
Παράνομα συνεργεία: Μπορεί η αυλή να αντικαταστήσει τη ράμπα;
Τα μαύρα συνεργεία ξεπετάγονται σαν μανιτάρια και όλο και περισσότεροι κάτοχοι αυτοκινήτων στρέφονται προς τα αυτά. Μπορεί στην αρχή να ζητάνε λίγα, αλλά στο τέλος μπορεί να κοστίσουν πολλά περισσότερα.
Τα παράνομα συνεργεία στο τέλος θα είναι περισσότερα από τα νόμιμα.
Σχεδόν σε κάθε γειτονία υπάρχει ένα συνεργείο που λειτουργεί σε κάποια αυλή ή υπόγειο parking κι εννοείται ότι δεν είναι νόμιμο. Η αναζήτηση φθηνών λύσεων στο τομέα του σέρβις από τους κατόχους των αυτοκινήτων κι οι σχετικά μικροί μισθοί που υπάρχουν στην αγορά έκανε πολλούς νέους, αλλά και παλαιότερους μηχανικούς να δημιουργήσουν παράνομα συνεργεία, ζητώντας αρκετά πιο χαμηλές τιμές σε σχέση με τα νόμιμα συνεργεία, αφού γλιτώνουν από φορολογικές, ασφαλιστικές κι άλλες οικονομικές υποχρεώσεις. Όμως οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν αν εμπιστευτεί κάποιος το αυτοκίνητο του σε τέτοια συνεργεία είναι αρκετά κοστοβόροι και επικίνδυνοι, ακόμα και για τη ζωή του.
Χωρίς ειδικά εργαλεία και εμπειρία στις νέες τεχνολογίες
Σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα χρειάζονται εξειδικευμένα εργαλεία (special tools) για να πραγματοποιηθούν κάποιες συγκεκριμένες εργασίες. Πολλά «μαύρα» συνεργεία δεν τα διαθέτουν, μιας και είναι σχεδόν αδύνατο κι αρκετά ασύμφορο οικονομικά να αποκτήσουν τα special tools για όλα τα μοντέλα, όλων των εταιριών. Έτσι προχωρούν σε περίεργες πατέντες για να εκτελέσουν αυτές τις εργασίες, που πολλές φορές προκαλούν μεγαλύτερη ζημία κι ακριβότερη από την ήδη υπάρχουσα. Ταυτόχρονα δεν διαθέτουν τα απαραίτητα λογισμικά, τα οποία μοσχοπουλούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες κι όχι σε όλους, για να ελέγξουν τα συστήματα των σύγχρονων αυτοκινήτων που θέλουν επισκευή, με αποτέλεσμα πολλές φορές να τα «φτιάχνουν» με το μάτι και στο περίπου. Τέλος δεν είναι εύκολο να εκπαιδευτούν στις νέες τεχνολογίες, αφού τα περισσότερα σεμινάρια των εταιριών είναι διαθέσιμα μόνο για πιστοποιημένα συνεργεία, εξουσιοδοτημένα ή μη.
Ανταλλακτικά χαμηλής ποιότητας κι αγνώστου κατασκευή
Για να αυξήσουν το περιθώριο κέρδους, πολλά παράνομα συνεργεία τοποθετούν ανταλλακτικά αμφιβόλου ποιότητας και προδιαγραφών ασφαλείας. Μπορεί να κοστίζουν λίγο, αλλά δεν έχουν αντοχή ούτε στο χρόνο, αλλά ούτε και στη σκληρή χρήση, με αποτέλεσμα η αντικατάσταση του να έρχεται αρκετά πιο γρήγορα σε σχέση με ένα ανταλλακτικό γνωστής εταιρίας, κάνοντας το στο τέλος ασύμφορο. Μάλιστα υπάρχουν αρκετές αναφορές για αναλώσιμα φθηνά ανταλλακτικά, όπως τακάκια φρένων και σετ συμπλέκτη, τα οποία «κατέρρευσαν» λίγο μόλις καιρό αφού τοποθετήθηκαν.
Δεν μπορείς να βρεις το δίκιο σου σε περίπτωση λάθους
Όπως είναι λογικό, η εγγύηση εργασιών δεν ισχύει στα παράνομα συνεργεία, αφού δεν έχουν καμία νομική υπόσταση. Σε περίπτωση προβλημάτων που μπορεί να εμφανιστούν λόγω λαθών κατά τη διάρκεια του σέρβις, ο κάτοχος του αυτοκινήτου δεν μπορεί να διεκδικήσει επίσημα πίσω τα χρήματα του, αφού δεν υπάρχουν αποδείξεις που κατασκεύασε το αυτοκίνητο του. Μάλιστα αν προβούν σε καταγγελία, πάλι δεν θα καταφέρουν να κερδίσουν κάτι, ενώ θα μπλέξουν για μεγάλο χρονικό διάστημα σε δικαστικές διαμάχες.
Χάνεις την εγγύηση και πέφτει η μεταπωλητική αξία του αυτοκίνητου
Εννοείται ότι η κατασκευή ενός οχήματος σε παράνομο συνεργείο σημαίνει αυτομάτως και χάσιμο της εργοστασιακής εγγύησης. Ταυτόχρονα η μη επίσημη συμπλήρωση του βιβλίου σέρβις από συνεργείο με νομική υπόσταση ρίχνει στα «τάρταρα» τη μεταπωλητική αξία του αυτοκίνητου, αφού ο κάτοχος δεν θα μπορεί να αποδείξει τη συντήρηση που έχει κάνει στο αυτοκίνητο του.
Σχεδόν σε κάθε γειτονιά υπάρχει ένα τέτοιο «συνεργείο».
Δεν έχουν τα κατάλληλα εργαλεία και ούτε γνώση των νέων τεχνολογιών.
Δεν δίνουν εγγύηση και δεν μπορείς να βρεις το δίκιο σου σε περίπτωση λάθους.
Χρησιμοποιούν χαμηλής ποιότητας ανταλλακτικά για να κερδίσουν παραπάνω.
Χάνεις εργοστασιακή εγγύηση και μεταπωλητική αξία.
Ποια είναι η γνώση σου; Πρέπει να υπάρχουν ή μόνο κακό κάνουν στους νόμιμους επαγγελματίες;
Σχολιάστε |