autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Πού χρησιμεύει αυτή η θύρα USB πίσω από τον κεντρικό καθρέπτη;

Πού χρησιμεύει αυτή η θύρα USB πίσω από τον κεντρικό καθρέπτη;

15/7/2025

Δεν είναι θύρα για να βάλεις το κινητό, δεν κάνει μεταφορά δεδομένων ούτε σύνδεση με το infotainment.
Εκεί βάζεις καλώδιο για να δίνεις ρεύμα στην dashcam, δηλαδή την «κάμερα του ταμπλό».
Δες τι ισχύει στην ελληνική νομοθεσία όσον αφορά τις dash cams.

Δεν είναι θύρα για να βάλεις το κινητό, δεν κάνει μεταφορά δεδομένων ούτε σύνδεση με το infotainment

Διαβάζοντας τον προϊοντικό κατάλογο ενός καινούργιου αυτοκινήτου θα διαβάσετε για πολλές και διαφορετικές θύρες USB. Άλλες είναι απλώς για φόρτιση, άλλες για σύνδεση του smartphone με το infotainment του αυτοκινήτου (όπου δεν υπάρχει ασύρματο Android Auto ή Apple CarPlay), άλλες υπάρχουν για μεταφορά δεδομένων.
 
Σε κάποια αυτοκίνητα (βλέπε Ford και Skoda, μεταξύ άλλων) υπάρχει κι άλλη μία υποδοχή USB. Αυτή είναι τοποθετημένη πάνω στη βάση του κεντρικού καθρέπτη και έχει μία ξεχωριστή χρησιμότητα που δεν σχετίζεται με τίποτα από τα παραπάνω.

Εκεί βάζεις καλώδιο για να δίνεις ρεύμα στην dashcam, δηλαδή την «κάμερα του ταμπλό»

Πόσα βιντεάκια έχετε δει από το εξωτερικό, με «ξύλο» οδηγών, φασαρία ή από τροχαία; Τα περισσότερα έρχονται από την Αμερική και δεν θα τα βλέπαμε αν δεν υπήρχαν οι dash cams,  δηλαδή οι κάμερες καταγραφής πάνω στο ταμπλό. Ε, αυτή είναι η χρησιμότητα της θύρας USB πίσω από τον κεντρικό καθρέπτη. Μέσω αυτής το κύκλωμα του αυτοκινήτου δίνει ρεύμα απευθείας στην κάμερα, χωρίς να χρειάζονται μακριά ενοχλητικά καλώδια που θα κρέμονται από το παρμπρίζ και να ενοχλούν στην ορατότητα.

Δες τι ισχύει στην ελληνική νομοθεσία όσον αφορά τις dash cams

Το συγκεκριμένο αξεσουάρ είναι, όπως είπαμε, πολύ διαδεδομένο στις ΗΠΑ αλλά και τη Ρωσία, όπου σχεδόν κάθε αυτοκίνητο εξοπλίζεται με dashcam. Και αλήθεια είναι πως μία κάμερα καταγραφής κυκλοφορίας είναι κάτι παραπάνω από χρήσιμη.
 
Στην Ελλάδα, πάντως, τα δεδομένα είναι διαφορετικά και το νομοθετικό πλαίσιο αρκετά θολό. Ειδικότερα, η καταγραφή της διαδρομής δεν απαγορεύεται, ωστόσο αν κάποιος δημοσιοποιήσει το υλικό (πχ. στα social media) μπορεί να έχει μπλεξίματα με το νόμο, ειδικότερα από όσους φαίνονται σε αυτό. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, εγείρονται ζητήματα ως προς την προστασία των προσωπικών δεδομένων τρίτων προσώπων. Στην πράξη, το βίντεο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από την αστυνομία για τη διαλεύκανση ενός αδικήματος ή εγκλήματος, ή αν κάποιος βρεθεί κατηγορούμενος, δε μπορεί όμως να χρησιμοποιηθεί από τις ασφαλιστικές εταιρείες.

CITROEN
SMART