Πρώτη σύλληψη για το dieselgate
10/7/2017
Η σύλληψη στελέχους της Audi από τις αστυνομικές αρχές, καταδεικνύει πως η έρευνα για το σκάνδαλο με τους diesel κινητήρες που είχε ξεσπάσει το 2015, δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί.
autoagora Team
Από το 2015 όταν και έγινε η αποκάλυψη που «ταρακούνησε» τον Όμιλο VW, οι εξελίξεις τρέχουν. Τότε ήταν που αποκαλύφθηκε πως σε πολλά μοντέλα του Ομίλου VW με κινητήρες δίλιτρους και τρίλιτρους TDI, είχε τοποθετηθεί παράνομα ένα λογισμικό στον «εγκέφαλο». Με τη χρήση του λογισμικού αυτού, η απόδοση του κινητήρα άλλαζε όταν αυτό βρισκόταν σε περιβάλλον «ελέγχου» (με ακινητοποιημένο τιμόνι και τον κινητήρα να λειτουργεί σε όλο το φάσμα του στροφόμετρου). Έτσι οι εκπομπές ρύπων εμφανιζόντουσαν χαμηλές και τα αυτοκίνητα έπαιρναν εγκρίσεις τύπου και μπορούσαν να πουληθούν σε αγορές σημαντικές, όπως αυτή των Η.Π.Α.
Το Μάρτιο που μας πέρασε, εισαγγελείς έκαναν αιφνιδιαστικό έλεγχο, τόσο στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας, όσο και στο δικηγορικό γραφείο στο οποίο η Audi είχε αναθέσει τη διερεύνηση της υπόθεσης για να καταλήξει σε ένα πόρισμα για το πώς έγινε ότι έγινε με το παράνομο λογισμικό. Το αποτέλεσμα της έρευνας που είχε αναγκαστεί να κάνει ο Όμιλος VW, δεν έγινε ποτέ γνωστό σε όλο του το «βάθος», με την εταιρεία να μην έχει διάθεση για αποκάλυψη του πλήρους μεγέθους. Φυσικά, η πρόσφατη αναζήτηση των αρχών συνδέεται με το σκάνδαλο diesel που ξέσπασε το 2015 και τη χειραγώγηση των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων του Ομίλου VW.
Το «αποκορύφωμα» της έρευνας μέχρι στιγμής, ήταν η σύλληψη για το θέμα ενός στελέχους της Audi στη Γερμανία την περασμένη Τρίτη. Η σύλληψη αυτή –η πρώτη στην Ευρώπη, αφού έχει προηγηθεί άλλη μια στις H.Π.Α.- έγινε κατά παραγγελία της Εισαγγελίας του Μονάχου- με ξεκάθαρο το διαχωρισμό πως πρόκειται για κίνηση ανεξάρτητη της έρευνας που διεξάγουν οι αρχές των Η.Π.Α. για το θέμα. Οι κατηγορίες που αντιμετωπίζει ο Ιταλός Giovanni Pamio, που είναι 60 ετών σήμερα, είναι αυτές της συνομωσίας για την διάδοση ψευδών στοιχείων αλλά και για την παράβαση των διεθνών συμφωνιών για την προστασία της ατμόσφαιρας από την ρύπανση.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως από τις Γερμανικές αρχές, δεν έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο έκδοσης του συλληφθέντα σε «ξένη χώρα». Ο Giovanni Pamio, Ιταλικής καταγωγής που φέρεται να σχετίζεται με την διαφήμιση και την επικοινωνία των ψευδών στοιχείων σχετικά με τις εκπομπές ρύπων των συγκεκριμένων TDI κινητήρων στην Αμερικάνικη αγορά. Ο Pamio, είναι ο 8ος άνθρωπος στον οποίο απαγγέλλονται κατηγορίες που σχετίζονται με το “diesel gate” του Ομίλου VW. Όπως φαίνεται η προσπάθεια να πέσει άπλετο φως στην υπόθεση που αφορά τη χρήση παράνομου λογισμικού σε κινητήρες που χρησιμοποιήθηκαν σε 80.000 αυτοκίνητα της Audi, της Porsche και της VW, συνεχίζεται.