Ξέρεις να δίνεις Πρώτες βοήθειες σε μοτοσικλετιστή;
29/7/2022
Ένα φαινόμενο που είναι συχνό για τους ελληνικούς δρόμους είναι το τροχαίο ατύχημα με δίκυκλο, το οποίο και πρέπει να προσεγγίσουμε με ψυχραιμία, προσοχή και υπευθυνότητα.
Ένα οδηγός μηχανής που κείτεται στο έδαφος είναι κάτι που συναντάμε δυστυχώς αρκετά συχνά στους δρόμους της χώρας μας αλλά ακόμη περισσότερο στο αστικό περιβάλλον. Δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που σταματούν στον τόπο του ατυχήματος έχοντας στο μυαλό τους να παρέχουν τις πρώτες βοήθειες. Ωστόσο, η πλειοψηφία όσων συγκεντρώνονται δεν διαθέτουν τις ειδικές γνώσεις που χρειάζονται για την παροχή πρώτων βοηθειών στον τραυματία, ακόμα και τις βασικές. Ας δούμε λοιπόν μερικές από αυτές τις διαδικασίες που οφείλουμε να γνωρίζουμε προκειμένου να είμαστε σε θέση να βοηθήσουμε τον αναβάτη εφόσον χτυπήσει και φυσικά να διαφυλάξουμε ότι όλα θα γίνουν με ασφάλεια.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
Τοποθετούμε προειδοποιητικό τρίγωνο προστατεύοντας τον αναβάτη από διερχόμενα αυτοκίνητα
Σε γενικές γραμμές για να προσφέρουμε έστω και τα βασικά σε έναν τραυματία μοτοσικλετιστή θα πρέπει να είμαστε σε θέση να διατηρήσουμε τον αυτοέλεγχο μας και να παραμένουμε ήρεμοι ώστε να μπορούμε να σκεφτούμε καθαρά και να κάνουμε τις σωστές ενέργειες. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας είναι να προστατεύσουμε τον οδηγό από τα διερχόμενα οχήματα. Για να γίνει αυτό παίρνουμε το προειδοποιητικό τρίγωνο από το αυτοκίνητο μας και το τοποθετούμε τουλάχιστον 100 μέτρα από το ατύχημα, ενώ ιδανικά αφήνουμε και ένα ακόμη άτομο εκεί για να κάνει σήμα και να προειδοποιεί του οδηγούς που έρχονται για το ότι έχει συμβεί. Σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης κάνουμε το ίδιο και για το αντίθετο ρεύμα τοποθετώντας τρίγωνο πάλι σε απόσταση επίσης 100 μέτρων από το ατύχημα. Σε περίπτωση που το ατύχημα έχει γίνει νύχτα τα άτομα που προσφέρουν βοήθεια θα πρέπει να φορούν κίτρινο γιλέκο με ανακλαστικές επιφάνειες και ακόμη καλύτερα να φέρουν μαζί τους και φακό.
Ελέγχουμε για τυχόν διαρροές και σβήνουμε την μηχανή
Όσον αφορά το πεσμένο δίκυκλο,αν υπάρχει διαρροή βενζίνης αυτό που κάνουμε για αρχή είναι να γυρίσουμε τον κεντρικό διακόπτη στη θέση OFF, να απενεργοποιήσουμε την λειτουργία της μηχανής σε περίπτωση που είναι αναμμένη, ώστε να διακόψουμε την παροχή ρεύματος. Σε περίπτωση δε όπου έχουν χυθεί λάδια από την σύγκρουση ενημερώνουμε τους οδηγούς να επιβραδύνουν την πορεία τους.
Καλούμε Αστυνομία και ΕΚΑΒ
Σε αυτές τις περιπτώσεις κάθε δευτερόλεπτο είναι κρίσιμο για την υγεία ενός ανθρώπου, ακόμη και αν θεωρούμε ότι ο οδηγός της μοτοσικλέτας δεν έχει χτυπήσει αρκετά, πρέπει να ειδοποιήσουμε αμέσως τις αρμόδιες αρχές. Καλούμε την Αστυνομία και το ΕΚΑΒ για να αναφέρουμε το περιστατικό δίνοντας τις σωστές πληροφορίες, τι περιστατικό έχει συμβεί, που έγινε το συμβάν, πόσα είναι τα θύματα καθώς και άλλες σημαντικές πληροφορίες που μπορεί να μας ζητηθούν.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Ελέγχουμε αν ανταποκρίνεται ο οδηγός και δεν βγάζουμε ποτέ το κράνος του
Γα να ελέγξουμε την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο μοτοσικλετιστής γονατίζουμε δίπλα του και τον ρωτάμε αν είναι καλά για να βεβαιωθούμε ότι υπάρχει ανταπόκριση είτε λεκτική, είτε με κίνηση. Εφόσον βεβαιωθούμε ότι ο μοτοσικλετιστής ανταποκρίνεται, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε και πάντα με προσοχή είναι να ανοίξουμε σιγά σιγά τη ζελατίνα του κράνους, προκειμένου να μπει περισσότερο οξυγόνο και να αναπνεύσει καλύτερα ο δηγός. Σε καμία περίπτωση , δεν προσπαθούμε να βγάλουμε το κράνος, γιατί αν έχει τραυματιστεί στην περιοχή του αυχένα, εμείς μπορεί να κάνουμε τα πράγματα χειρότερα. Η διαδικασία αυτή απαιτεί ειδική εκπαίδευση, που μόνο οι τραυματιοφορείς διαθέτουν.
Τέλος αξίζει να σημειώσουμε ότι για να μπορούμε να συνεισφέρουμε στις πρώτες βοήθειες, καλό είναι να έχουμε μαζί μας κουτί πρώτων βοηθειών στο οποίο πρέπει να περιλαμβάνονται όλα τα απαραίτητα εργαλεία που είναι κατάλληλα για την φροντίδα του θύματος.
Προστατεύουμε πρώτα τον πεσμένο αναβάτη από διερχόμενα οχήματα.
Μιλάμε στον μοτοσικλετιστή για να διαπιστώσουμε την κατάσταση του χωρίς να αφαιρέσουμε το κράνος σε καμία περίπτωση!
Καλούμε το ΕΚΑΒ και την Αστυνομία.
Σβήνουμε την μηχανή σε περίπτωση που είναι αναμμένη.
Πόσος κόσμος θα είχε σωθεί αν σταματούσαμε όλοι να βοηθήσουμε;