστα που συνεπάγεται η μέση αυτονομία των 450 χιλιομέτρων ενός EV για τον καθένα από εμάς είναι μεγάλο: πλέον με τη σημερινή τεχνολογία μπορεί – κατά μέσο όρο - να μετακινείται κανείς τουλάχιστον για τη διαδρομή δουλειά - σπίτι για 2 εβδομάδες χωρίς φόρτιση. Οπότε το να ψάχνεις ένα σταθμό φόρτισης 2 φορές το μήνα, μάλλον δεν είναι και το τέλος του κόσμου, αναλογιζόμενων τουλάχιστον των πλεονεκτημάτων που συνεπάγεται η ηλεκτροκίνηση.

Ακατάλληλο για μακριά, αλλά η ετήσια αναλόγια χρήσης πόλη - ταξίδια, σε αποζημιώνει

Η αλήθεια πάντως είναι, ότι μέχρι τουλάχιστον να κατασκευαστούν οι απαιτούμενες υποδομές στη χώρα μας (η οποία έχει και σχετική διορία από την Ε.Ε.), το ταξίδι με ηλεκτρικό όχημα θα έχει μια σχετική δυσκολία. Ωστόσο, αν σκεφτούμε πόσες φορές ταξιδεύουμε οι περισσότεροι από εμάς εκτός πόλης κάθε χρόνο (αντικειμενικά συνήθως 15 ημέρες το καλοκαίρι και 2-3 Σαββατοκύριακα το χειμώνα), τότε θα συνειδητοποιήσουμε ότι η απόκτηση ενός καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, δεν είναι τελικά και μια τόσο κακή ιδέα. Η οικονομία στο κόστος χρήσης, ο πολιτισμένος αθόρυβος κινητήρας, οι επιδόσεις επιτάχυνσης και η περιβαλλοντική συνείδηση, θα μπορούσαν να αποτελέσουν δέλεαρ για τον κάθε ένα από εμάς.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις