
Πού είναι οι σπορ εκδόσεις GTi;
Πού χάθηκαν όλα τα GTI στην εποχή μας;
Μόλις 150 άλογα διαθέσιμα από τα παλιότερα Golf GTi και Astra GSi
Σήμερα αυτή η ιπποδύναμη είναι διαθέσιμη μέχρι και σε πιο…ηλικιωμένους οδηγούς
Τα σημερινά βασικά μοντέλα υπερτερούν σε επιδόσεις από παλιές σπορ εκδόσεις
Εντούτοις δεν λανσάρονται εύκολα ως "Υψηλού Τουρισμού", έχει ανέβει ο πήχης
Μόλις 150 άλογα διαθέσιμα από τα παλιότερα Golf GTi και Astra GSi
Βρισκόμαστε στα μέσα της δεκαετίας του ‘90. Οι «γρήγορες» εκδόσεις των μικρομεσαίων hatchback, οπως το VW Golf GTi, το Opel Astra GSi, το Ford Escort RS ή το αντίστοιχο δεκαεξαβάλβιδο «σβέλτο» Fiat Tipo Sedicivalvole, είναι άπαντα δίλιτρα, ατμοσφαιρικά και αποδίδουν περίπου την ίδια δύναμη, η οποία φτάνει τους 150 ίππους. Τα αμαξώματα είναι σε κάθε περίπτωση τρίθυρα, και ούτε λόγος για GT εκδόσεις πέντε θυρών την εποχή εκείνη. Οι συγκεκριμένες εκδόσεις κυκλοφορούσαν στη χώρα μας κυρίως από μετατροπές των απλών 3θυρων εκδόσεων (συνήθως 1400 cc).
Σήμερα αυτή η ιπποδύναμη είναι διαθέσιμη μέχρι και σε πιο…ηλικιωμένους οδηγούς
Θα μπορούσε πάντως κανείς εύκολα να παρατηρήσει, ότι κυκλοφορούσαν αρκετά τέτοια μοντέλα και δεν ήταν τελικά τόσο σπάνιο να τα συναντήσεις. Κάτι που δεν μπορούμε να ισχυριστούμε για τις αντίστοιχες γρήγορες εκδόσεις hot hatch που μπορεί να δει κάποιος στους δρόμους στην εποχή μας. Αν πάντως ανατρέξουμε σε μια πρόχειρη ματιά στις προϊοντικές γκάμες που λανσάρουν τα εργοστάσια στις ημέρες μας, θα διαπιστώσουμε ότι οποιοδήποτε σύγχρονο mainstream μοντέλο, τους 140 και τους 150 ίππους τους «έχει για πλάκα».
Τα σημερινά βασικά μοντέλα υπερτερούν σε επιδόσεις από παλιές σπορ εκδόσεις
Οι 150 ίπποι των παλιότερων GT μπορεί φαινομενικά να ακούγονται λίγοι και να μην περιμένει κανείς ότι τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα έβαζαν ακριβώς φωτιά στο δρόμο. Ωστόσο, θα πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι τα αμαξώματα ήταν ιδιαίτερα ελαφρύτερα, οπότε τα άλογα «έπιαναν τόπο». Πάντως, τους 150 ίππους των “GTI” της εποχής, μπορεί κανείς πλέον στις ημέρες μας να συναντήσει ακόμη και στις λίγο ανώτερες - σε σχέση με τις βασικές - εκδόσεις κινητήρων οικογενειακών μοντέλων. Χωρίς να έχουν κανένα διακριτικό στο πορτ παγκάζ που να παραπέμπει σε επιδόσεις από την…κόλαση. Και ας απευθύνονται στον - κατά βάση - οικογενειάρχη οδηγό.
Εντούτοις δεν λανσάρονται εύκολα ως “Υψηλού Τουρισμού”, έχει ανέβει ο πήχης
Σε συνδυασμό μάλιστα με τη χρήση υπερτροφοδοότησης και της διαφορετικής αίσθησης που δίνουν αυτά τα άλογα σε σχέση με εκείνα του παρελθόντος, μπορούμε με ασφάλεια να συμπεράνουμε ότι τα τωρινά «καθημερινά» μοντέλα, ναι μεν δεν έχουν το όνομα αλλά έχουν τη χάρη. Και αυτό γιατί στη «σήμερον» οι 150 ίπποι δεν αρκούν για να χαρακτηριστεί ένα μοντέλο “hot”, ούτε καν. Και οι αντίστοιχες εκδόσεις «Υψηλού Τουρισμού» ως εκ τούτου έχουν ξεφύγει: το Golf στην έκδοση GTi αποδίδει πλέον ούτε λίγο - αλλά μάλλον πολύ - 265 ίππους, το Ford Focus ST το ίδιο, ενώ το αντίστοιχο Astra GSe έρχεται λίγο πιο μετριοπαθές - αλλά με οικολογικότερο προσανατολισμό - αποδίδοντας 180 ίππους. Σε κάθε περίπτωση, το τίμημα που θα κληθεί να πληρώσει κάποιος για να αποκτήσει τις «κολασμένες» εκδόσεις προσεγγίζει τις 50000 ευρώ.