Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
3 φωτογραφίες »

Πότε ένα ηλεκτρικό «ισοφαρίζει» του ρύπους ενός συμβατικού;

2/7/2021

Έχει διατυπωθεί η άποψη πως η κατασκευή ενός ηλεκτρικού μοντέλου είναι περισσότερο ρυπογόνος διαδικασία σε σχέση με την διαδικασία που ακολουθείται σε ένα αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα. Πόσα χιλιόμετρα πρέπει να γίνουν ώστε να ισοσκελιστούν οι εκπομπές CO2;

Κάθε νέα τάση, σε οποιονδήποτε τομέα και αν υπάρχει, προκαλεί αναπόφευκτα την αντίθετη άποψη. Στην περίπτωση των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, οι σκεπτικιστές εστιάζουν, μεταξύ άλλων, στην διαδικασία κατασκευής τους. Έρευνες αναφέρουν πως οι εκπομπές αέριων ρύπων είναι μεγαλύτερες κατά την δημιουργία ενός e-car, οπότε δεν είναι απαραίτητα και πιο φιλικά προς το περιβάλλον.

Η Toyota Corolla εκπέμπει κατά την κατασκευή της 32 γρ./μίλι (5,5 εκατομμύρια γραμμάρια)

Η Toyota Corolla εκπέμπει κατά την κατασκευή της 32 γρ./μίλι (5,5 εκατομμύρια γραμμάρια)

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »

 
Με αφορμή τις συγκεκριμένες θέσεις το Reuters πραγματοποίησε μία νέα, δική του έρευνα. Σκοπός της είναι να προσδιοριστεί πόσα χιλιόμετρα πρέπει να καλύψει ο οδηγός ενός αμιγώς ηλεκτρικού προκειμένου να ισοσκελίσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα όσον αφορά τις εκπομπές CO2. Η έρευνα έγινε με αντικείμενο δύο αρκετά δημοφιλή στην αγορά των ΗΠΑ αυτοκινήτων της μικρομεσαίας κατηγορίας. Για τα μοντέλα με θερμικό μοτέρ προτιμήθηκε η Toyota Corolla ενώ το Tesla Model 3 λειτούργησε ως εκπρόσωπος των EVs. Από τα αποτελέσματα, λοιπόν, προέκυψε ότι το Tesla Model 3 προκαλεί εκπομπές  47 γρ./μίλι (8,1 εκατομμύρια γραμμάρια) διοξειδίου του άνθρακα κατά την κατασκευή του, ενώ η Toyota Corolla  32 γρ./μίλι (5,5 εκατομμύρια γραμμάρια), αριθμός που της δίνει και ένα πρώτο πλεονέκτημα.

Στον πίνακα φαίνεται πότε έχουμε το «break even», ανάλογα και με την «ποιότητα» της ηλεκτρικής ενέργειας κάθε χώρας.

Στον πίνακα φαίνεται πότε έχουμε το «break even», ανάλογα και με την «ποιότητα» της ηλεκτρικής ενέργειας κάθε χώρας.

 
Η «ποιότητα» της ηλεκτρικής ενέργειας έχει σημασία
Προχωρώντας στο επόμενο επίπεδο υπάρχουν τρία διαφορετικά σενάρια που πρέπει να λάβουμε υπόψη όσον αφορά την «ποιότητα» της ηλεκτρικής ενέργειας. Αρχικά, στις ΗΠΑ όπου το 23% της ηλεκτρικής ενέργειας προέρχεται από σταθμούς παραγωγής με καύση άνθρακα το Tesla θα πρέπει να κινηθεί για 21.725 χιλιόμετρα ούτως ώστε να «ρεφάρει». Από την άλλη πλευρά, αν επιλέξουμε την Νορβηγία όπου η ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές (υδροηλεκτρικοί σταθμοί) ο τελικός αριθμός χιλιομέτρων πέφτει στα 13.520. Στο τρίτο σενάριο με την ηλεκτρική ενέργεια αποκλειστικά προερχόμενη από άνθρακα (Κίνα και Πολωνία) το Tesla Model 3 πρέπει να υπερβεί τα 127.000 χιλιόμετρα για να ισοφαρίσει το ιαπωνικό μικρομεσαίο!
 
Εν ολίγοις, σύμφωνα με τη μελέτη του Reuters, η παραγωγή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι σίγουρα πιο ρυπογόνος, αλλά θα αναπληρώσει γρήγορα για τις ευεργετικές του ιδιότητες ως προς τις μηδενικές εκπομπές. «Ένα ηλεκτρικό μοντέλο εκπέμπει πολύ λιγότερο άνθρακα σε ένα 12ετή κύκλο ζωής. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φθάνουν σε μια ισοτιμία εκπομπών ρύπων με τα αντίστοιχα συμβατικής τεχνολογίας έπειτα από 30.000 χιλιόμετρα. Δεν είναι κανόνας αλλά μπορεί να θεωρηθεί μια ασφαλής τιμή. Εξαρτάται ωστόσο πάντα από τη χώρα και τις κλιματολογικές συνθήκες στις οποίες κινείται το ηλεκτρικό αυτοκίνητο και φυσικά από τις πηγές που ανακτά την ηλεκτρική του ενέργεια» τονίζει ο Michael Wang, διευθυντής του Κέντρου Αξιολόγησης στο τμήμα Ενεργειακών Συστημάτων της Argonne.
 
Εσείς τι πιστεύετε; Αξίζει τόσος ντόρος για τα ηλεκτρικά ενώ στην κατασκευή τους είναι περισσότερο ρυπογόνα;

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε